Jag har 180m orginal slinga(grønn kabel)+150m CO slinga(svart kabel). Har ochså 5-6 CO skjøtkoblingar. Funkar bra.
 
a2011 skrev:
Alla andra: hur långa slingor har ni lyckats få att fungera till 790, 791, 794 eller 796 (som har samma station)?
180m originalkabel + 100m husqvarna-kabel. 3st skarvkopplingar.
 
Nicke Nyfiken
the_warpi skrev:
Hej. Förstår inte varför ni skall ha så breda passager. Använd zonindelning istället så kan man ha mycket smalare passager. Se mina tidigare youtube klipp.
"Skall ha och skall ha???"

Passagen är så bred som den är och inte en variabel. Så du får gärna förklara hur jag med hjälp av zonindelning kan få min 2,5 meter långa och 40-70 cm breda passage klippt på ett bättre sätt. Att jag ska använda zonindelning eller se på dina youtube-klipp säger mig ingenting.
 
HOBI skrev:
Jag har 180m orginal slinga(grønn kabel)+150m CO slinga(svart kabel). Har ochså 5-6 CO skjøtkoblingar. Funkar bra.
Då känns det som om det finns hopp för mig också om jag köper lite bättre kabel, och kanske kortar av slingan lite.
 
Redigerat:
Någon som har förstått grejen med de dåliga laddstationerna? Jag tycker att min fungerar sämre med nya kortet än gamla. Jag trodde att dom hade satt ihop ett nytt kort som var bättre men du kanske bara var vissa som var defekta?
 
a2011 skrev:
Någon som har förstått grejen med de dåliga laddstationerna? Jag tycker att min fungerar sämre med nya kortet än gamla. Jag trodde att dom hade satt ihop ett nytt kort som var bättre men du kanske bara var vissa som var defekta?
Det finns klart begränsningar Hur lång o vilken kvalitet det är på kabel
grejen med ny nätdel i laddaren var för mig att den håller sig på linan,förmodligen fler fördelar
 
Jag funderar på att skaffa en Worx 790 till vår lilla täppa. För vår del så skulle det vara väldigt praktiskt om det gick att få roboten att gå hem medurs. Går det att ändra?
 
MrH skrev:
Jag funderar på att skaffa en Worx 790 till vår lilla täppa. För vår del så skulle det vara väldigt praktiskt om det gick att få roboten att gå hem medurs. Går det att ändra?
Som det är nu finns inte den möjligheten,förvånar om det kommer ett tillägg på detta
 
Angr77 skrev:
Hallå! En lite udda rapport från min 796E...sitter nämligen på ett flyg på väg till USA som har Wi-fi access. Drog igång Landroid appen på min iPad...och startade en extra klippning hemma Svedala...från 11876 m....:) Coolt va!
Från appen? Har du ställt in den med externt IP och port? Senaste versionen?
 
Testade nya appen nu på distans och appen meddelar att den kör på distans och uppdateringar kan dröja 1min, klipparen klipper enligt appen vilket verkar sant då den ska klippa till 16 idag. Hur kan detta fungera? Jag har bara interna IP't i appen etc..
 
Japp, fungerar på distans för mig med, vet inte hur det fungerar men gött är det😉
 
Någon annan som inte lyckas med uppdateringen? Är ju inget snille på datorer:confused:
Han stänger av sig i laddstationen och skulle vilja få ordning på de. uppdateringen jag får på usb stickan är på 237kb stämmer de? är en 791e.

Johan
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Min 791e har problem. Röd linje är tråden,även den streckade. X:n är skarvdon,blåa ringar är var den halkar ner då den tappar tråden. Jag har inga 90gr hörn bara mjuka hörn.Skall den inte klara av detta... Beror det på skarvningarna... Eller vad. När det är blött å regnar så blir det bara än värre. Vad har jag för fel.
När den klipper halkar den aldrig fel utan är innanför tråden,detta händer bara när den skall hem.
 
fredsknekt skrev:
[bild][bild]
Min 791e har problem. Röd linje är tråden,även den streckade. X:n är skarvdon,blåa ringar är var den halkar ner då den tappar tråden. Jag har inga 90gr hörn bara mjuka hörn.Skall den inte klara av detta... Beror det på skarvningarna... Eller vad. När det är blött å regnar så blir det bara än värre. Vad har jag för fel.
När den klipper halkar den aldrig fel utan är innanför tråden,detta händer bara när den skall hem.
har du bytat styrkortet i laddaren det brukar vara den som orsakar dessa problem
 
Johan_78 skrev:
Någon annan som inte lyckas med uppdateringen? Är ju inget snille på datorer:confused:
Han stänger av sig i laddstationen och skulle vilja få ordning på de. uppdateringen jag får på usb stickan är på 237kb stämmer de? är en 791e.

Johan
Har du fått usb fråm supporten?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.