367 514 läst · 2 642 svar
368k läst
2,6k svar
Shelly – allmänna diskussioner
Det finns ingen dimmer för fler kanaler, om man inte räknar med Shelly RGBW som dimmar 4 kanaler led-list.J plywoodskiva skrev:
Det finns dubbla relän i någon modell. (Edit: Shelly Plus 2PM och Shelly 2.5)
På de ställen jag haft det för trångt i dosorna har jag satt en puck bakom brytaren och en i lampdosan i taket. Tändtråd en går ju ändå dit, och jag hade både fas och nolla där uppe ändå.
J
Johannes56
Medlem
· Uppsala län
· 197 inlägg
Johannes56
Medlem
- Uppsala län
- 197 inlägg
Jag har inte den möjligheten. Det är fullt med kablar där. Får väl köpa en Plejd då tyvärr.e02jr skrev:Det finns ingen dimmer för fler kanaler, om man inte räknar med Shelly RGBW som dimmar 4 kanaler led-list.
Det finns dubbla relän i någon modell. (Edit: Shelly Plus 2PM och Shelly 2.5)
På de ställen jag haft det för trångt i dosorna har jag satt en puck bakom brytaren och en i lampdosan i taket. Tändtråd en går ju ändå dit, och jag hade både fas och nolla där uppe ändå.
Har aldrig varit med om en dosa så full att det inte gått att städa upp och klämma in en puck i den. Speciellt om det är en takdosa (vilket jag får för mig att det är).J plywoodskiva skrev:
Du ska inte ta en titt till innan du låser in dig i Plejds system?
Utveckla gärna varför det inte skulle vara brandfarligt, en sådan puck (oavsett fabrikat) kan väl sitta lite varstans?pacman42 skrev:
Det normala är att de sitter i en brandsäker dosa. Det krävs mycket höga temperaturer för att något skall kunna användas och så höga temperaturer är inte rimliga annat än med hög ström som för denna typ av användning innebär kortslutning. Hade det varit elbilsladdning över en puck så hade det varit en annan sak, men även då är brandrisken relativt låg (men högre).F foppa skrev:
Håller med om det mesta, men att det skulle krävas en så hög ström att en säkring går för att alstra värme nog för att antända något är ju helt enkelt fel. Det bevisas enklast med att det finns elektriska grilltändarepacman42 skrev:Det normala är att de sitter i en brandsäker dosa. Det krävs mycket höga temperaturer för att något skall kunna användas och så höga temperaturer är inte rimliga annat än med hög ström som för denna typ av användning innebär kortslutning. Hade det varit elbilsladdning över en puck så hade det varit en annan sak, men även då är brandrisken relativt låg (men högre).
Jo, nu pratar vi sannolikheter igen. Man kan ju ha otur med förkolning och annat så att man skapar värme nog utan för hög ström. Men då pratar vi om nästan kortslutning utan att det blir kortslutning.R RoAd skrev:
Det normala sättet som man får hög värme är ju för att man har hög last och dålig kontakt, det är principiellt mycket mycket mer sannolikt att man får långvarig värme på det sättet.
Fundera på vilken potentalskillnad Shellyn kommer se på in och utgångarna vid en trefas last så kommer du nog fram till att det som står där stämmer.S Stenper skrev:
Går det att räkna antal starter med någon shelly, eller finns det bättre alternativ som är enkelt?
Skulle behöva räkna antal starter för att vid tex x starter så ska en annan motor starta och gå y sekunder
Motor1 har startat 10gånger då ska motor2 starta och gå 1min
Skulle behöva räkna antal starter för att vid tex x starter så ska en annan motor starta och gå y sekunder
Motor1 har startat 10gånger då ska motor2 starta och gå 1min
Borde gå att lösa med gen2 enheter som kan köra script.nino skrev: