1 234 597 läst · 11 701 svar
1235k läst
11,7k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Allvetare
· Västra götaland
· 9 503 inlägg
DCC var väl bra? Förutom att det kom lite fel i tiden bara. Hade inte någon sådan när det begav sig men nu har jag några maskiner (inklusive den bärbara) liggandes i källarenN Nyikåk skrev:
Grymt ljud, kunde spela vanliga kassetter... smart egentligen. Som sagt, synd på timingen bara.
Tillbyggare
· Hallands län
· 385 inlägg
Med internet och TCP/IP i mobilen är ju WAP inte intressant längre. På samma sätt kan T-Forden inte riktigt kan mäta sig med dagens bilar. Teknikutveckling helt enkelt.elpaco skrev:
Vissa gamla produkter har ändå egenskaper som man kan sakna. Min far tyckte t.ex. att även moderna bilar borde ha startvev att ta till om batteriet laddats ur (det här var på 70-talet).
På samma sätt kan man fortfarande se fördelar med minidisk jämfört med CD och strömmande format.
Renoverare
· Stockholm
· 18 542 inlägg
Angående streaming så undviker jag det om jag kan. För låg bitrate, kör 4k blurayBuildgates skrev:
Med internet och TCP/IP i mobilen är ju WAP inte intressant längre. På samma sätt kan T-Forden inte riktigt kan mäta sig med dagens bilar. Teknikutveckling helt enkelt.
Vissa gamla produkter har ändå egenskaper som man kan sakna. Min far tyckte t.ex. att även moderna bilar borde ha startvev att ta till om batteriet laddats ur (det här var på 70-talet).
På samma sätt kan man fortfarande se fördelar med minidisk jämfört med CD och strömmande format.
Haha, vi bodde i Norrbotten och åkte ofta till Finland på semester eftersom altl kostade hälften där så tulltjänstemännen känner med stämpelpappret man till. Farsan hade ju även nån grej för att koppla ur denna på Opel Rekorden 58hk, det var måttligt roligt att åka med husvagn till Göteborg, typ 150mil samtidigt som man var instruerad att kolla efter poliser för att han skulle hinna fippla med nåt under ratten för att återställa.M Myckling skrev:
Jag har passerat tiderna då allt över 100 hästar var häftigt och något att skryta med, tills allt över 100kW var något att skryta med, och nu är inget av det något att hänga i julgranen ...Jonas Persson skrev:
Och kompisen som köpte 185/70-14 och var först med lågprofildäck i kompiskretsen, jävlar vad impade vi var.
Jag började NT-linjen* 1981 och miniräknaren som gällde var Texas TI-57.Maria T skrev:
(* man läste Teknisk och Natur samtidgt med 3-4 extra lektioner i veckan.)
Ja fy fan, har en helt vanlig rätt liten familjekombi, 225/45 -17 med 165hk. Var ju helt bisarrt så sent som 2000. Om jag dock behöver det är ju en annan fråga.
Jag har ingen bild men för oss som sportfiskar så blir jag nostalgisk över spön i massivt glasfiber (alltså inte rörbyggda).
De bör väl ha försvunnit någon gång runt början av åttiotalet. Jag har ett från ABU i förrådet.
När man berättar om dem för dagens sportfiskare så tror de man driver med dem...
De bör väl ha försvunnit någon gång runt början av åttiotalet. Jag har ett från ABU i förrådet.
När man berättar om dem för dagens sportfiskare så tror de man driver med dem...
Oj.nu blir man nästan tårögd. När vi gick till skolan passerade vi ett hus som hade en massa glasfiberstänger bakom graget, hur vi ens visste vad det var känns som en gåta idag. Hursomhelst så snodde vi några stycken nån kväll, klöv dom på mitten och gjorde fungerade pilbågar av dessa.Fario skrev:
Jag har ingen bild men för oss som sportfiskar så blir jag nostalgisk över spön i massivt glasfiber (alltså inte rörbyggda).