1 137 561 läst · 11 051 svar
1138k läst
11,1k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Minns jag rätt så var det en touran som en hund strök med i också.Fotografen skrev:
Från första dagen vi fick gasbilar på taxi så har jag aldrig suttit i vid tankning, alltid gått en bit från bilen.
Det blev något smällande ljud när man startade tankningen så litade aldrig på det.
Renoverare
· Uppsala
· 1 807 inlägg
Argentina har en rätt stor del av fordonsflottan på naturgas. Vid tankning får man inte sitta kvar i bilen och tankningen sköts alltid av en ur mackpersonalen. Jag tror att den regeln finns av en anledning.R Rkarlsson skrev:
Vilket kanske kan sägas ha floppat och vara på väg bort ur det allmänna medvetandet i staden då inte ens bussarna nu körs på gas producerat av svensk biogasFotografen skrev:
Går inte bussarna på gas längre? Mer än vad jag visste, faktiskt...men å andra sidan åker jag aldrig buss heller, och skulle jag vilja prova, vet jag inte ens hur man betalar...?F fribygg skrev:
I min barndom betalade man med mynt, men det är väl glömt och förlåtet numera. Har ni glömt konduktörens/chauförens väska med "rör" för de olika gamla mynten?
Jag åker inte buss, i staden är det onödigt och på landsvägs bussar i östergötland ska man numera kunna betala med mastercard och visa om man någon ggn skulle behöva.
Jag åker inte buss, i staden är det onödigt och på landsvägs bussar i östergötland ska man numera kunna betala med mastercard och visa om man någon ggn skulle behöva.
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 352 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 352 inlägg
Många vindrutor ha rispats av stålskrapor, som dessutom bara har 2 skrapsidor medans plexiskrapan ha 8F FGLIN skrev:Så här när det blivit vinter kan man beklaga sig över att isskrapor av stål för bilrutor försvunnit från marknaden. Min favorit var Tri-Is en triangulär skrapa med en stålkant, en hårdplastkant och för imma en gummikant. Plastskrapor är inte bra. Det blir snabbt naggar i eggen och så blir det kvarstående frostränder. Vad värre är hårda sand- och dammpartiklar trycks in i plasten och repar sedan rutan. Tacka vet jag stålskrapor effektiva och inga partiklar som trycks in. Visst kan de enstaka gånger göra märken, men man ska vara oskickligt eller ha otur för att det ska hända och märkena brukar bli små.
Ja, det är "lite" olika tryck.. Motorgas runt 20 bar och om jag minns rätt tryckte vi ut biogasen med 300 (och någon (normal)m3) i sekunden, evakueringsventilen på motorgasen har inte en chans att evakuera innan det smäller.Fotografen skrev:
Dan_Johansson skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
@KnockOnWood hade rätt, liksom vi, Mariekex, i Finger-form.
#drygt10åräldre
Renoverare
· Uppsala
· 1 807 inlägg
Renoverare
· Uppsala
· 1 807 inlägg