1 138 621 läst · 11 061 svar
1139k läst
11,1k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Samt sött och umami.AndersMalmgren skrev:
Usch, jag skulle vara mycket nervös över risken att inte återfå smak och lukt alls.
Renoverare
· Stockholm
· 18 354 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 354 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 354 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 354 inlägg
OK. Man ska inte hänga upp sig på ordet hemtjänst. Det var kanske ett dåligt ordval av mig för att beteckna alla sorters tjänster som man kan få utförda i hemmet. Förmodligen är den första association du och många andra gör till den kommunala hemtjänsten, men det var alltså inte den jag syftade på i första hand.K kortis skrev:
OK, vi borde byta tråd, men ämnet är kanske inte värt det. Min fråga föranleddes av att du påpekade att ingen gillar honom på en viss platsR Rkarlsson skrev:
Ingen vettig människa tar väl ut mer i lön än att inkomsten omfattas av socialförsäkringen?AndersMalmgren skrev:Statlig inkomstskatt börjar vid 43600, humor det räknas som höginkomsttagare. Hur som. 8,07 (måste tagit gamla siffror i förra inlägget) inkomstbelopp är 45865. Allt över det får du ingen allmän pension på. Ingen vettig människa kan tycka det är skapligt?
Men man tvingas skatta för det. Pengar man kunde lagt på sin tjänstepension
Jobba mindre eller ta resten i eget bolag bör väl vara skapligt mycket lönsammare?
Ah. Nej Sverige i sig är väl inte helt glada för honom. Men det är bara känsligt. Han var jävligt trevlig iallafall.P pmd skrev:
Vi kan fortsätta på pengar.
Innan de kastade in leksakspengarna. 20or har jag en del drös av kvar =)
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 132 inlägg
Jag är så gammal att jag kommer ihåg när 50lappen kom, samt att 20an bytte format (bilden i ditt inlägg är väl det gamla formatet).R Rkarlsson skrev:
Idag hanterar jag kontanter för sällan så att jag knappt vet hur de ser ut.