1 146 801 läst · 11 104 svar
1147k läst
11,1k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Medlem
· Korpilombolo
· 3 348 inlägg
PalmPilot
Lånade bilden från ebay där det begärs tusentals kronor för en. "Oumbärlig" på jobbet kring millennieskiftet när man äntligen kunde synka sin outlook-kalender till något man kunde bära med sig. Vem behöver en PalmPilot idag?
Lånade bilden från ebay där det begärs tusentals kronor för en. "Oumbärlig" på jobbet kring millennieskiftet när man äntligen kunde synka sin outlook-kalender till något man kunde bära med sig. Vem behöver en PalmPilot idag?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade nr 9 eller 10 från Nordea för ca 20 år sedan.
Då fanns det en "bakdörr" på dosan som gjorde att man kunde få upp en dold hälsning från programmerarna. Osäker på om namnen kom upp även där (eller om det bara var i Excel som det visades i deras motsvarande dolda inbyggda spel). Info om hur man gick tillväga stod i kvällstidningarna. Det föll inte i god jord hos banken.
Jag har letat men inte hittat instruktionen - inte ens via google
Då fanns det en "bakdörr" på dosan som gjorde att man kunde få upp en dold hälsning från programmerarna. Osäker på om namnen kom upp även där (eller om det bara var i Excel som det visades i deras motsvarande dolda inbyggda spel). Info om hur man gick tillväga stod i kvällstidningarna. Det föll inte i god jord hos banken.
Redigerat:
Altså, jag har nog kvar en eller flera sådana dosor och har för mig att de fortfarande går att använda om man slarvar bort bankIDt. Tillsammans med ett fungerande bankkort. Tror jag använde detta senast för nåt år sen... Men tiden går fort så det kanske är längre sen?F frasen_36 skrev:Jag hade nr 9 eller 10 från Nordea för ca 20 år sedan.
Medlem
· Blekinge
· 10 503 inlägg
Brevöppnare behövs väl? Det kommer ju trots allt pappersbrev, ibland 5 st samma dag, alla behöver öppnas och då är en brevöppnare bäst.Höghus skrev:
Kom inte nu med digitala räkningar och autogiro, klarna och annan skit. Jag vill ha eget koll på vem som suger pengar!
Absolut har man användning för brevöppnare, nåt annat menade jag inte.T Thomas_Blekinge skrev:
Jag tyckte bara det var en sån underbar pryl. Att öppna pappersbrev med symbolen för e-post!
/Höghus