trähandtag trähandtag skrev:
Jag antar att Anders har ett litet datormuseum i ett vindsförråd, som putsas på o kör igång något spel eller programmerar kastparabel på.
Diskussionen var uppe tidigare. Tror Anders inte har plats för sånt. Snart dags för villa Anders så du kan köra lite retrodator? :D Jag skänker ett 10-pack 3.5" med bra programvara den dag Anders skaffar retrodator!
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Behövde lite semester från sossekärringar och proletärer :)
Jag tror alla andra glömt bort sossekärringar och proletärer, de finns nog mest i din fantasi, ser sällan några i verkligheten. De fanns nog bara på 70-talet?
 
  • Älska
lat
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Diskussionen var uppe tidigare. Tror Anders inte har plats för sånt. Snart dags för villa Anders så du kan köra lite retrodator? :D Jag skänker ett 10-pack 3.5" med bra programvara den dag Anders skaffar retrodator!

Jag tror alla andra glömt bort sossekärringar och proletärer, de finns nog mest i din fantasi, ser sällan några i verkligheten. De fanns nog bara på 70-talet?
Cassiopeia med 340mb ibm microdrive

En äldre handdator, Casio Cassiopeia, bredvid en IBM Microdrive på träbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kisumisu och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L
Sossekärringar.. är det samma som de däringa rödvinsvänstern?

Jag har dock inte glömt den/det, men numera verkar ju rödvinsboxarna spridit sig över hela den politiska skalan.
 
  • Älska
lat och 1 till
  • Laddar…
Nej, nej - det är kokain som gäller nu.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
samordnarnoutlook.com och 7 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Sossekärringar.. är det samma som de däringa rödvinsvänstern?

Jag har dock inte glömt den/det, men numera verkar ju rödvinsboxarna spridit sig över hela den politiska skalan.
Rödvinsvänstern har övergått till årgångshögern...
 
  • Haha
lat
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Nej, nej - det är kokain som gäller nu.
Polisen utreder inte kokainet i Rikstagen, "finns inga spår"
Så de behöver vara "kokainlinor" kvar då eller?
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Borde väl drälla av kameror där? Nån måste la kommit ut med mjöl i mustachen?
 
  • Haha
  • Gilla
Dortmunder DAB och 8 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Polisen utreder inte kokainet i Rikstagen, "finns inga spår"
Så de behöver vara "kokainlinor" kvar då eller?
En misstänkt hade varit bra att ha iaf. Uppenbarligen är inte ens ”Liberalerna” så små att man kan veta vem drar en lina på muggen.
 
Redigerat:
  • Haha
mexitegel
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Cassiopeia med 340mb ibm microdrive

[bild]
Ah. Har en likadan Casio eller om det är två, och faktiskt även en sån söt ibm hårddisk. Och en ipaq. :) osäker om de fungerar fortfarande
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
En misstänkt hade varit bra att ha iaf. Uppenbarligen är inte ens ”Liberalerna” så små att man kan veta vem drar en lins på muggen.
Den gemensamma nämnaren är säkert städarna, kolla upp dom ;)
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
En misstänkt hade varit bra att ha iaf. Uppenbarligen är inte ens ”Liberalerna” så små att man kan veta vem drar en lins på muggen.
Fick mig att tänka på den här tweeten
Man med glas öl utomhus på kvällen; belysning och vegetation i bakgrunden. (Tweet med text synlig.)
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
lat och 12 till
  • Laddar…
B
Keiller Keiller skrev:
Och B&W blev efter 15 år Coop Forum.
I Örebro öppnades ett Wessels 1967 men alla namnbyten och omskyltningar efter det brydde ingen sig om. Det var ändå till Wessels folk åkte och handlade.

[bild]
När varuhuset stängdes 40+ år senare var det rubriker i lokaltidningen att Wessels lade ner.
Ett av mina första stormarknadsminnen är från det varuhuset i början av 70-talet. Jag mindes det länge som något trevligt och högtidligt.

Nuförtiden brukar jag inte anse stormarknadsbesök som vare sig trevliga eller högtidliga.
 
  • Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
B Blazermannen skrev:
Ett av mina första stormarknadsminnen är från det varuhuset i början av 70-talet. Jag mindes det länge som något trevligt och högtidligt.

Nuförtiden brukar jag inte anse stormarknadsbesök som vare sig trevliga eller högtidliga.
Ja, jag gick vilse på Wessels som litet barn runt 1970. Tappade bort mor och far. Lite otäckt var det men rätt kul när personalen i högtalarsystemet "efterlyser föräldrarna till lille Keiller som väntar i kundtjänst" 😀
 
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Den översta galgen hänger Farfars smoking på.
Den mellersta har jag ingen historia om.
Den nedersta vet väl de flesta 70-tals grabbar vad man använde dem till😉😀
Tre olika klädhängare, två i trä och en i plast, med tryckt text, mot texturerad bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Dortmunder DAB och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.