700 579 läst · 2 990 svar
701k läst
3,0k svar
Samlingstråd för Worx Landroid 2015 modeller
Husägare
· Sörmland
· 1 456 inlägg
Min gissning är att det borde inte vara några konstigheter alls med den från classe.
Så dom har alltså fått in reservdelar ingen, det var bra och intressant att du visade det. Hela förra året var det helt tomt hos dom.
Så dom har alltså fått in reservdelar ingen, det var bra och intressant att du visade det. Hela förra året var det helt tomt hos dom.
Det låter som att batteriet är helt slut. Försök få den att börja ladda genom att dra ut maskinen från laddaren, håll in ON så displayen tänds och håll inne knappen medan du sätter tillbaka maskinen i laddaren och fortsätt att hålla inne knappen tills den röda ”laddindikeringen” på laddstationen blir röd. Det kan ta upp till 30 sekunder. Ibland får man försöka flera gånger.S steelblade skrev:Hej!
Min WG794E vägrar starta efter en vinter i mitt varmgarage. Startade den för några månader sedan för att kolla batteriet och det var fullt.
Men nu tänder sig bara displayen när jag håller inne "on" knappen. Släpper jag slocknar den. Ingen text utan bara bakgrundsljuset. När jag sätter den i laddstationen lyser lampan med fast grönt sken.
Någon som vet vad som kan vara fel?
Funkar inte det så gör en Norsk reset genom att plocka ur batteriet och vänta en stund och sätt tillbaka det. Den manövern har botat några fel jag haft med min maskin.
Medlem
· Västra Götaland
· 49 inlägg
Jag fick igång den! Plockade isär den och blåste med luft i alla kontakter, sedan startade den igen
Då kommer den här:E evesve skrev:
https://we.tl/t-U88yd2yfiq
Vad skillnaderna är vet jag inte exakt, men om jag minns rätt vad han på supporten sa när jag fick den var att den var buggfixningen för 0.94. Varför dom aldrig släppte den om det bara var buggfixning är ju lite konstigt, men den förblev beta tydligen.
Husägare
· Sörmland
· 1 456 inlägg
Jag kan iaf säga att 0.96 inte på något sätt är sämre än FW'n innan. Körde 0.96 förra sommaren och har smygstartat lite nu, fungerar hur bra som helst.
Min display har blivit väldigt mörk så jag skulle behöva justera kontrasten på LCDn. Någon som vet om detta går att göra via menyerna? Har pillat runt men kan inte hitta något.
Om inte: finns det någon trimpot på kretskortet för att justera kontrastspänningen? Eller ska man behöva hacka in sig på displayen?
Om inte: finns det någon trimpot på kretskortet för att justera kontrastspänningen? Eller ska man behöva hacka in sig på displayen?
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 514 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 514 inlägg
E evesve skrev:
Till slut kom jag til skott, gick typ hela vintern och det är bara lite is kvar på ett skuggift ställe av gräsmattan.B breakman skrev:
För den instresserade och för att komma ihåg själv så antecknade jag ner vad jag gjorde.
Underifrån
- Lossa fyra skruvar till batteriet under och ta ur batteriet.
- Lossa knivar och hållare till knivplatta, 4 + 3 skruv
- Lossa knivskydd, 4 skruv
- Lossa toppkåpan, 4 skruv/bult, 10mm nyckel
- Lossa laddningsteknik i fronten, 4 skruv. Dessa är lite smalare än alla andra gruvgängade skruvar.
Ovanifrån
- Lossa inställningsratt för knivar 4+4 skruv
- Lossa överdel, 12 skruv
Bänd isär, sitter lite hård. Runt knivmotorn sitter det en tätning med lite silikon. Man kan lossa de två kontakterna till displayen för att lättare vika undan ovandelen. Knappcellsbatteriet sitter vid bakre högra hjulet, peta försiktigt bort solikonet med en mejsel eller kniv.
Knappcellsbatteri CR1225 ersätts och kletas igen med silikon som får torka över natten.
Allt återmonteras i omvänd ordning.
Punkt 2 och 3 är onödiga. Det behövs inte för att öppna maskinen.B breakman skrev:
Annars en utmärkt beskrivning
Hej. Jag har precis köpt mig en WG794E som var defekt som jag lagade.
Den studsade fram o tillbaka ur laddningsstation. Det var ett kabelbrott på den svarta kabeln till frontsensorn som jag lyckades laga.
Jag har två frågor.
Den studsade fram o tillbaka ur laddningsstation. Det var ett kabelbrott på den svarta kabeln till frontsensorn som jag lyckades laga.
Jag har två frågor.
- Ettiketten med Serienumret är så utslitet så jag kan inte läsa av mer än 2014.
Jag skulle gärna vilja ha den senaste mjukvaran till den men måste ha serienummret. Eller har någon filen som de kan dela med sig?Inloggade ser högupplösta bilderLogga inSkapa kontoGratis och tar endast 30 sekunderInloggade ser högupplösta bilderLogga inSkapa kontoGratis och tar endast 30 sekunder - Jag har en liten tom 150kvm gräs. Som är uppdelat på en fram o baksida. Dock är det en altan 100mm ovan gräsplanet. Hur ska jag förlägga begränsningskabeln mellan fram och bak? Det gula är altanen och det rosa är en stengång med stenplattor och singel, plattorna är 80cm breda totalt.
Inloggade ser högupplösta bilderLogga inSkapa kontoGratis och tar endast 30 sekunderInloggade ser högupplösta bilderLogga inSkapa kontoGratis och tar endast 30 sekunder
Husägare
· Sörmland
· 1 456 inlägg
Hur känner du för att bygga ramp för roboten att åka över altanen? Det kanske inte alltid passar att den går över en altan där man oftast har bord och stolar osv. men tror plattgången är för smal. Roboten gränslar ju kabeln när den följer den vilket gör att singeln som ligger på sidorna ställer till det.C jerrycort skrev:Hej. Jag har precis köpt mig en WG794E som var defekt som jag lagade.
Jag har två frågor.
Tacksam för all hjälp. Tack vare detta forum lyckades jag laga denna maskin.
- Ettiketten med Serienumret är så utslitet så jag kan inte läsa av mer än 2014.
Jag skulle gärna vilja ha den senaste mjukvaran till den men måste ha serienummret. Eller har någon filen som de kan dela med sig?[bild][bild]- Jag har en liten tom 150kvm gräs. Som är uppdelat på en fram o baksida. Dock är det en altan 100mm ovan gräsplanet. Hur ska jag förlägga begränsningskabeln mellan fram och bak? Det gula är altanen och det rosa är en stengång med stenplattor och singel, plattorna är 80cm breda totalt.[bild][bild]
Husägare
· Sörmland
· 1 456 inlägg
Tror inte nått sådant går att få tag på nytt, utan kolla med letmerepair om dom har nått begagnat att sälja dig kanske.J jonaslatt skrev:
https://reservdelarochtillbehor.se/