1 137 442 läst · 11 051 svar
1137k läst
11,1k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Allvetare
· Västra götaland
· 9 111 inlägg
Japp, det fanns choklad, men om jag inte minns fel så kom de liksom i paket, kaffe kunde man beställa för sig, men de andra var packade en av varje.... Så när chokladen var slut var det blåbär eller nypon ett tag... Ingen gillade dem... 😂FredrikR skrev:
Underbar film. Från tiden när Sverige var bland de rikaste länderna i världen, och en lön räckte till att försörja familjen.Keiller skrev:
Husen var däremot fula som stryk.
/Höghus
Vi kom från en hemsk period med krig och fascism / nazism , så framtiden kunde bara bli bättre. Men idag verkar vi reversera till nya krig och fascism/ nazism som samhällsskick... För planetens skull kanske det är lika bra att mänskligheten förgör sig själv!!!Keiller skrev:
Du var då en riktig muntergök 😂S Sona2012 skrev:
Jag vill rek denna bok av bortgångne och mycket saknade Arto!S Sona2012 skrev:
https://www.akademibokhandeln.se/bok/kollektivt-sjalvmord/9789185251216
Husägare
· Jönköping
· 5 594 inlägg
Hoppsan, jag stötte visst omkull hela högen… Nu ska vi se, vilken ordning skulle de vara i?😂😂Höghus skrev:
Så är det väl inte riktigt?C cpalm skrev:
Linköpings första externa stadsdel med centrum Johannelund byggdes på den tiden man hade separat mjölkaffär och stadsdelen är inte utanförskapsområde.
Skäggetorp är kanske 15år nyare och är absolut ett utanförskapsområden, för utomstående kanske mest känt för Påskkravallerna
mycket kan man säga om miljonprogrammet, men det fanns ju en poäng i det...
Citat från https://stockholmskallan.stockholm.se/teman/staden-vaxer/miljonprogrammet/
"1965 bestämde riksdagen att vi skulle bygga en miljon nya bostäder i Sverige under de kommande tio åren. Miljonprogrammet skulle bygga bort den stora bostadsbristen med moderna bostäder till rimliga priser. En tvårumslägenhet skulle inte kosta mer än en femtedel av vad någon som arbetade i fabrik tjänade."
vad kostar samma lägenheter idag?
Citat från https://stockholmskallan.stockholm.se/teman/staden-vaxer/miljonprogrammet/
"1965 bestämde riksdagen att vi skulle bygga en miljon nya bostäder i Sverige under de kommande tio åren. Miljonprogrammet skulle bygga bort den stora bostadsbristen med moderna bostäder till rimliga priser. En tvårumslägenhet skulle inte kosta mer än en femtedel av vad någon som arbetade i fabrik tjänade."
Cassatan hade jag glömt .Den var smaskens!Jonas Persson skrev:
Dom bör väl mena en hyreslägenhets hyra per år? Inte vad en bostadsrätt kostade.ÅkeSun skrev:mycket kan man säga om miljonprogrammet, men det fanns ju en poäng i det...
Citat från [länk]