1 137 525 läst · 11 051 svar
1138k läst
11,1k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Renoverare
· Stockholm
· 18 347 inlägg
Vi kör basvarorna via mathem och sedan kött/fisk via saluhall/cajsa warg. Slipper man också pöbeln på ICA!Alfredo skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 347 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 116 inlägg
På sikt tror jag att just lastbilsförare är ett yrke som till stora delar kommer automatiseras bort, då behövs inte raster mm på samma sätt. Tänk en självkörande bil som tar de länga sträckorna själv och sedan när de blir knepigt fjärrstyrs den av en operatör som då kan hantera flera bilar på en dag.K kortis skrev:
Redigerat:
Det ska bli skönt o slippa chaufförerna till långtradare13th Marine skrev:På sikt tror jag att just lastbilsförare är ett yrke som till stora delar kommer automatiseras bort, då behövs inte raster mm på samma sätt. Tänk en självkörande bil som tar de länga sträckorna själv och sedan när de blir knepigt fjärrstyrs den av en operatör som då kan hantera flera bilar på en dag.
Och självscanning är en bra grej.13th Marine skrev:
Jag vet inte om jag är beredd på att betala förtidspension, vård och sjukskrivningar för alla stackare som flyttar 4-5 ton matvaror på bandet varje dag.
För att inte tala om deras tragedi när kroppen börjar säga ifrån.
Renoverare
· Stockholm
· 18 347 inlägg
Yrkeschauffören i alla dess former kommer försvinna japp. Men det går faktiskt långsammare än vad jag trodde det skulle göra13th Marine skrev:På sikt tror jag att just lastbilsförare är ett yrke som till stora delar kommer automatiseras bort, då behövs inte raster mm på samma sätt. Tänk en självkörande bil som tar de länga sträckorna själv och sedan när de blir knepigt fjärrstyrs den av en operatör som då kan hantera flera bilar på en dag.
Är du beredd på att betala förtidspension för de som i alla väder avverkar skog så att ni har något att bygga utav?Mikael_L skrev:
självscanning är bara bra så länge inte systemet får ett glapp som hos Willys här..
Där får man iallafall var 3 gång göra om hela köpen i manuell kassa då systemet låser sig..
Renoverare
· Stockholm
· 18 347 inlägg
Staten kan dra in deras AMF? Det verkar de inte ha något problem med att göra ens idag.Maskintok skrev:
Har man inte privat tjänstepension idag så är man duktigt naiv.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 619 inlägg
För kontainertransport kan jag tänka mig att det kan komma att ske i viss omfattning (även om jag tror att det är mycket hype kring självkörande vägfordon), för närtrafiken med distributionsfordon tror jag dock att man snabbt märker att körandet inte är själva tjänsten, även om det tidsmässigt är den största delen.AndersMalmgren skrev:
Eller märker och märker, det vet nog speditionsfirmorna redan.