T tergo skrev:
1972 kom infällda dörrhandtag
Du ser, jag var helt säker på 72.. Minnet är inte vad det har varit.. Sen sålde jag min sista 140, en 145 Express för rätt precis 15 år sen ... :D

Stora blinkers då, var det 72 med?

N Nyikåk skrev:
Minidisc var suveränt, till skillnad från DCC...
DCC var väl bra? Förutom att det kom lite fel i tiden bara. Hade inte någon sådan när det begav sig men nu har jag några maskiner (inklusive den bärbara) liggandes i källaren :D

Grymt ljud, kunde spela vanliga kassetter... smart egentligen. Som sagt, synd på timingen bara.

• Gilla
Jonas Persson
  • Laddar…
elpaco elpaco skrev:
Jag tror du kissar på fel träd. Jag är bara realist. Jag sålde telefoner som extraknäck under wap-eran tex. Man skulle dema företagets wap-portal till varje kund. Ett jäkla skit var det.
Med internet och TCP/IP i mobilen är ju WAP inte intressant längre. På samma sätt kan T-Forden inte riktigt kan mäta sig med dagens bilar. Teknikutveckling helt enkelt.

Vissa gamla produkter har ändå egenskaper som man kan sakna. Min far tyckte t.ex. att även moderna bilar borde ha startvev att ta till om batteriet laddats ur (det här var på 70-talet).

På samma sätt kan man fortfarande se fördelar med minidisk jämfört med CD och strömmande format.

Buildgates Buildgates skrev:
Med internet och TCP/IP i mobilen är ju WAP inte intressant längre. På samma sätt kan T-Forden inte riktigt kan mäta sig med dagens bilar. Teknikutveckling helt enkelt.

Vissa gamla produkter har ändå egenskaper som man kan sakna. Min far tyckte t.ex. att även moderna bilar borde ha startvev att ta till om batteriet laddats ur (det här var på 70-talet).

På samma sätt kan man fortfarande se fördelar med minidisk jämfört med CD och strömmande format.
Angående streaming så undviker jag det om jag kan. För låg bitrate, kör 4k bluray

Mikael_L
harry73 harry73 skrev:
Va, har ni så många skjutningen i Västerbotten?
Ja du vet ... Älg, björn, ripa, tjäder, hjort och rådjur.

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 1 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
På tal om gamla dieslar. Kilometerskatt och stämpelkort under motorhuven. Och ett K på vindrutan vid backspegeln.
Haha, vi bodde i Norrbotten och åkte ofta till Finland på semester eftersom altl kostade hälften där så tulltjänstemännen känner med stämpelpappret man till. Farsan hade ju även nån grej för att koppla ur denna på Opel Rekorden 58hk, det var måttligt roligt att åka med husvagn till Göteborg, typ 150mil samtidigt som man var instruerad att kolla efter poliser för att han skulle hinna fippla med nåt under ratten för att återställa.

• Gilla
Myckling
  • Laddar…
Mikael_L
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Minns ni när en bil med 105 hästkrafter och 195/60 breda däck ansågs snabb och sportig?
Jag har passerat tiderna då allt över 100 hästar var häftigt och något att skryta med, tills allt över 100kW var något att skryta med, och nu är inget av det något att hänga i julgranen ...

Och kompisen som köpte 185/70-14 och var först med lågprofildäck i kompiskretsen, jävlar vad impade vi var.

Maria T Maria T skrev:
Tänkte posta en bild av min miniräknare men kom på att de fortfarande finns, trots alla mobiler osv.
Minns inte modellen på den TI jag hade, köpt hösten 1980 för det var då jag började N-linjen på gymnasiet...
Jag började NT-linjen* 1981 och miniräknaren som gällde var Texas TI-57.

(* man läste Teknisk och Natur samtidgt med 3-4 extra lektioner i veckan.)

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Ja fy fan, har en helt vanlig rätt liten familjekombi, 225/45 -17 med 165hk. Var ju helt bisarrt så sent som 2000. Om jag dock behöver det är ju en annan fråga.

Jag har ingen bild men för oss som sportfiskar så blir jag nostalgisk över spön i massivt glasfiber (alltså inte rörbyggda).
De bör väl ha försvunnit någon gång runt början av åttiotalet. Jag har ett från ABU i förrådet.

När man berättar om dem för dagens sportfiskare så tror de man driver med dem...

A
K Kirre2 skrev:
Har sån till min bil, fast med blåtand! Utan sladd.
Kul. Jag har inte sett en bil med kassetband på hur många år som helst. Jag bytte alltid ut mina stereos.

OIP.9S6vYYaL6dxIFRsE0qbmMAHaFj

Fario Fario skrev:
Jag har ingen bild men för oss som sportfiskar så blir jag nostalgisk över spön i massivt glasfiber (alltså inte rörbyggda).
De bör väl ha försvunnit någon gång runt början av åttiotalet. Jag har ett från ABU i förrådet.

När man berättar om dem för dagens sportfiskare så tror de man driver med dem...
Oj.nu blir man nästan tårögd. När vi gick till skolan passerade vi ett hus som hade en massa glasfiberstänger bakom graget, hur vi ens visste vad det var känns som en gåta idag. Hursomhelst så snodde vi några stycken nån kväll, klöv dom på mitten och gjorde fungerade pilbågar av dessa.

• Gilla
  • Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Rkarlsson skrev:
Kul. Jag har inte sett en bil med kassetband på hur många år som helst. Jag bytte alltid ut mina stereos.

[bild]
Är den till salu?

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Du ser, jag var helt säker på 72.. Minnet är inte vad det har varit.. Sen sålde jag min sista 140, en 145 Express för rätt precis 15 år sen ... :D

Stora blinkers då, var det 72 med?
De kom väl på årsmodell 73 tillsammans med ny grill och liggande baklyktor.

M Myckling skrev:
De kom väl på årsmodell 73 tillsammans med ny grill och liggande baklyktor.
Volvo 140 – Wikipedia

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.