ikeo skrev:
hmm vad gäller om källan räknas som vattentäckt får man verkligen bygga en väg bredvid den då
Vet somsagt att det är drickskvalite, här tog ju många sitt vatten förr. Smakar gott gör det iaf.
 
Vet inte om min bild funkar, men så här tolkar jag TS
Röd ruta = Fritidstomt som "tagit sig friheter"
Gul ruta = Den andra fritidstomten
Brunt streck = väg fram till tomterna som slutar vid Gul tomt och man får därifrån gå till röd tomt, denna väg är den som är inritad i servitutet.
Blått streck = Väg som Röd tomt använder sig av och har tagit sig stora friheter till att rusta upp.

Om det TS säger stämmer så hejar jag fullt ut till TS låter som om ni råkat ut för en sådan familj som tar sig mer och mer friheter utan att ta hänsyn till andra...

Inte för att jag kan sådana här frågor, men om nu dom måste ha väg ända fram till tomtgräns kan dom på ett bra sätt förlänga vägen från "Sevitutvägen"?
Istället för att bara försöka hindra dom från att göra ny väg, försök att vara hjälpsamma och få fram bra förslag så dom kommer åt sin tomt med bil.

Tryck hårt på att ni är oroliga för vattenkällan,

Om det finns någon rättvisa i rättsväsendet så hoppas jag att dom blir ålagda att återställa stigen dom grusat upp till egen väg....

Servitut.png
 
  • Gilla
klonk och 1 till
  • Laddar…
Zixten skrev:
Vet inte om min bild funkar, men så här tolkar jag TS
Röd ruta = Fritidstomt som "tagit sig friheter"
Gul ruta = Den andra fritidstomten
Brunt streck = väg fram till tomterna som slutar vid Gul tomt och man får därifrån gå till röd tomt, denna väg är den som är inritad i servitutet.
Blått streck = Väg som Röd tomt använder sig av och har tagit sig stora friheter till att rusta upp.

Om det TS säger stämmer så hejar jag fullt ut till TS låter som om ni råkat ut för en sådan familj som tar sig mer och mer friheter utan att ta hänsyn till andra...

Inte för att jag kan sådana här frågor, men om nu dom måste ha väg ända fram till tomtgräns kan dom på ett bra sätt förlänga vägen från "Sevitutvägen"?
Istället för att bara försöka hindra dom från att göra ny väg, försök att vara hjälpsamma och få fram bra förslag så dom kommer åt sin tomt med bil.

Tryck hårt på att ni är oroliga för vattenkällan,

Om det finns någon rättvisa i rättsväsendet så hoppas jag att dom blir ålagda att återställa stigen dom grusat upp till egen väg....

[bild]
Din bild är klockren! Precis så är det!
Idag kom papper vi beställt från LM ( de första lämnade vi till advokaten)
Så här står det i båda fritidshusens akter från avstyckningen 1947:
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lägg märke till : " för fastigheten M.FL. har....
Så skriver man ju inte om vägen inte är ämnad till någon mer, eller??
 
  • Gilla
Konult
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.