367 344 läst · 2 642 svar
367k läst
2,6k svar
Shelly – allmänna diskussioner
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Du låter Shellyn styra manöverspolen på kontaktorn och låter kontaktorn bryta/sluta fasen till uttaget.tveksamt skrev:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Jag gillar Hager, men finns ju andra märken med. https://www.elbutik.se/product.html/kontaktor-esc225s-2-pol-25a-brumfri-230vtveksamt skrev:
På kontaktorn kopplar du;
Kontaktor_A1 till Shelly_0
Kontaktor_A2 till N
Kontaktor_2 till L
Kontaktor_1 till Uttag_L
Shelly_L till Shelly_1
Shelly_1 till L
Shelly_N till N
Uttag_N till N
Uttag_PE till PE
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Du kan ju använda SW för manuellt tillslag via brytare också.
Man kan nog göra på andra sätt med med olika manöverspänningar, 2-polis brytning av uttaget osv men det borde vara onödigt
Någon som testat att köra 16A i shellyn, kontinuerligt under en längre tid? Blir den varm? Håller den?
Tycker det känns som 1.5mm2 kabel är i största laget för terminalerna så rent kabelmässigt vill jag inte köra mer än runt 10A, utan att använda mig av kontaktor lösningen.
Edit: fixade autocorrect
Tycker det känns som 1.5mm2 kabel är i största laget för terminalerna så rent kabelmässigt vill jag inte köra mer än runt 10A, utan att använda mig av kontaktor lösningen.
Edit: fixade autocorrect
Redigerat:
Jag har precis köpt in lite Shelly plug och några puckar för att prova på Shelly, jag har nu provat ansluta den första pluggen och regerar på att det är ett ganska markant surr från dessa. Är detta något som förekommer eller är detta ett måndagsexemplar ? Det är ett svagt surr men inga problem att höra i ett tyst rum och känns som att man inte vill ha saker monterade för nära en säng tex
Jag lyssnade på de jag har och om jag håller örat ett par decimeter från pluggen hör jag ett mycket svagt surr, eller mer sus för den delen, när reläet är draget. Inget som jag skulle höra på en halvmeters avstånd.L Liljeros skrev:Jag har precis köpt in lite Shelly plug och några puckar för att prova på Shelly, jag har nu provat ansluta den första pluggen och regerar på att det är ett ganska markant surr från dessa. Är detta något som förekommer eller är detta ett måndagsexemplar ? Det är ett svagt surr men inga problem att höra i ett tyst rum och känns som att man inte vill ha saker monterade för nära en säng tex
Men jag har fönsterlampor anslutna så det handlar bara om låg ström. Kanske låter mer om man kopplar kaffebryggaren på dem.