1 181 996 läst · 11 333 svar
1182k läst
11,3k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Renoverare
· Stockholm
· 18 479 inlägg
Kan för övrigt rekommendera denna tjänst, använt den själv på min projektor
https://www.hembiobutiken.se/produkter/tjanster/kalibrering/276740-isf-kalibrering/
https://www.hembiobutiken.se/produkter/tjanster/kalibrering/276740-isf-kalibrering/
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 726 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 726 inlägg
På tal om glass, minns ni förr när den var stenhård? Var det under 90-talet som glassen kom ut mjuk direkt från frysen? Man slapp låta den stå framme en stund innan det gick att få loss bitar med skeden.Jonas Persson skrev:
Det har inget med just analoga sändningar att göra. Slår du på TV2 på din TV idag så är det en digital sändning som tas emot, men du kan inte spola fram och tillbaks bara för det.F frasen_36 skrev:
Ja jag minns det...senast i går. Det finns gott om sorter som fortfarande är hårda i frysen.Jonas Persson skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 479 inlägg
Jodå.AndersMalmgren skrev:
Här är det fortfarande så. Markburna sändningar från närmaste TV-mast och antenn på huset.
Fast numera är det ju digitala sändningar, fast vi bara kör det fria utbudet.
Men linjärTV är det likförb...
Sen finns det netflix i huset (och fanns Disney ett tag), och så kan det någon gång visas en DVD-film eller någon från datorn, MKV och allt vad det kan heta.
Musik blir väl mest spotify, även om jag har en ganska gedigen samling CD, en del vinyl, och massor med MP3.
Ja det är ett otyg med dessa booth babesS steve5432 skrev:Säg inte det, "booth-babes" används friskt, minns en vapenmässa jag var på i Austin. Där demonstrerades de flesta handeldvapen av just lättklädda tjejer. I Sverige, kanske inte så mycket längre, är väl inte tidsenligt. TV-spelsmässor var det längesen jag var på, men även där nyttjades lättklädda tjejer friskt för att locka publik till en viss utgivares bås.
/
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hade inte tänk köpa något men…
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 415 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 415 inlägg
Nehej det ger inte samma känsla , har under husvagnstiden kört med bryggtratt så jag vet skillnadenS steve5432 skrev:
Jo det kan jag. Jag har en modern TV och de flesta program som redan börjat går att att starta om och "spola tillbaka" i TVn interna minne och se från början.useless skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 2 327 inlägg
Har absolut ingenting med analoga sändningar att göra.F frasen_36 skrev:
Även DVB-T-/DVB-S-DVB-C-utsändningar är linjära utsändningar.
Du blandar ihop det med ondemand.