Det här med fördröjning vid regn... Skjuter den schematiden framåt som man har satt som fördröjning? Alltså om jag har schematid 08-12 och regnfördröjning 1h och det regnar blir shematiden då 09-13?

Så smart är den nog inte va?

Tack.
 
magstorm skrev:
Jag gissar att den fastnar på grund av att hjulen inte får fäste? Du skulle kunna testa min lösning på sidan 94 i den här tråden. Den borde funka.
Det såg rätt tufft ut, men garantin då? och gränstråden?
 
Tobias Pettersson skrev:
Det såg rätt tufft ut, men garantin då? och gränstråden?
Man kan inte begära att den är terränggående,varför inte flytta upp gränstråden och trimma resten
 
Nicke Nyfiken
qsecofr skrev:
Det här med fördröjning vid regn... Skjuter den schematiden framåt som man har satt som fördröjning? Alltså om jag har schematid 08-12 och regnfördröjning 1h och det regnar blir shematiden då 09-13?

Så smart är den nog inte va?

Tack.
Nä den förskjuter inte schematiden vid regn. Och det tycker jag är smart.

Har jag satt sluttiden klockan 14 för att småungarna kommer hem från dagis då, så vill jag inte ha klipparen att köra omkring bland barnen för att det regnade tidigare på dagen.
 
  • Gilla
qsecofr
  • Laddar…
Tobias Pettersson skrev:
Det såg rätt tufft ut, men garantin då? och gränstråden?
Tråden grävde jag ner - eller ja, grävde och grävde, jag gjorde ett några centimeter djupt spår med en spade som jag sedan tryckte ner tråden i.
Jag tror inte att det påverkar garantin (men jag vet ju inte säkert). Jag pratade med supporten om de hade någon färdig lösning på problemet, men det hade de inte. De sa att de hade sett alla möjliga lösningar, allt från cykeldäck med dubb till spikar. De sa inget om att det skulle påverka garantin - å andra sidan så tänkte jag inte på att fråga. Jag hade i vilket fall som helst inget val, utan dubb så hade jag fått klippa halva gräsmattan manuellt...
 
MBygga skrev:
Fungerar era klippare var för sig OK på era ytor (även hemgången) om ni kopplar ur och endast kör en åt gången? Har ni båda uppdaterat era laddstationer med nytt styrkort? Som jag skrev till a2011 hade jag problem innan jag fick nytt styrkort och kopplade då ur den nya laddstationen och lät endast den gamla generera signal.
Jag och grannen har nu i helgen hållt på att försöka få till seriekoppling men utan resultat... Vi får grönt ljus i båda och min startar att klippa. Men sen saktar dem in och stänger av klippningen för att sedan starta igen. Och sen lägger den av helt och utanför arbetsområdet... Grannens startar inte alls utan signalerar utanför arbetsområde hela tiden...

När båda är inkopplade separat så klarar min inte av på olika ställen hemgång fast våra slingor ligger 2 meter ifrån på "närmsta" ställe. Annars klipper den i stort sett felfritt.

Grannens däremot är det värre med, den lever sitt eget liv titt som tätt och kan stanna lite som den vill...

Ja det verkar som båda funkar var för sig, och min fundering är att "felet" ligger i hans laddstation, då min som sagt funkar näst intill felfritt när vi båda har klipparna igång.

Kanske blir ett samtal till supporten?!
 
nissenhj skrev:
Någon mer än jag som har missat omröstningen om problem med Worx regnsensor

[länk]
Har inte regnat på länge här nu... Ska se på tisdag, ska tydligen komma då...
 
zobar skrev:
Har inte regnat på länge här nu... Ska se på tisdag, ska tydligen komma då...
Så här bra funkade min häromdagen..
[video=youtube_share;Dyqg1SL31TI]http://youtu.be/Dyqg1SL31TI[/video]
 
Tobias Pettersson skrev:
Så här bra funkade min häromdagen..
[video=youtube_share;Dyqg1SL31TI]http://youtu.be/Dyqg1SL31TI[/video]
"Den intelligenta robotgräsklipparen från Worx, nu i förbättrad upplaga! Bättre än Duracell-kaninen, som bara går och går! I vått och torrt, ur och skur! Din worx är maskinen utöver det vanliga! Regn och rusk, hagel och skyfall, inget stoppar denna best! En riktig maskin att lita på, så pålitlig vid olika väderfenomen, att den amerikanska militären nu börjat snegla på Italien...!"

"Snart på en soptipp nära dig..."

Sorry kunde inte låta bli, men lite tragikomiskt är det allt, det måste ni hålla med om😝
 
Den gillar ösregn/instabil mjukvara verkar det vara på dom flesta klippare
 
Förvisso skall ju prylen fungera. Men å andra sidan så klipper den utmärkt även i regn... så det är ett ickeproblem i vart fall för mig.
 
Ja inte är det något problem för mig heller, den klipper som den ska och jag har fått en gräsmatta👍
 
zobar skrev:
Jag och grannen har nu i helgen hållt på att försöka få till seriekoppling men utan resultat... Vi får grönt ljus i båda och min startar att klippa. Men sen saktar dem in och stänger av klippningen för att sedan starta igen. Och sen lägger den av helt och utanför arbetsområdet... Grannens startar inte alls utan signalerar utanför arbetsområde hela tiden...

När båda är inkopplade separat så klarar min inte av på olika ställen hemgång fast våra slingor ligger 2 meter ifrån på "närmsta" ställe. Annars klipper den i stort sett felfritt.

Grannens däremot är det värre med, den lever sitt eget liv titt som tätt och kan stanna lite som den vill...

Ja det verkar som båda funkar var för sig, och min fundering är att "felet" ligger i hans laddstation, då min som sagt funkar näst intill felfritt när vi båda har klipparna igång.

Kanske blir ett samtal till supporten?!
Har ni provat att koppla bort grannens laddplatta från slingan och bara koppla ihop slingan som jag beskrev? Hans laddplatta skall stå kvar på sin plats för laddning enbart. Om din laddare fungerar bättre och kan driva hela slingan borde båda robotarna klippa fint och kunna gå hem på sina respektive slingor utan att störa varandra.
 
En sammanfattning av sommaren med Worx Landroid WG753E.
Att att tro att den skall fungera på semestern kom helt på skam!
Följande problem redovisar jag:
1. Jag har en trädgård som lutar svagt neråt ungefär 3 grader. att få den att klippa den övre delen av trädgården är en omöjlighet. Nedre delen är som en golfbana medans den övre är en "djungel"!
Har testat på inrådan av supporten att kalibrera om den med ett par centimeter på både vänster och höger bakhjul utan resultat.
Zonindelad den med tre zoner och lagt 80% på den övre zonen 10% på mitten och 10% på den nedre men likt förbaskat så letar den sig snart ner till den nedre och vårdar golfbanan :)
På ett ställe har jag en slänt ca 1,5m med 15 graders lutning 10 m bred som slutar i en stenlagd gång. När den är på väg nerför så börjar den att bromsa för sent så den smäller i med framkanten i stenläggningen och stoppar med felkod "upp och ner". Testat på inrådan av supporten att även här kalibrera om den med en 2 cm bräda under bakhjulen utan resultat.
Bättre än att lägga ut 12´ hade varit att anlita en arbetslös ungdom som klippt gräsmattorna en gång i vecka under semestern. Kalkyl: 3 timmar/vecka à 150:- gånger fyra veckor ger 1800:- det blir många år innan jag förbrukat de 12´!!
Förmodligen har det kommit både bättre och billigare klippare under den tiden.
WG793E är i alla fall inget att satsa på!!
//Gunnar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.