Jonas Persson
Alfredo Alfredo skrev:
Vaska betyder leta guld
Vaska betyder mycket...

Från SAOB
Internerna berusade sig ofta på rödsprit, som de ”vaskade”. GbgP 1951

Denna har alla glömt:
(†) prata l. pladdra. Han kunde ock wäl både liuge och waske. Svart Gensw. G 7 b (1558)

Tre Kronors ledning har rejält vaskat om den blågula spelarleken inför onsdagens drabbning mot Sovjet. DN(A) 9/3 1965

P
A AndersS skrev:
Var det den serien som kom efter Bröderna Cartwright, Bonanza?
Bonanza gick på teve på 1960-talet. Macahans ("How the West Was Won") gick i slutet av 1970-talet. Det fanns nog flera westernteveserier däremellen.

P pmd skrev:
Bonanza gick på teve på 1960-talet. Macahans ("How the West Was Won") gick i slutet av 1970-talet. Det fanns nog flera westernteveserier däremellen.
Du....
Kom ihåg att det här är en tråd för saker vi glömt bort
Låter ju på ditt inlägg som att du kommer ihåg det :cool:;)

P
AndersS tycktes ha glömt det.
Jag hade också glömt detaljerna så jag slog upp dem i Wikipedia. :cool:

• Älska
Uffe A
  • Laddar…
Jag har glömt vad wikipedia är :thinking:

• Haha
pmd
  • Laddar…
Manolito? :cool:

P
High Chaparral?

• Gilla
Tule54
  • Laddar…
Jonas Persson
P pmd skrev:
Det lilla huset på prärien

P pmd skrev:
High Chaparral?
yep. Och jag såg Manolito i folkparken!

P pmd skrev:
Hade nog lite koll;)
Man gick på bio och såg Clintan i t.ex. Den gode, den onde, den fule.

Blodsoppen
Rosa barnskydd för schamponering med elastisk kant och veckat material. Rosa barnskydd för schamponering med elastisk kant och veckat material. Rosa barnskydd för schamponering med elastisk kant och veckat material. Vet inte om denna varit uppe tidigare. Men en sådan hade man när det var hårtvätt på små barn. På så vis rann inget shampoo i ögonen.

• Gilla
ichigo och 4 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Blå och vit bärbar duschhytt av plast för privat bruk, står på beige stativ. Och en sådan vid duschandet efter Skolgympan.

• Gilla
  • Haha
ichigo och 4 till
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
[bild][bild] [bild]Vet inte om denna varit uppe tidigare. Men en sådan hade man när det var hårtvätt på små barn. På så vis rann inget shampoo i ögonen.
Hade glöm dessa, tills nu...

• Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
De flesta minns nog gamla mobiler, men hur många hade ett chat board på den gamla goda tiden? Jag lyckades till och med sälja mitt när mobilen gick sönder. Chat board från Ericsson för mobila enheter på en vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
abbe_ och 3 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Den gode, den onde, den fule.
Hade en chief till sjöss som hette Godhe, gick under "namnet" Godhe, den onde & fule.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.