1 149 264 läst · 11 113 svar
1149k läst
11,1k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Till macken åker jag när jag måste panikköpa gräsklipparbensin. Den betalas i kassan.Nötegårdsgubben skrev:
Tråkigt att bensinstationerna bara klarar sälja kaffe och korv och därmed konkurrerat ut de tidigare kioskerna. Dålig kunskap om bilar och tillbehör. Behöver man en glödlampa eller säkring ser personalen ofta ut som fågeholkar.Nötegårdsgubben skrev:Kommer ni ihåg när Sverige var så fattigt att gemene man behövde köpa reservdelar för att laga bilen nästan lika ofta som man behövde tanka? Det är sant! Det var till och med så att bensinmackarna alltid hade en serviceverkstad och ett reservdelslager (i alla fall för Volvo) som närmast kunde mäta sig med dagens Meconomen.
Å andra sidan kunde man knappt få en kopp kaffe medan man väntade. Tveklöst en annan, sämre, tid.
Saker vi glömt bort.......
Tiden när värdeökningar var rimliga.
För 9 månader sen köptes en lägenhet i mitt område, BR radhus mitt ute i spenaten 3,5 mil från Stockholm.
Idag såldes lägenheten igen för 1.020.000 mer än den köptes för.
Med skatten borträknad har ägaren tjänat 2.334:- per dag att bo !!!!
Tiden när värdeökningar var rimliga.
För 9 månader sen köptes en lägenhet i mitt område, BR radhus mitt ute i spenaten 3,5 mil från Stockholm.
Idag såldes lägenheten igen för 1.020.000 mer än den köptes för.
Med skatten borträknad har ägaren tjänat 2.334:- per dag att bo !!!!
Renoverare
· Stockholm
· 18 401 inlägg
Finns i en piratbukt nära dig. Dock inte i HD
Tiden då även stockholmare vågade erkänna att de längtade ifrån sina ängsliga trakter. Skönt ändå att deras undermedvetna får fram vad de känner, innerst inne.AndersMalmgren skrev: