79 806 läst · 1 985 svar
80k läst
2,0k svar
Sänkning av reduktionsplikten
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 25 635 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 25 635 inlägg
Lita inte på en siffra som kommer från den regimen. Idel lögner. Det är inte en gullig västlig kristen kultur som tror att det finns vissa överordnade regler för att spela spelet. De gör vad de kräver för att utöva sin makt.maxmsm skrev:
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 716 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 716 inlägg
INGEN har fortfarande nämnt något angående det jag nämnde med att HVO100 har sänkt med lika mycket (6:- vid pump) som vanlig Diesel B7.Krilleman skrev:Varför skulle då Svea Rike sikta högt och ha över 30% förnybar diesel i tanken medans EU-normen är 6%?
Det är den effekten (läs procenten) som vi precis sänkt oss till likt EU-normen tack vare SD. Inflationen glädjeskuttar dessutom kraftige nedåt tack vare detta enligt ledande ekonomer.
Och varför sänktes HVO100 även den med 6:- vid pump samtidigt för att REDUKTIONSPLIKTEN sänktes??
Nya tidens skandal då HVO100 haft ett överpris på felaktiga grunder (för att vara "grön")?!
G
gone_fishing
Husägare
· Stockholm
· 2 914 inlägg
gone_fishing
Husägare
- Stockholm
- 2 914 inlägg
Ja men det går ju åt mindre helt plötsligt pga reduktionsplikten alltså minskar priset, vanlig marknads ekonomi.Krilleman skrev:
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 716 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 716 inlägg
Jag köper din tes, men hävdar att det är oerhört illa om man rent krasst endast ska se till "miljön".G OMathson skrev:
Hyckleri i godhetens namn.
Vem har njutit överskjutande pris som ej varit nödvändigt att belasta kunderna med?
Marknadspris?
Nej, överpris med andra ord.
Således kunde priset sänkt INNAN dieseln sänkts så fler kunde tanka fossilfritt.
Det "gröna" får ytterligare en törn som endast en kassako.
Redigerat:
Det är väl enkel marknadsekonomi. Tidigare var det hård konkurens om biodrivmedel och priset kunde höjas. Nu finns det ett överskott av HVO 100 och priserna måste sänkas. Hur det blir i framtiden beror på om HVO100 kan säljas till andra marknader.Krilleman skrev:
G
gone_fishing
Husägare
· Stockholm
· 2 914 inlägg
gone_fishing
Husägare
- Stockholm
- 2 914 inlägg
Kanske de som genererar el eller fjärrvärme mha kol eller annat fossilt, har dåligt isolerat, inga värmepumpar osv? Sverige har redan gjort denna resa.BirgitS skrev:Varför tror du att Sverige är ensam om att minska utsläppen?
EU verkar gemensamt för det och tillsammans är vi inte så små.
Per person är svenskar kraftigt överrepresenterade när det gäller utsläpp i världen. Vem har lättast att minska sina utsläpp, den som förbrukar mycket eller den som förbrukar lite?
Vi ska naturligtvis fortsätta att effektivisera osv, kanske importera mindre, producera mer inhemskt, bränsle el osv
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 716 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 716 inlägg
Det var någon internationell organisation som låg bakom siffrorna, nu behöver det inte betyda att det är sant, jag har IPCC lögner i minnet fortfarande....Claes Sörmland skrev:
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 25 635 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 25 635 inlägg
Kinas ekonomi har ju gått ned nu och bostadsbubblan har spruckit så man kan nog tänka sig minskade utsläpp. Och de har ju en demografisk kris utan dess like. Finns ju satelliter som kan mäta.maxmsm skrev:
Men inte lita på den där regimen. Någonsin.
FT-processen(Fischer & Tropsch) har förbättrats och förenklats så det fungerar att ta fram betydligt renare bränslen den vägen och sedan drygt 10 år så har vi Audis E-Gas, E-Bensin och E-diesel som också fungerar.Claes Sörmland skrev:Det är ju inte förädlingen med biodrivmedel som är begränsande för att detta ska vara en globalt intressant lösning - det är jordbrukets produktion. Förädlingen är enkel, det handlar om att separera kolvätesvansarna från glycerolen och filtrera. Problemet är att mänskligheten helt enkelt inte kan producera kolväten via jordbruket till den grad att den kan ersätta oljan.
Vi som då inte har skattesubventionerade resor med allmänna kommunikationer till och från jobbet bör då få väsentligt höjda reseavdrag så att våra nödvändiga resor inte ruinerar oss, att byta bilar ingår inte i min dags ekonomi.D Daniel 109 skrev:
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 716 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 716 inlägg
Nu bor ju du inte i den Kungliga Hufvudstaden, således räknas du knappt inte in i skaran av medborgare.maxmsm skrev:
Åtnjut nu den spännande tillvaron i att vara skattebetalare! Där du endast har skyldigheter enligt vissa.