Vi flyttade in i en bostadsrätt med tillhörande gräsmatta i december. Nu under våren ska hustillverkarens underleverantör så gräs men vi tycker förarbetet och hur det är sått är riktigt dåligt. Från de jag kan googla fram kring hur man ska så gräs så är knappt något gjort.
Det är fullt av sten, knappt någon jord alls, aldrig vattnat och fröerna har blivit sådda när det fortfarande är minusgrader ute.
Det ska besiktas på måndag och jag hoppas och tror att besiktning resulterar i flertalet åtgärder. Men jag är ändå en del misstro då hustillverkaren alltid använder samma ”oberoende” besiktingsfirma. Upplevde en gnutta jäv i samband med inomhusbesiktningen.
Jag har försökt hitta information med direktiv kring vad som gäller kring sådd gräsmatta men hittar ingenting.
Tycker ni att det är korrekt gjort, någon som varit med om samma?
Det är fullt av sten, knappt någon jord alls, aldrig vattnat och fröerna har blivit sådda när det fortfarande är minusgrader ute.
Det ska besiktas på måndag och jag hoppas och tror att besiktning resulterar i flertalet åtgärder. Men jag är ändå en del misstro då hustillverkaren alltid använder samma ”oberoende” besiktingsfirma. Upplevde en gnutta jäv i samband med inomhusbesiktningen.
Jag har försökt hitta information med direktiv kring vad som gäller kring sådd gräsmatta men hittar ingenting.
Tycker ni att det är korrekt gjort, någon som varit med om samma?
Tack för svar, byggföretaget och indirekt vi har beställt att gräs ska sås och först när gräsmattan är komplett och färdig så överlämnas underhåll till oss. Vad som är specat mellan byggföretaget och underleverantören är inget vi har tillgång till, men jag ska efterfråga det.BirgitS skrev:
Det senaste vi har fått till oss hustillverkaren (Derome i detta fallet) är att besiktningsmannen kommer göra en slutbedömning om det är OK gjort eller inte.
Klicka här för att svara