1 137 491 läst · 11 051 svar
1137k läst
11,1k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Besserwisser
· Västra Götalands
· 9 928 inlägg
Såg en sådan här på "stan" igår. De var länge sedan jag såg en sist!
Det är alltså en dragsmällare som någon misslyckats med (inte helt ovanligt, de var aldrig särskilt säkra kort). Enda användningsområdet vi hittade för dem (på det sena sjuttiotalet) var att knyta dem mellan dörrhandtaget och karmen i radhusområdet och sedan ringa på.
Men vi var ju inte så stora och erfarna förbrytare, så vi åkte alltid dit...
Jag antar att de är olagliga att sälja i Sverige idag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är alltså en dragsmällare som någon misslyckats med (inte helt ovanligt, de var aldrig särskilt säkra kort). Enda användningsområdet vi hittade för dem (på det sena sjuttiotalet) var att knyta dem mellan dörrhandtaget och karmen i radhusområdet och sedan ringa på.
Menar du en 164:a, minns annars att men en gång itiden hade svinkoll på detta men numera är det mest gröt i huvet, 72 fick infällda handtag, 73 fick stora blinkers och 74 fick dom groteska kofångarna innan 240 tog över 75.A Argastesnickaren skrev:
Byggveteran
· 2 383 inlägg
V Ville_Vessla skrev:
Min var en med insprutning en 164 e på magnifika 160 hk mot den vanliga 164an med dubbla förgasare på 130 Hk.
130 Hk hade dom också i 911an i lumpen, då hade dom sparat in en vajer till den ena förgasaren så den fick bara chok på ena förgasaren och inte bägge om jag minns rätt
Satte också dit 14 tums alufälgar från en glt med 195/70 lågprofil däck istället för original 15 plåt fälg.
Medlem
· Blekinge
· 10 458 inlägg
Medlem
· Blekinge
· 10 458 inlägg
Var är @Staffans2000?
Redigerat:
Tillbyggare
· Hallands län
· 385 inlägg
På den tiden allt inte kunde göras med en mobiltelefon fanns det sådana här leksaker:
Programmerbar både i BASIC och maskinkod, inbyggd vetenskaplig räknare samt riktigt skönt tangentbord. Stackars dagens ungdom som är fast i appträsket; de vet inte hur det är att uppleva riktig hårdvara!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Programmerbar både i BASIC och maskinkod, inbyggd vetenskaplig räknare samt riktigt skönt tangentbord. Stackars dagens ungdom som är fast i appträsket; de vet inte hur det är att uppleva riktig hårdvara!
Dom finns fortfarande att köpa.lars_stefan_axelsson skrev:Såg en sådan här på "stan" igår. De var länge sedan jag såg en sist!
[bild]