Violina Violina skrev:
Vad är en framtida spermie då?

För kvinnan är ett framtida ägg en äggcell..

En spermie är som sagt något som bildas "när det ska användas" och byggstenarna till denna kan komma nästan varsomhelst ifrån, men rimligtvis delvis av din fars dna och av sådant han fått i sig (mat/dryck/luft/whatever)

Så.. Vad jobbade din far med och vad åt han till lunch, för en kombination av dessa borde då rimligtvis varit din dåvarande sysselsättning..

Edit: sen är ju pungen "lagringsplatsen" för färdigbildade spermier..
Haha. Ja jävlar vet inte vad jag ska säga. Du är kul på fest?

En framtida spermie är ju exakt ingenting, ännu. Men du fattar nog?

Min far pluggade elektro 1970 vilket var den tidens motsvarighet mot IT som jag gick på KTH.
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Haha. Ja jävlar vet inte vad jag ska säga. Du är kul på fest?
Jag tror ni båda skulle kunna vara skitkul på en fest. :crysmile::rofl::heart:
 
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Metropol på fredagar. Med Adolphson & Falks intro. Det var tider det:rofl:

Minns även något mycket mer tidstypiskt, någon annan som minns sändningen mitt på dagen som varade i kanske en minut där personer efterlystes som var ute och reste?

"Meddelande till Anders Holm som är på bilsemester i en blå Volvo i norra Sverige. Ring Kerstin."

Hette "Personligt meddelande" eller något liknande.

Fick för mig att det oftast gällde dödsfall och liknande.:(
Detta var före mobiltelefoner och ingen var uppkopplad. Detta var därför ett av få sätt att kanske nå sina kära som var ute och reste utan att befinna sig på någon känd adress. Det fanns t ex många säljare på den tiden som åkte landet runt och satt i bilen långt från sin familj större delen av året.
Det är många som fortfarande ligger ute på vägarna på det viset.
 
J jonko skrev:
Hästar spelade en betydligt större roll i vk2 än vad de flesta vet. Det var enorma mängder hästar som användes (främst Tyskland/Sovjet), många miljoner.
Ja, Tyska arméen köpte faktiskt den brittiska arméen hästar när den motoriserades.

Wehrmacht var tvungna att använda det som var tillräckligt bra, de hade inte den industriella kapaciteten att tillverka alla de fordonen som hade behövts för att ersätta alla hästarna, men ändå lyckades de med att se till infanteriet/(och pansarenheterna dessutom) skulle kunna ta sig till Paris utan att springa ifrån trossen, vilket var vad som hände 1914.

Även om de vägar som de använde var MINST sagt trafikeradel.
 
S skaraborgsfakir skrev:
Det är många som fortfarande ligger ute på vägarna på det viset.
Absolut. Men jag gissar att många av dessa har tillgång till telefon. :rofl:
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Haha. Ja jävlar vet inte vad jag ska säga. Du är kul på fest?

En framtida spermie är ju exakt ingenting, ännu. Men du fattar nog?

Min far pluggade elektro 1970 vilket var den tidens motsvarighet mot IT som jag gick på KTH.
Fest ja..

Det är väl nästan en sak som vi (vid det här laget) glömt bort att det har funnits!

Iaf så som man festade i sin ungdoms dar :seenoevil:
 
Jonas Persson
Alfredo Alfredo skrev:
Absolut. Men jag gissar att många av dessa har tillgång till telefon. :rofl:
Facebook, BH och gud vet vad...
 
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Vad jag vet fungerar bara tangentbord med blåtand.

Annat är det med Android som utan problem hanterar en 3,5" diskettstation via usb. Anslut och det fungerar. Samma med en rj45 nätverksdongel, plugga in och du surfar på nätet med din telefon via kabel.:geek:

Nördigt, men bra om man behöver testa något och slipper släpa på en dator
Hmm, hur pass mycket klarar en sådan länk att sänka ?
Vem blir först med att ha 10GE in i sin telefon ?
 
P
Alfredo Alfredo skrev:
Ja absolut, och det är inte "normal" näthandel jag kritiserar men det finns de som returnerar säkert 90-procent av varorna och då känns det som något har gått överstyr. Inget fel att nyttja god service men i vissa beteenden tycker jag är direkt missbruk.

Så här skriver Forskning & Framsteg:

[bild]
Vissa säkrar upp ovanstående med tre storlekar av varje färg. Alltså tolv plagg beställs med intentionen att möjligen behålla ett. Då tycker jag något gått för långt.
Det beror på vad alternativkostnaden är. För säljaren kostar det knappast mer om köparen returnerar många varor än få varor (utom i extrema fall, kanske).

Klimatmässigt måste man jämföra varutransporter gjorde av lastbilar med varutransporter av personbilar eller kollektivtrafik.

Svaret om vad som är bäst är inte givet. (Vad "bäst" betyder är kanske inte heller givet? :))
 
  • Gilla
videopac
  • Laddar…
Jonas Persson
P pmd skrev:
Det beror på vad alternativkostnaden är. För säljaren kostar det knappast mer om köparen returnerar många varor än få varor (utom i extrema fall, kanske).

Klimatmässigt måste man jämföra varutransporter gjorde av lastbilar med varutransporter av personbilar eller kollektivtrafik.

Svaret om vad som är bäst är inte givet. (Vad "bäst" betyder är kanske inte heller givet? :))
Allt som returnera gås igenom och packas om. Vill minnas att kläderna skickas till Balikum, innan de snyggt ompackade kommer tillbaks till lagret i Sverige eller var det nu ligger.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Va? Klassisk slang juh Ihop med sossesnöre och bulle
Har en krimverklighetsberättelse : rånet av Brinks i Boston 1950. Översättningen är från typ 1960 och jo där i har översättaren översatt originalets ord för pengar till deg.
 
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Reklamkampanjen på 60-talet "Stoppa en tiger i tanken" från ett bensinbolag och de lössvansar, som skulle fästas runt bensinlocket på bilen.
[bild]
Fortsättningen på den reklamen: Statoils : en lax i tanken
 
  • Ledsen
Fotografen
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Nejdå, jag hade ett par zilog system 8000 i ungdomsrummet tillsammans med ett 10 tal rs-232 terminaler och 20-tal radskrivare. Minns fortfarande ljudet från bandstationerna :love:.
[bild]
Får en vill-ha-känsla.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Läs vad jag skriver igen, en majoritet tycker INTE som jag, för om de tyckte som jag skulle vi inte haft problem med skiten i 100 år
Ja, och då tolkar jag det som att du anser att de saker som jag räknade upp är problem som "skiten" har skapat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.