698 136 läst · 2 990 svar
698k läst
3,0k svar
Samlingstråd för Worx Landroid 2015 modeller
Om du följt tråden bakåt så svarar jag på zobars fråga om hur man kan få två Landroider att gå nära varandra utan att störa. När jag gjorde detta hade jag en LD 1.0 och en 794E och då den förstnämnda vara väldigt känslig för avståndet (>3 m) gjorde jag på supportens inrådan denna inkoppling. Dessutom hade jag från början endast en maskin LD 1.0 (och en laddplatta) som jag lyfte över mellan ytorna.evesve skrev:
Fungerar dina båda OK på respektive yta? Har du bytt till nytt styrkort i laddarna? Jag hade liknande problem innan jag bytte styrkort i den nya laddaren, därav att jag kopplade ur den nya som jag beskrev och lät endast den gamla sända signal. Med nytt styrkort funkar det med båda igen.a2011 skrev:Jag har gjort som du och jag förstår faktiskt inte varför det inte fungerar. Lampan lyser grön på båda stationerna så båda tycker att de har en hel slinga men klipparen hittar inte området, den tycker alltid att den är utanför klippområdet. Jag gjorde som du föreslog och kopplade ur en station och kopplade ihop kablarna men eftersom jag har så lång kabel så tappar klipparen då kontakt när den är mitt på gräsmattan och stannar (känner inte av signalen som blir för svag och tror att den är utanför området).
Som sagt så tycker jag att det borde fungera men det gör det alltså inte. Jag antar att det beror på att du har en station av äldre modell...
Fungerar era klippare var för sig OK på era ytor (även hemgången) om ni kopplar ur och endast kör en åt gången? Har ni båda uppdaterat era laddstationer med nytt styrkort? Som jag skrev till a2011 hade jag problem innan jag fick nytt styrkort och kopplade då ur den nya laddstationen och lät endast den gamla generera signal.zobar skrev:
Ja, dom fungerar ok var och en för sig. Jag kunde också driva hela slingan på vilken laddstation som helst (även om signalen då blev för svag).MBygga skrev:
Jag har bara nytt kort i ena stationen så det är såklart en idé att testa, fast då måste jag hitta på något problem för supporten eftersom båda fungerar likvärdigt bra...
Eftersom Hasse på supporten förordat denna inkoppling så tycker jag det är skäl nog att få ett nytt kort om det nu inte fungerar som de säger att det skall. Prata med honom om det är mitt tips.a2011 skrev:Ja, dom fungerar ok var och en för sig. Jag kunde också driva hela slingan på vilken laddstation som helst (även om signalen då blev för svag).
Jag har bara nytt kort i ena stationen så det är såklart en idé att testa, fast då måste jag hitta på något problem för supporten eftersom båda fungerar likvärdigt bra...
Idag regnade det ganska mycket. Klipparen åkte ut en sväng för att sedan vända hem. Två gånger gjorde den det så nog verkar det fungera.qsecofr skrev:
Idag regnade det igen. Klipparen åkte ut för att sedan vända hem pga regn. Sen efter en timma som jag har inställt så gick den ut igen i regnet men denna gång vände de inte hem. Antagligen regnade det för lite även om jag tyckte det är ganska mycket.qsecofr skrev:
Så helt 100 är det väl inte.
Installerade en WG792 (Landroid L) till farsan häromdagen men den verkar stänga av sig helt efter laddning.
Uppgraderade direkt från 0.85 -> 0.94 innan jag tog den i drift.
Har endast en mindre slinga i drift för test på ca 40 meter och allt ser bra ut (lampan lyser på laddningsstationen osv).
Går det att nollställa den på något sätt?
Har endast en mindre slinga i drift för test på ca 40 meter och allt ser bra ut (lampan lyser på laddningsstationen osv).
