Är det när man har sitt bondage-rum lokaliserat i centrum av huset?
 
  • Haha
Noramasen
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Är det när man har sitt bondage-rum lokaliserat i centrum av huset?
Vissa saker lämpar sig bäst för rum utan fönster
 
  • Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
J jonko skrev:
När vi ändå är inne på nummer. Nummerstationer på AM-bandet är inte så ofta man lyckas ratta in längre.
Nej, de har tyvärr lagt ner de flesta (alla?). Allt spionerande går på internet nuförtiden... Lite synd kan man tycka...
 
lars_stefan_axelsson lars_stefan_axelsson skrev:
Nej, de har tyvärr lagt ner de flesta (alla?). Allt spionerande går på internet nuförtiden... Lite synd kan man tycka...
Fast envägs kommunikation där mottagaren kan vara helt passiv har ändå sin charm om man inte vill röja sig..
 
Är det någon som ägnat Ian och Bert en tanke de senaste årtiondena? Det hade inte jag när jag snubblade över denna. Har alltid tänkt på dessa som ett stort skämt men det var ju helt fel. Profeter är en bättre beskrivning. Det här borde ju flyga hur högt som helst 2022.

Utan att peka ut någon person kan jag inte låta bli att tänka på en användare som brukar vädra sina politiska åsikter här. Ordentligt för EU, mot alla skatter, för privatisering med öststatsreferenset , och för en betydligt snävare invandringspolitik. Måste väl vara bättre än alla alternativ som finns idag?

https://www.google.com/url?sa=t&sou...xa8BegQIBhAE&usg=AOvVaw3zDfDKuB5UOfb7DWOy_Fp_
 
A
N nybyggarn3 skrev:
Är det någon som ägnat Ian och Bert en tanke de senaste årtiondena? Det hade inte jag när jag snubblade över denna. Har alltid tänkt på dessa som ett stort skämt men det var ju helt fel. Profeter är en bättre beskrivning. Det här borde ju flyga hur högt som helst 2022.

Utan att peka ut någon person kan jag inte låta bli att tänka på en användare som brukar vädra sina politiska åsikter här. Ordentligt för EU, mot alla skatter, för privatisering med öststatsreferenset , och för en betydligt snävare invandringspolitik. Måste väl vara bättre än alla alternativ som finns idag?

[länk]
åhå ny demokrati :rofl:
 
Innan någon hinner klaga vill jag påpeka att ovanstående inlägg visst har med ämnet att göra. Måhända mitt första i denna tråd.
 
  • Haha
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
A
N nybyggarn3 skrev:
Innan någon hinner klaga vill jag påpeka att ovanstående inlägg visst har med ämnet att göra. Måhända mitt första i denna tråd.
De var ute i fel tid med framtida tankar..
tillbaka till framtiden så att säga;)
 
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
De var ute i fel tid med framtida tankar..
tillbaka till framtiden så att säga;)
Kanske är så enkelt. Utan att veta kanske det han ha med frontfigurerna att göra? Åtminstone har jag svårt att ta dom på allvar.
[QUOTE="Maskintok, post: 4568291, member:
 
useless useless skrev:
Har inte alla maskiner centralsmörjning nu för tiden?
"Centralsmörjning" och "underhållsfritt" och "fabrikssmort" är den nya tidens kodord som betyder "går inte att smörja och måste repareras regelbundet".
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 4 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
"Centralsmörjning" och "underhållsfritt" och "fabrikssmort" är den nya tidens kodord som betyder "går inte att smörja och måste repareras regelbundet".
Har du räknat alla oljenipplar på slipen, var rätt många vill jag minnas?
 
A ajn82 skrev:
Fast envägs kommunikation där mottagaren kan vara helt passiv har ändå sin charm om man inte vill röja sig..
Ja, fast i praktiken så är det inte alltid så enkelt. Det var någon av våra stora svenska spioner vars kortvågsmottagare (en alldeles för dyr och fin sak) väckte misstanke hos Säpo: "Varför har han en sådan?" (Kan vara Bergling, men jag hittar inget konkret när jag googlar).

Och det har nog varit det som satte spiken i kistan för nummersändarna. Ingen har ju idag knappt ens radio, och en kortvågsmottagare är ju en rejält kufisk grej. Så om någon har en sådan, och dessutom använder den, utan att redan vara radioamatör eller dylik kuf, så hamnar ju vederbörande högst på listan.

Idag kan man istället göra det på webben, eller något socialt medium. Visst, det kräver lite mer aktiv användning som iofs kan spåras, men å andra sidan så drunknar man i bruset från de andra användarna. Det är inte det minsta misstänkt i sig att ha utrustning för att surfa på nätet, eller att göra det i parti och minut.

(Jmf. Al Qaeda som delade ett on-line mail-konto när det begav sig. De hade upptäck att det bara var när mail skickats som de fastnade i filtren. Om man istället loggade in, skrev och sedan sparade ett utkast, så kunde en annan operatör logga in vid ett senare tillfälle, läsa utkastet och ta bort det. Detta utan att något mail någonsin sändes.)

Så, tiotusenkronorsfrågan är således: Vem här på byggahus använder forumet enbart som ett sätt att ta kontakt med sina utländska uppdragsgivare? ;)

För att inte göra det helt OT: Är det någon annan som minns Radio Luxenburg? Eller Radio Free Europe? Jag fick till och med in Radio Moskva på pojkrummet med min egen hemmabyggda antenn.
 
  • Gilla
frasen_36 och 6 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Glömt? Jag är fortfarande rädd för dessa trafikstörningsmoment. :cool:
Störning?
Dessa ungdomar är morgondagens ingenjörer. :love:
 
Hade nästan glömt bort att funktionen "ignorera användare" finns.
 
  • Haha
ullberg och 1 till
  • Laddar…
ullberg
Har bara behövt använda den funktionen en gång tidigare, och som du nästan glömt - men det är bra nära nu igen…
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.