D Daniel 109 skrev:
En fackdetaljhandel.
Jag hittar ingen definition av just det begreppet ?

Dom är mer diversehandel, inget egentligt fokus.

Ahlsell är Sveriges ledande distributör med heltäckande sortiment inom installationsområdet.
ett modernt internationellt handelsföretag inom produktområdena VVS, El, Verktyg och Maskiner, Kyl och GDS.

Redigerat:
Fairlane
useless useless skrev:
Men är det inte konstigt att en firma som har en så specifik inriktning och inte får jobba i "hem" svarar på en fråga om installationsarbete från en privatperson?
Det borde vara konstigt, men förmodligen har beställningarna minskat och pengarna måste in så man chansar kanske på att folk inte kollar på ESV

E
Fairlane Fairlane skrev:
Det borde vara konstigt, men förmodligen har beställningarna minskat och pengarna måste in så man chansar kanske på att folk inte kollar på ESV
Vad är det du tänker på Fair Lane?
Har du fråga så bara ställ.

Det kommer bli en stor brist på yrkes hen fram över, enda sättet vi kan mota detta är genom import av män i skor.

Gå ut till vilken yrkkes skola som helst och fråga vad eleverna tycker om forum Byggahus.se där alla han verkar av många ses som lägre stående än myggorna.

Fairlane
E El-Löken66 skrev:

Det kommer bli en stor brist på yrkes hen fram över, enda sättet vi kan mota detta är genom import av män i skor.

Gå ut till vilken yrkkes skola som helst och fråga vad eleverna tycker om forum Byggahus.se där alla han verkar av många ses som lägre stående än myggorna.
Inte för jag förstår mycket av vad du skriver, men jag spekulerade i varför en firma som inte får göra eljobb i bostäder svarar på en fråga om eljobb i bostäder. Jag vet inte förstås, men jag gissar att de vanliga jobben sinat då många byggen skjuts på framtiden. Har du någon annan förklaring så står det dig fritt att ge den.

• Gilla
Dortmunder DAB och 6 till
  • Laddar…
Fairlane
E El-Löken66 skrev:
Förklaring.
Har du fått.
Har jag? Var då?

Minnie Mesola
E El-Löken66 skrev:
genom import av män i skor.
Barfotamontörer får inte komma in:D.
Ursäkta Löken men här slog du nytt personligt rekord i särskrivning.
Om lärlingarna läres upp av bortskämda handledare som aldrig varit arbetslösa, kommer adepterna att få det svårt framöver med sina nyvunna divalater.

Minnie

• Gilla
Maria T och 7 till
  • Laddar…
Och kvinnor eller andra göre sig icke besvär.

• Haha
  • Gilla
Visan i mitt liv och 2 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
[länk]
Jag förstår inte heller vad du menar.

• Gilla
Minnie Mesola
  • Laddar…
V
S Sallader skrev:
Finnas kvar genom att salta räkningar ?? Haha, det är bara å jobba på som alla andra vet du. Dags att tänka om, VVS har hur mycket jobb som helst. Dom går under om dom gör ett dåligt jobb och saltar räkningar..
Pinsamt.
J JT8 skrev:
Det lustiga är att detta sällan drabbar normala människor som öppnar munnen och frågar ”Vad kostar det?”
I det här fallet är de inget som man kan tycka är saltat.

Diskutera silvertejp till jordens undergång... varsågod ! Löjligt

Thomas59
OT: Även om man bortser från särskrivningarna så sätter du nåt sorts benchmark för obegriplig svenska. Vad är det du försöker säga?

E El-Löken66 skrev:
Du för står inte att det finns ett under skott av han verkar i Sverige trots all vår arbets kraft import?

• Haha
  • Gilla
lat och 6 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:

Hur många yrkesskolor har du besökt?

Låter fullkomligt barockt att ungdomar i övre tonåren ens känner till Byggahus.se. :crysmile:

• Gilla
lat och 2 till
  • Laddar…
Thomas59 Thomas59 skrev:
OT: Även om man bortser från särskrivningarna så sätter du nåt sorts benchmark för obegriplig svenska. Vad är det du försöker säga?
Ja det är inte möjligt utan att verkligen försöka, troll-alert!

• Gilla
Thomas59
  • Laddar…
Thomas59 Thomas59 skrev:
Du kan in te an vän da så lån ga och kom pli ce ra de ord när du ko mun i cer ar med el locolöko.

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 9 till
  • Laddar…
S
J JT8 skrev:
För att ett företag går inte runt på en timlön om denna inte ska skjutsas upp till typ 1500kr/tim ex moms och herregud vad upprörd du hade varit här på forumet då. Problemet är att människor som aldrig drivit ett företag i hantverksbranschen helt plötsligt blir proffs för dom lyckas hitta lite billigare delar online. Det är ingen som tvingar er att anlita någon form av hantverkare! Det står alla fritt att utbilda sig och göra arbetet själva medan det låter på er som att VVS-arbete är likställt med TV-avgiften.

För all del spendera lite tid på allabolag och läs årsredovisningar på alla dessa miljardärer som pungslår er på pengarna ni tjänat i ert otroligt lågt prissatta yrke med nettopriser på material, gratis utkörningar och inga fikaraster. Kanske, men bara kanske kommer du inse att vandringssägner på byggshow om den giriga rörmokaren är smått överdrivna då.
Det handlar inte om "lite billigare delar online", vad snackar du om? Ta betalt, men agera inte ockrare och mellanhand på materialet, vad är det som är så svårt att förstå?
Min senaste elektriker hade tjänat så pass mycket att han inte behövde jobba mer, 50 år gammal. Kul att han informerade mig om att han r*vk******e mig i alla fall.

• Gilla
Visan i mitt liv och 3 till
  • Laddar…
Tror vi kommit i från ämnet lite.;)
Tror alla är överens om att listpriser är släkt med ockerpriser. Tänkte informera om en annan grej. Helt orelevant för privatpersoner. Vi har ett inköpssystem som heter Symbrio. Systemet tar fram billigast priset på de prylar som man behöver för att göra jobben. Vi har flera "företag" inlaggda i systemet. Vad grejorna kostar brutto och vilken rabatt vi har.
Vi måste beställa via detta system. Pga flera olika orsaker. En är att vi inte ska dricka kaffe på grossisterna i samband med inköp av material. Och garantier på materialen, spårbarhet. Ett sådant system skulle vara bra för skuttare också. Då skulle det bli högre konkurrens mellan grossisterna. Sen ska ni veta vi tar betalt av kunden när vi beställer vårt material via datorn. Och när vi hämtar materialen på grossisten eller på vårt kontor. Går att välja vart materialet ska levereras och hämtas. Om det är ett stort jobb, direkt till arbetsplatsen.

• Gilla
nb. och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.