1 137 537 läst · 11 051 svar
1138k läst
11,1k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 344 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 344 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bra pryl att ha när en är kassör i en mindre förening som genererar tre, fyra pärmar med verifikationer per år.
Senast jag skulle köpa en ny sånhäringa fick jag besöka många butiker ty det finns ju inte längre pappershandel, vilket konstaterats nyligen.
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Finns på nätet, fingertuta sedlräknareMaria T skrev:
https://www.kontorsgiganten.se/sedelraknare-diam-19mm-20fp-p-8321259.html
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Besserwisser
· Västra Götalands
· 9 928 inlägg
Det fick mig att tänka på de inplastade Mazarinerna! Men jag hittar ingen bild, det var tydligen före folk fotograferade maten innan de åt den...Chubba skrev:
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 344 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 344 inlägg
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 892 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 892 inlägg
Jag tror det KoW har är en ceder(-ar), inte en alm(e-) som du @SnickareHobb men de är väl rotade (pun intended) i samma tänk/eraKnockOnWood skrev:
/U
Robotiseringen är helt nödvändig för vår fortsatta välvärd. Tex.iom offentlig sektor är pensionsavgångarna så stora att det inte kommer att kunna gå att upprättahålla servicen utan att effektivisera rejält, lägg därtill att det är väldigt svårt att attrahera ung arbetskraft till arbetsuppgifter som i mångt och mycket är helt repetetiva.K kortis skrev:
Och det är ingen brist på låglöneyrken. Det söks just nu 400.000 lastbilschaufförer till exempel.
När det gäller chaufförer så är fjärrtrafiken inget låglöneyrke och seda att det är brist på busschaufför är något som branschen kör med för det som nu tar busskort får inte tillsvidareanställning uta bara mycket få Tim i månaden. Med i dag med massarbetslöshet så finns det nog att ta av. Robot som torkar mig i arslet o som duschar hum. Men jag har inget mot robotisering o ny teknik men det som forskar om det varnar för att många kommer att bli arbetslösa och då kanske det är bättre o dela på de arbeten som finns och även på pengarmexitegel skrev:Robotiseringen är helt nödvändig för vår fortsatta välvärd. Tex.iom offentlig sektor är pensionsavgångarna så stora att det inte kommer att kunna gå att upprättahålla servicen utan att effektivisera rejält, lägg därtill att det är väldigt svårt att attrahera ung arbetskraft till arbetsuppgifter som i mångt och mycket är helt repetetiva.
Och det är ingen brist på låglöneyrken. Det söks just nu 400.000 lastbilschaufförer till exempel.
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Minns ni när nyhetsbyråer skickade pressbilder med dessa?
'Before I knew it I was covering sporting events all over the place and sending pictures back to our picture desk in New York over analog phone lines with an AP Leafax transmitter that took 30 minutes to send one color picture — and that was state of the art at the time!'
https://www.dpreview.com/news/95305...history-showcases-the-progress-in-photography
'Before I knew it I was covering sporting events all over the place and sending pictures back to our picture desk in New York over analog phone lines with an AP Leafax transmitter that took 30 minutes to send one color picture — and that was state of the art at the time!'
https://www.dpreview.com/news/95305...history-showcases-the-progress-in-photography