Mitt första inlägg här på forumet och hoppas på hjälp av kunniga!!
Mitt kommande projekt är att sänka innertak (ca 25m2) i vardagsrummet. Tänkte mig träreglar 45×45, och sedan ett ett "klickgolv" i taket. Kostnad för golv kontra tak är de dubbla!! Dock mera jobb att få fast har jag läst iallafall. I taket ska det sedan in spottar, hur många vet jag inte än.
något tipps på regling, cc 60? Regla längs väggen eller bara på tvären, alltså regla runt alla hörn först och sedan på tvären??? Eller hur ska jag tänka där? (hoppas ni förstår vad jag menar. Klantig beskrivning.)
Taket ska gå längsgående. Viktigt att tänka på? Kabeldragning genom reglar etc etc. Tackar på förhand.
Mitt kommande projekt är att sänka innertak (ca 25m2) i vardagsrummet. Tänkte mig träreglar 45×45, och sedan ett ett "klickgolv" i taket. Kostnad för golv kontra tak är de dubbla!! Dock mera jobb att få fast har jag läst iallafall. I taket ska det sedan in spottar, hur många vet jag inte än.
något tipps på regling, cc 60? Regla längs väggen eller bara på tvären, alltså regla runt alla hörn först och sedan på tvären??? Eller hur ska jag tänka där? (hoppas ni förstår vad jag menar. Klantig beskrivning.)
Taket ska gå längsgående. Viktigt att tänka på? Kabeldragning genom reglar etc etc. Tackar på förhand.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Någon sorts luftventil mellan vardagsrummets innertak och sovrummets g
Ventilation -
Sänka innertak lght fuktspärr ??
Byggmaterial & Byggteknik -
Sänka innertak, svårt att fästa reglar i väggar
Tak & Vind -
Sänka innertak, bästa tillvägagångssättet?
Byggmaterial & Byggteknik -
Sänka innertaket + isolering
Isolering
Senaste från startsidan
Mest lästa artiklarna
Populärt i forumet
-
Bucklor i plåt m.m. efter snickare lagt nytt tak
Tak & Vind -
Vindskivebeslag snett - optisk illusion enligt byggbasen
Tak & Vind -
200.000 kr offert takbyte sommarstuga. Är det rimligt?
Tak & Vind -
Felaktig takbeklädnad i förhållande till taklut, vem bär ansvaret?
Tak & Vind -
Fågelskydd skorsten
Tak & Vind