3 118 läst · 21 svar
3k läst
21 svar
såg till lådsinkor?
Jag har inte sett den i verkligheten men läst att det är en bra såg men levereras lite överskränkt så man bör helst fila om den för att bli nöjd. Problemet med för mycket skränkta (böjda alltså) tänder är att spåret blir för brett och sågen får svårt att såga rakt.
Map tyngden ska en bra sinksåg såga själv. Tyngden ska alltså vara så balanserad att man inte behver trycka nedåt när man sågar.
Detta är ett bra förslag. Jag köpte min andra Adria på plats hos Classic hand tools i England och ägnade säkert en halvtimma åt att prova och jämföra LN och Adria. Min slutsats är att båda är lika bra men Adria passade min hand lite bättre.
Glömde dessutom att nämna Gramercys sinksåg som i princip alltid blir bäst i test.
/B
Medlem
· Västra Götaland
· 231 inlägg
Skrev tidigare om Thomas Flinn & Co.
De finns att köpa här: http://www.flinn-garlick-saws.co.uk/
De finns att köpa här: http://www.flinn-garlick-saws.co.uk/
Redigerat:
Nej, det har jag inte. Jag har inte kommit särskilt långt i mitt finsnickeri, och framför allt inte med handverktygen. Jag har en japansåg och har lånat saker förut. Däremot har jag läst en del om dem i engelska snickeritidningar och fått intrycket att de är bra.
Tack för tipsenbengtn skrev:Jag har inte sett den i verkligheten men läst att det är en bra såg men levereras lite överskränkt så man bör helst fila om den för att bli nöjd. Problemet med för mycket skränkta (böjda alltså) tänder är att spåret blir för brett och sågen får svårt att såga rakt.
Map tyngden ska en bra sinksåg såga själv. Tyngden ska alltså vara så balanserad att man inte behver trycka nedåt när man sågar.
Detta är ett bra förslag. Jag köpte min andra Adria på plats hos Classic hand tools i England och ägnade säkert en halvtimma åt att prova och jämföra LN och Adria. Min slutsats är att båda är lika bra men Adria passade min hand lite bättre.
Glömde dessutom att nämna Gramercys sinksåg som i princip alltid blir bäst i test.
/B
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Reducera slang från spånsug till slipmaskin, såg, fräs och annat
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Vilken betongsåg till bottenplatta?
Vatten & Avlopp -
Dosfräs och hålsåg till eldosor - T70 74mm
passar Metabos stativ till Bosch kap o gersåg?
Vad använder ni för sågblad till portabel metallbandsåg?
Verktyg, Maskiner & Fordon
Mest lästa artiklarna
Populärt i forumet
-
Ska excenterslipen vara såhär svag?
Dagens verktygsinköp!
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Vilken gersåg för tak och golvlister
Verktyg, Maskiner & Fordon