362 747 läst · 2 635 svar
363k läst
2,6k svar
Shelly – allmänna diskussioner
Självbyggare
· SE4
· 3 174 inlägg
Har en flong ny Shelly 1PM som enbart visar detta när man ansluter till den via dess inbyggda AP.
Känns som att den inte riktigt fungerar som den ska. Kan man flasha om den på något sätt så att man får igång den igen? Är ingen dyr pryl men känns tråkigt att bara kasta..
Känns som att den inte riktigt fungerar som den ska. Kan man flasha om den på något sätt så att man får igång den igen? Är ingen dyr pryl men känns tråkigt att bara kasta..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den verkar vara i ”Factory test mode”.T tompaah7503 skrev:
Det finns beskrivningar på nätet om hur man kommer ut ur detta, om det är en nyare firmware och du kommer åt den via ip-nummer borde följande funka att köra från en webbläsare:
http://deviceIP/settings/developer?selftest_done=1
Och därefter reset, så ska den hoppa igång
Självbyggare
· SE4
· 3 174 inlägg
Jajamen! Fungerade, tusen tack!H hakfre skrev:
Första utskriften, fått hjälp av snälla kollegor på jobbet.
Låda för en shelly 1 med plats för 1-wire expansion.
Knockouts för 2st M12 och en M16 Förskruvning.
Ha överseende med färgen.
Slut på normala färger hos leverantören
Låda för en shelly 1 med plats för 1-wire expansion.
Knockouts för 2st M12 och en M16 Förskruvning.
Ha överseende med färgen.
Slut på normala färger hos leverantören
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 804 inlägg
Skruvhålen i botten behöver isoleras, alltså skruvskallarna får inte komma i kontakt med enkelisolerade ledare i lådan.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 804 inlägg
En klack/sarg runt hålet så att skruvskallen blir försänkt en bit tror jag räcker.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 804 inlägg
Jag tror att jag aldrig har sett en sådan lösning, och jag ser ju risken med att denna plupp försvinner eller glöms bort. Men man behöver heller inte överdriva. Det räcker om hålet är några mm djupt, beroende på dess diameter. En ledare ska normalt inte kunna ligga an, alltså vid normalt montage. Man behöver inte ta hänsyn till att någon medvetet viker ihop en ledare och forcerar den ned i skruvhålet.
Dom jag har sett har skruvskallen vid korrekt montering varit ”försänkt” med ett par mm. i hålet…..
tyvärr monteras mycket på fel sätt med större skruvar än vad som avsetts och säkerheten försvunnit….
tyvärr monteras mycket på fel sätt med större skruvar än vad som avsetts och säkerheten försvunnit….
Tjenare
Har försökt hitta info i tråden men har gått bet. Jag vill koppla in en dimmer 2 till en tvåvägsvrytare (bägge återfjädrande) där den vänstra skall dimra taklampan men den högra skall bara vara en ”dummy” som skall köra några automationer i Home assistant (byta scener). Har dimmern denna funktionalitet? Hur skall det kopplas?
Har försökt hitta info i tråden men har gått bet. Jag vill koppla in en dimmer 2 till en tvåvägsvrytare (bägge återfjädrande) där den vänstra skall dimra taklampan men den högra skall bara vara en ”dummy” som skall köra några automationer i Home assistant (byta scener). Har dimmern denna funktionalitet? Hur skall det kopplas?