Maria T
Röd fingertopp med knottror, används för att bläddra i papper och hantera verifikationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bra pryl att ha när en är kassör i en mindre förening som genererar tre, fyra pärmar med verifikationer per år.
Senast jag skulle köpa en ny sånhäringa fick jag besöka många butiker ty det finns ju inte längre pappershandel, vilket konstaterats nyligen.

Jonas Persson
Maria T Maria T skrev:
[bild]
Bra pryl att ha när en är kassör i en mindre förening som genererar tre, fyra pärmar med verifikationer per år.
Senast jag skulle köpa en ny sånhäringa fick jag besöka många butiker ty det finns ju inte längre pappershandel, vilket konstaterats nyligen.
Finns på nätet, fingertuta sedlräknare
https://www.kontorsgiganten.se/sedelraknare-diam-19mm-20fp-p-8321259.html

Jonas Persson
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Finns på nätet, fingertuta sedlräknare
[länk]
Vi hade sådana i kontorsförrådet innan Corona, har inte tittat sedan dess.:rolleyes:

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Minns det som kallt och jävligt och inget Internet:worried:
Jag minns 35or, 37or, tända efterbrännkammare och goa kamrater. :)

• Gilla
Myckling och 1 till
  • Laddar…
S SnickareHobb skrev:
Är det en Elm? :)
Elm?
Det står bara Sony Ericsson
Type AAD- 3880095-BV

Det fanns en inplastad smörgås på SJ, kanske sent 70- eller tidigt 80-tal. Väl inplastad och med namnet EverFräsch. Märklig språkstavningskombination, och en rent förfärlig smörgås……

Chubba Chubba skrev:
Det fanns en inplastad smörgås på SJ, kanske sent 70- eller tidigt 80-tal. Väl inplastad och med namnet EverFräsch. Märklig språkstavningskombination, och en rent förfärlig smörgås……
Det fick mig att tänka på de inplastade Mazarinerna! Men jag hittar ingen bild, det var tydligen före folk fotograferade maten innan de åt den... ;)

• Gilla
Chubba
  • Laddar…
Maria T
lars_stefan_axelsson lars_stefan_axelsson skrev:
Det fick mig att tänka på de inplastade Mazarinerna! Men jag hittar ingen bild, det var tydligen före folk fotograferade maten innan de åt den... ;)
Ska ta en bild nästa gång jag tar en kaffe (god!) på Bibliotekets café :rofl: de existerar ännu men är inte värda att minnas.

Maria T Maria T skrev:
Ska ta en bild nästa gång jag tar en kaffe (god!) på Bibliotekets café :rofl: de existerar ännu men är inte värda att minnas.
Brukar inte Delicatos mazariner vara inplastade. Finns på en Pressbyrå nära dig. Eller kanske bensinstation eftersom de nu säljer (nästan) mat.

ullberg
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Elm?
Det står bara Sony Ericsson
Type AAD- 3880095-BV
Jag tror det KoW har är en ceder(-ar), inte en alm(e-) som du @SnickareHobb men de är väl rotade (pun intended) i samma tänk/era

/U

galento galento skrev:
[bild]
Undrar om många lång håriga sjuk sköterskor köpte dessa ...

• Gilla
Manhunter
  • Laddar…
K kortis skrev:
Jo det är sant men nu är vi i ett teknikskifte större än industrins vagga och vi har inte sett början. Hörde en från Chalmers som talade om AI som kommer att slå ut hundratusentals arbeten kanske överdrift men men robotiseringen i tjänstemanna sektorn är på snabbt intåg
Robotiseringen är helt nödvändig för vår fortsatta välvärd. Tex.iom offentlig sektor är pensionsavgångarna så stora att det inte kommer att kunna gå att upprättahålla servicen utan att effektivisera rejält, lägg därtill att det är väldigt svårt att attrahera ung arbetskraft till arbetsuppgifter som i mångt och mycket är helt repetetiva.

Och det är ingen brist på låglöneyrken. Det söks just nu 400.000 lastbilschaufförer till exempel.

mexitegel mexitegel skrev:
Robotiseringen är helt nödvändig för vår fortsatta välvärd. Tex.iom offentlig sektor är pensionsavgångarna så stora att det inte kommer att kunna gå att upprättahålla servicen utan att effektivisera rejält, lägg därtill att det är väldigt svårt att attrahera ung arbetskraft till arbetsuppgifter som i mångt och mycket är helt repetetiva.

Och det är ingen brist på låglöneyrken. Det söks just nu 400.000 lastbilschaufförer till exempel.
När det gäller chaufförer så är fjärrtrafiken inget låglöneyrke och seda att det är brist på busschaufför är något som branschen kör med för det som nu tar busskort får inte tillsvidareanställning uta bara mycket få Tim i månaden. Med i dag med massarbetslöshet så finns det nog att ta av. Robot som torkar mig i arslet o som duschar hum. Men jag har inget mot robotisering o ny teknik men det som forskar om det varnar för att många kommer att bli arbetslösa och då kanske det är bättre o dela på de arbeten som finns och även på pengar

• Gilla
Riemann
  • Laddar…
Tänk när man i sin ungdom kom över Terroristens handbok och skrev ut den på en sån här... :thinking:

Gammal matrisskrivare med ihåligt pappersflöde och högar av utskrifter på ett skrivbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tur man har alla kroppsdelar kvar!?! :rofl:
...MEN å andra sidan var jag ju en snäll pojke som inte höll på med några dumheter.

• Gilla
  • Haha
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Minns ni när nyhetsbyråer skickade pressbilder med dessa?

'Before I knew it I was covering sporting events all over the place and sending pictures back to our picture desk in New York over analog phone lines with an AP Leafax transmitter that took 30 minutes to send one color picture — and that was state of the art at the time!'
ap-portable-picture-transmitter.jpeg
https://www.dpreview.com/news/95305...history-showcases-the-progress-in-photography

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.