Min klippare har endast varit med om regn 2ggr det var igår och idag. Igår stod den kvar i laddstationen och ville inte ut och klippa, idag ösregnade det såpass att blommor osv lade sig ner, men där ute på gräset åkte klipparen omkring, vet inte var sensorerna sitter eller hur de fungerar men det verkar inte fungera helt hundra iaf på min.
Har en helt annan fråga. Ni som varit i kontakt med support osv och behövt skicka in klipparen.. har ni behövt original kartongen eller kan jag göra mig av med den? Vet att nästan alla går med på att man slänger original kartong men sen finns det dom där som kräver den...
Har en helt annan fråga. Ni som varit i kontakt med support osv och behövt skicka in klipparen.. har ni behövt original kartongen eller kan jag göra mig av med den? Vet att nästan alla går med på att man slänger original kartong men sen finns det dom där som kräver den...
Det är en klar fördel med originalet.men jag tror inte dom kräver detTobias Pettersson skrev:Min klippare har endast varit med om regn 2ggr det var igår och idag. Igår stod den kvar i laddstationen och ville inte ut och klippa, idag ösregnade det såpass att blommor osv lade sig ner, men där ute på gräset åkte klipparen omkring, vet inte var sensorerna sitter eller hur de fungerar men det verkar inte fungera helt hundra iaf på min.
Blev det helt fulladdad innan den stängde av,Så du i displayen att V 0.94 hade gått in ?skoog84 skrev:Installerade en WG792 (Landroid L) till farsan häromdagen men den verkar stänga av sig helt efter laddning.
Kom precis in i denna tråden eftersom jag är lite i valet och kvalet att byta ut min Meec robot från Jula som jag inte är riktigt nöjd med. Det som är bra med Julas är att den kan ställas att klippa 10-50cm utanför kanttråden och att den kan klippa längs slingan första gången den startar för dagen.
Hur är det med Worx? Klipper den utanför tråden och kan den börja med att följa slingan?
Varför jag vill att den ska börja med att följa tråden varje dag är för att jag har gjort 2 zoner och jag har ett ur som automatiskt växlar mellan dessa, den går in i zon2 3 dagar/vecka och stannar där tills första laddningen, sen slår den över till zon 1 och fortsätter där resten av tiden.
Hur mycket blir oklippt utanför tråden med Worx?
Varierar kanske mellan olika modeller.
Just nu är det 10-15cm med Meec.
Har inte direkt lust att läsa igenom alla 119 sidor i tråden för att försöka få ett svar.
Hur är det med Worx? Klipper den utanför tråden och kan den börja med att följa slingan?
Varför jag vill att den ska börja med att följa tråden varje dag är för att jag har gjort 2 zoner och jag har ett ur som automatiskt växlar mellan dessa, den går in i zon2 3 dagar/vecka och stannar där tills första laddningen, sen slår den över till zon 1 och fortsätter där resten av tiden.
Hur mycket blir oklippt utanför tråden med Worx?
Varierar kanske mellan olika modeller.
Just nu är det 10-15cm med Meec.
Har inte direkt lust att läsa igenom alla 119 sidor i tråden för att försöka få ett svar.
Redigerat:
Min 790E går gränsle över tråden och klipper därmed 9 cm utanför tråden. Det går att få Worxen att gå ut till olika zoner för att där släppa tråden och börja klippa. Men det är inget som säger att den inte efter ett par svängar är borta vid laddstationen och klipper om jag har förstått saken rätt.
Du har inte varit och lyft på luckan och pillat på inställningar, för då måste du starta om den. Alltså tryck på start och stanna den sen och tryck på hem-knappen.skoog84 skrev:Installerade en WG792 (Landroid L) till farsan häromdagen men den verkar stänga av sig helt efter laddning.
Ja, det står 0.94 när man startar upp den.Hagge72 skrev:
Jag har inte startat om den efter att ha varit inne i inställningar, måste man göra detta på den här modellen?
Har själv M (790) och på den har jag inte märkt av detta?!