1 137 348 läst · 11 051 svar
1137k läst
11,1k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Vet inte, men minns den uppretade pappan på sydligare breddgrader som sa ”First you get married, then you Statoila”.DennisCA skrev:
Besserwisser
· Västra Götalands
· 9 928 inlägg
Var det "krastapopolous" eller något i den stilen? Jag vill vagt minnas det.DennisCA skrev:
Nåt åt hållen:
(020 - 524 524)
(020 - 524 524)
Det här är definitivt nåt man glömt bort att det funnits.
När Börje Salming nått framgångar med kalsonger ville Anders Eriksson från Trollhättan (Roy i tv-serien Macken) inte vara sämre utan lanserade 1999 ett nytt kalsongmärke, som fick namn från en annan legendarisk hockeyspelare, Ronald Pettersson från Surahammar.
Kalsingarna såldes i en puckliknande förpackning och naturligtvis med en käck slogan: "Sura-Pelle, kalsongen som klarar ett nedsläpp".
När Börje Salming nått framgångar med kalsonger ville Anders Eriksson från Trollhättan (Roy i tv-serien Macken) inte vara sämre utan lanserade 1999 ett nytt kalsongmärke, som fick namn från en annan legendarisk hockeyspelare, Ronald Pettersson från Surahammar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kalsingarna såldes i en puckliknande förpackning och naturligtvis med en käck slogan: "Sura-Pelle, kalsongen som klarar ett nedsläpp".
Vi hade oxå plastmuggarna vita/ grådaskiga och blå- ljuspastell. Kanske bara var i lågstadiet som de inte litade på att vi skulle klara att hantera glas...???FredrikR skrev:
Nu gjorde jag aldrig vapenplikt men maten vi fick vid mönstringen håller jag med om att det inte gick att klaga på I19
Jag jobbade på DEC på 80-talet och när mössen kom, skojade någon och gjorde en instruktion för kulbyte. Vill minnas att den kallades ”DEC Corporate mouse ball replacement procedure”. Jag hittar den inte på nätet, men det verkar som att kollegorna på IBM också skojade till det på den tiden.TeroM skrev:
/Höghus
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverare
· Uppsala
· 1 807 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 347 inlägg
Kan själv!