Hur spenderar du dagen?

• Tårta och ballonger

• Slickar sår

• Som vanligt

Logga in och rösta för att se resultatet.
RoTe
returen returen skrev:
lustigt?
Ja det är väl lustigt att väst förbjudit självförsvar som Adlade Herr Malmgren menar.

• Gilla
  • Haha
JockesBananer23 och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Intet Intet skrev:
Tror du verkligen på vad du själv skriver?
Det låter för "helyllle" för att kunna vara sant. Dessutom har du naturligtvis inte en susning om allt som sker i ett krig långt här ifrån.
Har du saxat det direkt ifrån Ukrainas ambasads hemsida?
Ja det tror jag på. Ukraina har erkänt fall av krigsbrott det har inte Ryssland gjort. Ukraina har också utrett och dömt personer för det. Det har inte Ukraina gjort. Det finns hur mycket bevis som helst för ryska krigsbrott, det sker dagligen. Det finns väldigt lite bevis för Ukrainska krigsbrott. Ukrainare som är krigsfångar vittnar om tortyr, våldtäkter och mord. Ryska krigsfångar är överraskade att de blir väl behandlade.
Men det är säkert lika illa på båda sidorna. 🤔

• Älska
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Lustigt att väst förbjudit detta då fram tills nyss.
Sverige har aldrig förbjudit det.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
RoTe
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Sverige har aldrig förbjudit det.
Vilka är våra långdistansrobotar vi skickat? Jag borde dock skrivit USA, för du är som BirgitS, en jävla petimeter.

• Gilla
  • Haha
JockesBananer23 och 2 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Ja det tror jag på. Ukraina har erkänt fall av krigsbrott det har inte Ryssland gjort. Ukraina har också utrett och dömt personer för det. Det har inte Ukraina gjort. Det finns hur mycket bevis som helst för ryska krigsbrott, det sker dagligen. Det finns väldigt lite bevis för Ukrainska krigsbrott. Ukrainare som är krigsfångar vittnar om tortyr, våldtäkter och mord. Ryska krigsfångar är överraskade att de blir väl behandlade.
Vad som når dina öron är inte alltid en absolut sanning. Kan säkert vara så att Ryssarna är ännu större krigsförbrytare på slagfältet. Eller inte? Det vet vi först när vi varit där. Tills dess får vi förlita oss på vad andra viskar i våra öron. Gillar vi de vi hör. Är det sannt. Om inte. -PROPAGANDA, LÖGN OCH DESINFORMATION.
Det är så vårt psyke funkar.

• Gilla
JockesBananer23 och 1 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Ja det är väl lustigt att väst förbjudit självförsvar som Adlade Herr Malmgren menar.
väst har förhindrat eller rättare sagt skjutit upp ett kärnvapenkrig

Intet Intet skrev:
Så kan det vara. Vem vet, inte du. Vem vet, inte jag...
Det är i alla fall en djäkla tur för Ukraina att du inte är deras ÖB.
Att arrogant underskatta sin fiende är en säker väg till förlust.
Det är väl klart som korvspad att det bara är vad jag tror, vad skulle det annars vara? 🙄
Ja jag hoppas verkligen inte att de följer vad godtycklig person tycker på internet..

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
fram med siffrorna!

Fairlane
Intet Intet skrev:
Vad som når dina öron är inte alltid en absolut sanning. Kan säkert vara så att Ryssarna är ännu större krigsförbrytare på slagfältet. Eller inte? Det vet vi först när vi varit där. Tills dess får vi förlita oss på vad andra viskar i våra öron. Gillar vi de vi hör. Är det sannt. Om inte. -PROPAGANDA, LÖGN OCH DESINFORMATION.
Det är så vårt psyke funkar.
Du ser inte att det är märkligt att du inte hittar särskilt mycket om Ukrainska krigsbrott, men att ryska krigsbrott begås dagligen?
Hur många ryska sjukhus ser du bombade? Hur många skolor? Hur många civila bostäder?
Nyligen skrev Ryssland om hur Ukraina attackerat ett civilt bostadshus. Man visade till och med en film på hur drönaren slog ner i huset. Problemet var då att det var en iransk modell, målad svart, vilket innebär en rysktillverkad version av den Iranska drönaren.

• Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
returen returen skrev:
fram med siffrorna!
Vilka siffror vill du ha?

Fairlane Fairlane skrev:
Vilka siffror vill du ha?
hur många och var det skett

Fairlane
returen returen skrev:
hur många och var det skett
Hur många och var det skett av vad?

Fairlane Fairlane skrev:
Hur många och var det skett av vad?
dina krigsförbrytelser

Fairlane
returen returen skrev:
dina krigsförbrytelser
Ok, de är noll och har aldrig skett. Varsågod.

• Haha
  • Gilla
Dublin och 3 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Du ser inte att det är märkligt att du inte hittar särskilt mycket om Ukrainska krigsbrott, men att ryska krigsbrott begås dagligen?
Hur många ryska sjukhus ser du bombade? Hur många skolor? Hur många civila bostäder?
Nyligen skrev Ryssland om hur Ukraina attackerat ett civilt bostadshus. Man visade till och med en film på hur drönaren slog ner i huset. Problemet var då att det var en iransk modell, målad svart, vilket innebär en rysktillverkad version av den Iranska drönaren.
Som den framryckande sidan är det Ryssland som tar flest krigsfångar och begår då proportionerligt fler krigsbrott. propagandan för hemmapubliken ang. behandling av motståndare, inte så viktig. Resultatet på slagfältet. Desto viktigare.

Ukraina. Som den retererande parten, har allt att vinna på att måla upp motståndaren som ett monster för att få hemmapubliken att fokusera på det istället för på de begränsade framgångarna på slagfältet.

Så. Svaret på din fråga: -Nej. Jag ser inte det märkliga.

• Gilla
JockesBananer23
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.