1 211 154 läst · 11 590 svar
1211k läst
11,6k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Tack för dina försök men tyvärr är det inte de heller. De var inte lika utpräglat ovala som dessa utan om jag får uttrycka det som "diskret ovala". Ungefär samma storlek som de "vanliga" mariekexen men som sagt inte helt cirkelrunda. Har letat på nätet efter bild utan framgång. J..t goda var de iaf...Keiller skrev:
Har för mig att de kanske var något sötare än "vanliga" mariekex eller om de hade svagt vaniljinslag..
Redigerat:
hahaha, ända sedan den dagen vi smakade ett Brago första gången så bad vi syskon att få byta ut Mariekexen.. men enligt morsan var de alltid slut i affären…Maria T skrev:
Men Mariekexen var ovala förr i tiden. Är det inte dom du tänker på?F frasen_36 skrev:Tack för dina försök men tyvärr är det inte de heller. De var inte lika utpräglat ovala som dessa utan om jag får uttrycka det som "diskret ovala". Ungefär samma storlek som de "vanliga" mariekexen men som sagt inte helt cirkelrunda. Har letat på nätet efter bild utan framgång. J..t goda var de iaf...
Har för mig att de kanske var något sötare än "vanliga" mariekex eller om de hade svagt vaniljinslag..
Någon som kommer ihåg när bilar hade kofångare! För övrigt knasigt namn. Idag är bilar utrustade med sk. Stötdämpare eller kanske inte, för de lackade delarna är ju lika känsliga som resten av karossen.
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 732 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 732 inlägg
Jag fick med mig solbullar, en slät kardemummabulle om jag minns rätt. Men jag kan inte hitta någon bild då solbulle verkar vare en helt annan typ av bulle idag. Minns jag rätt köpte man dem i en röd, vit och blå plastpåse.Maria T skrev:
Någon som minns ettöres?
Måste väl vara Hushållskex. Dom var billigare och ännu smaklösare än de lyxiga MariekexenF frasen_36 skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Red.
Nu hittade jag den sortens hushållskex jag kommer i håg vi fick hemma.
Från Örebro kexfabrik
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat: