Har en flong ny Shelly 1PM som enbart visar detta när man ansluter till den via dess inbyggda AP.
Känns som att den inte riktigt fungerar som den ska. Kan man flasha om den på något sätt så att man får igång den igen? Är ingen dyr pryl men känns tråkigt att bara kasta..

Webbläsargränssnitt med JSON-data som visar RSSI- och power-värden satta till noll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
T tompaah7503 skrev:
Har en flong ny Shelly 1PM som enbart visar detta när man ansluter till den via dess inbyggda AP.
Känns som att den inte riktigt fungerar som den ska. Kan man flasha om den på något sätt så att man får igång den igen? Är ingen dyr pryl men känns tråkigt att bara kasta..

[bild]
Den verkar vara i ”Factory test mode”.
Det finns beskrivningar på nätet om hur man kommer ut ur detta, om det är en nyare firmware och du kommer åt den via ip-nummer borde följande funka att köra från en webbläsare:

http://deviceIP/settings/developer?selftest_done=1
Och därefter reset, så ska den hoppa igång
 
  • Gilla
  • Älska
GK100 och 2 till
  • Laddar…
H hakfre skrev:
Den verkar vara i ”Factory test mode”.
Det finns beskrivningar på nätet om hur man kommer ut ur detta, om det är en nyare firmware och du kommer åt den via ip-nummer borde följande funka att köra från en webbläsare:

[länk]
Och därefter reset, så ska den hoppa igång
Jajamen! Fungerade, tusen tack!
 
Första utskriften, fått hjälp av snälla kollegor på jobbet.
Låda för en shelly 1 med plats för 1-wire expansion.
Knockouts för 2st M12 och en M16 Förskruvning.
Ha överseende med färgen.
Slut på normala färger hos leverantören
Gul 3D-utskriven låda med plats för Shelly 1 och 1-wire expansion, plus knockouts för förskruvningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gul 3D-utskriven låda för Shelly 1 med utrymme för 1-wire expansion och knockouts för förskruvning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gul 3D-utskriven låda och lock för Shelly 1 med M12 och M16 knockouts för förskruvning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gul 3D-utskriven låda för Shelly 1 med 1-wire expansion, knockouts för M12 och M16 förskruvningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
BSOD och 2 till
  • Laddar…
Skruvhålen i botten behöver isoleras, alltså skruvskallarna får inte komma i kontakt med enkelisolerade ledare i lådan.
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Skruvhålen i botten behöver isoleras, alltså skruvskallarna får inte komma i kontakt med enkelisolerade ledare i lådan.
Tackar för feedback, får se över en lösning på det, kanske ska ha tunnare väggar åxå.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
En klack/sarg runt hålet så att skruvskallen blir försänkt en bit tror jag räcker.
 
  • Gilla
Leif i Skåne och 1 till
  • Laddar…
Kan det vara ett alternativ att lägga en plast bit typ plexi eller något annat isolerande över skruvarna eller måste det vara något som sitter fast i lådan?
 
Jag tror att jag aldrig har sett en sådan lösning, och jag ser ju risken med att denna plupp försvinner eller glöms bort. Men man behöver heller inte överdriva. Det räcker om hålet är några mm djupt, beroende på dess diameter. En ledare ska normalt inte kunna ligga an, alltså vid normalt montage. Man behöver inte ta hänsyn till att någon medvetet viker ihop en ledare och forcerar den ned i skruvhålet.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
Dom jag har sett har skruvskallen vid korrekt montering varit ”försänkt” med ett par mm. i hålet…..
tyvärr monteras mycket på fel sätt med större skruvar än vad som avsetts och säkerheten försvunnit….
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Jag föredrar för ändamålet godkända dosor, t.ex. klassikern U56, här med snäpp-lock (E1438248):
Godkänd dosa U56 i vitt med tillhörande snäpp-lock för kabelinstallationer, IP55-klassad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
snaggletooth snaggletooth skrev:
Jag föredrar för ändamålet godkända dosor, t.ex. klassikern U56, här med snäpp-lock (E1438248):
[bild]
Där ser man tydligt ”skyddet” för fästskruvarna… Bara en upphöjd ring runt hålet
 
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
En klack/sarg runt hålet så att skruvskallen blir försänkt en bit tror jag räcker.
Det borde duga för så ser många "riktiga" dosor ut.

Elektrisk anslutningsdosa med skruvterminaler på en vit bakgrund, likt en vanlig installationsdosa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Edit: Kanske borde läst ut hela tråden....
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Tjenare
Har försökt hitta info i tråden men har gått bet. Jag vill koppla in en dimmer 2 till en tvåvägsvrytare (bägge återfjädrande) där den vänstra skall dimra taklampan men den högra skall bara vara en ”dummy” som skall köra några automationer i Home assistant (byta scener). Har dimmern denna funktionalitet? Hur skall det kopplas?
 
Den som du ska dimma med kopplar du till SW1, den andra till SW2. Ställ in på momentan brytare
@keckepro
 
  • Gilla
keckepro
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.