1 209 669 läst · 11 579 svar
1210k läst
11,6k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 732 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 732 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 208 inlägg
Så kan det gå när man har glömt bort att det ska vara socker i läsk.
Ganska säker på att Zeunerts gör sin från grunden. Annars kommer nog essensen från Roberts i Örebro.ricebridge skrev:
AB Roberts är ett familjeföretag. De ska enligt legenden ha skickat varuprov till Coca Colas huvudkontor när CC undrade varför försäljningen dök under jul just i Sverige, när den ökade samma tid i resten av västvärlden.
Sist jg hörde nått så var nuvarande ägare barnlös och vad som skulle hända efter dennes död ej löst. Men var några år sen å det kanske löst sig med kusiner eller nått?
engs skrev:AB Roberts är ett familjeföretag. De ska enligt legenden ha skickat varuprov till Coca Colas huvudkontor när CC undrade varför försäljningen dök under jul just i Sverige, när den ökade samma tid i resten av västvärlden QUOTE]
Vi har helt enkelt inte köpt deras kapitalistiska, imperialism propaganda om julen utan föredrar äkta svensk tradition.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 542 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 542 inlägg
Det var ju en kul grej med ätbara pinnarna till Lolli- pop och Lakrits- puck!! Synd att det försvann....Maria T skrev:
Ett sådant använder jag fortfarande. Mycket bättre än pekskärmar.Mikael_L skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 478 inlägg
Det var ett tag när PS2 kontakt var överlägset USB i key rollover, så vi gamers körde på det längre än andra. Men idag stödjer bra USB tgb fler rollover än du har fingrarMikael_L skrev:Kommer ni ihåg dessa?
[bild]
Jag tänkte inte på märkena Compaq och AST då, utan tangentbordskontakt PS/2 och 5-pol DIN (AT).
Nu kastar jag i alla fall dessa tangentbord, inser ju ganska lätt att jag aldrig någonsin mer kommer hålla på med så gamla datorer
Får se om det även dyker upp någon mus med Dsub9-kontakt, vad det lider.
Å när man kunde ringa folk på fast lina och det gick att få tag på dem. Helt obegripligt idag.FreddeLind skrev:När det var 50g i snusdosan och plåtlock. Större förpackningar överlag.
Saknar att man kunde sköta räkningar och ta ut pengar hos lantbrevbärare. Att strunta i och låsa ytterdörren, bara gå hem till folk utan speciell anledning. Känns som det var ett tryggare, enklare samhälle förr. Det har jag glömt bort hur det var.
Och att det bara var finansvalpar och skrytmånsar som hade mobil.
Det är mycket man har glömt bort, inte bara saker.
Besserwisser
· Västra Götalands
· 10 075 inlägg
Så länge jag hade fast telefon ~10 år sedan ringde farsan alltid på den. Accepterade att jag inte alltid var hemma och svarade. När det nu bara är mobil gnäller han som fasen när man trycker bort honom. Även om det är sen fredagkväll och man sitter ”tight” till.