5 184 läst · 140 svar
5k läst
140 svar
Så bor huvudpersonerna i det amerikanska presidentvalet
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 755 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 755 inlägg
Det är ju Trump som hatar yttrandefrihet, tvingar anställda att svära på att vara lojala mot honom och aldrig säga något emot honom.D Dwerg skrev:
Trump uppmanade folk att vaccinera sig.D Dwerg skrev:
Bättre krig med i Ukraina som får Ryssland att göra slut på sina militärer, vapen etc. för något årtionde framöver än att Ukraina blir en lydstat till Ryssland nu och Ryssland använder sin militär, vapen etc. för att invadera baltstaterna och andra länder. Men jag förstår att du gillar att Ryssland lägger under sig land efter land utan det blir något krig någonstans. Då blir det ingen yttrandefrihet längre utan extremt hård åsiktskorridor, en diktator som bestämmer vad som får yttras. Så hur ska du ha det, yttrandefrihet och krig eller diktator och fred?D Dwerg skrev:
BirgitS skrev:
Trump införde aldrig vaccinmandat eller sparkade folk som inte ville vaccinera sig. Det var de korrupta tyranniska Demokraterna som bedrev denna vidriga politik.BirgitS skrev:Det är ju Trump som hatar yttrandefrihet, tvingar anställda att svära på att vara lojala mot honom och aldrig säga något emot honom.
Trump uppmanade folk att vaccinera sig.
Bättre krig med i Ukraina som får Ryssland att göra slut på sina militärer, vapen etc. för något årtionde framöver än att Ukraina blir en lydstat till Ryssland nu och Ryssland använder sin militär, vapen etc. för att invadera baltstaterna och andra länder. Men jag förstår att du gillar att Ryssland lägger under sig land efter land utan det blir något krig någonstans. Då blir det ingen yttrandefrihet längre utan extremt hård åsiktskorridor, en diktator som bestämmer vad som får yttras. Så hur ska du ha det, yttrandefrihet och krig eller diktator och fred?
Det är konservativa röster som systematiskt tystats och censurerats på sociala medier efter påtryckningar från Demokrater. ALLA medier och hela etablisemanget bedriver ett Demokratvänligt narrativ, bara detta är något som talar för att hela skiten är ett korrupt propagandamaskineri.
Nej, vi vill inte ha krig. Om DU vill ha krig så kan du åka ner själv och kriga. USA och dess krigshetsande Demokrater är de som demolerar land efter land och ständigt startar krig. Inget annat land i världen har startat fler krig i modern historia och mördat fler oskyldiga. En miljon mördade Irakier pga USA.
Etablisemanget hatar Trump för att han inte vill spela med i detta spel. Det är därför sådana som du hatar honom, för att ni har blivt hjärntvättade att göra så och helt saknar motståndskraft mot etablisemangets ständiga bombardemang av propaganda och lögner.
Varför älskar ni krig och vill skänka staten total makt, det är obehagligt.
Redigerat:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 067 inlägg
Alltid spännande med nya medlemmar som vill diskutera politik 🙄
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 067 inlägg
Jag tittar främst på utländska media, CNN, Fox, BBC och ett antal andra, följer inte SVT då de inte är objektiva alls utan framstår mer som en påverkansmedia.D Dwerg skrev:
Vilket i och för sig gäller alla media beroende på vem som styr vad som släpps igenom.
Svensk press är delvis bättre än SR och SVT, men de låtsas heller inte att de är objektiva.
Kollar någon gång ibland även på alternativmedia, men mycket brus där.
Vet ej om det finns någon media idag som är strikt objektiv, och de som påstår att de är "fria och oberoende och neutrala" friserar väl sanningen om sig själva.
Speciellt sådana som hittar sina sanningar på obskyra sajter, jag känner en sådan person.13th Marine skrev:
Månlandningen var fejk, Estonia sänktes, WTC sprängdes inifrån, Bill Gates vill mörda världens befolkning, all vaccin är farligt, aliens snurrar runt och har koll på oss, och fan vet om inte jorden är platt också.
Och en hel del annat... kanske även Titanic sänktes av Nicola Tesla för att, ja inte vet jag, det kommer mera...
Allvetare
· Västra götaland
· 9 095 inlägg
Du var ju riktigt rolig! Hade det inte varit för att du skrivit några riktiga inlägg här på BH hade jag nog avfärdat dig som en bot, men du verkar vara en riktig människa.. så riktig man nu kan vara när man slänger sig med utrycket TDS .... 😂D Dwerg skrev:Så säger nordkoreanerna också om det skulle komma på tal om att byta ut deras ledare.
Fyra år med Trump med fred och ekonomisk framgång. Fyra år med Demokraterna och vi står på randen till världskrig och detta föredrar du.
Trump Derrangement Syndrom är en riktig åkomma, påeldad av lögnmedierna, krigslobbyn och det korrupta etablisemanget.
För övrigt så kan jag berätta för dig att det största arvet av Trump knappast är vad som hände under hans 4 år som president, det är vad som kommer att hända om 20-25 år pga av Roe vs Wade... Alla de här oönskade barnen kommer skapa samma problem som man hade med kriminalitet på 90-talet..
Vilka tokigheter är det? Jobbigt att få det narrativ ifrågasatt som medierna bankat in i din skalle? Risken finns att det blir som när Truman plötsligt vaknar upp och inser att hans liv varit en stor fet lögn13th Marine skrev:
Vilka oönskade barn? Det står vem som helst fritt att åka till en delstat som tillåter abort. Demokraterna vill ju till och med tillåta abort av fullt utvecklade barn, vissa argumenterar så gamla som 9 månader.Dan_Johansson skrev:Du var ju riktigt rolig! Hade det inte varit för att du skrivit några riktiga inlägg här på BH hade jag nog avfärdat dig som en bot, men du verkar vara en riktig människa.. så riktig man nu kan vara när man slänger sig med utrycket TDS .... 😂
För övrigt så kan jag berätta för dig att det största arvet av Trump knappast är vad som hände under hans 4 år som president, det är vad som kommer att hända om 20-25 år pga av Roe vs Wade... Alla de här oönskade barnen kommer skapa samma problem som man hade med kriminalitet på 90-talet..
Och de som mest dödas i aborter är svarta barn. Många svarta i USA motsätter sig detta och anser det vara ett folkmord på stor skala. De skulle t om kalla dig rasist.
Du förstår väl att varje delstat röstar fritt och demokratiskt i frågan? Varför hatar du demokrati?
Vilket skitsnack du drar till med. Vad har månlandningen med detta att göra. Är det ditt löjliga försök att smutskasta dina meningsmotståndare? Du glor på CNN och BBC och tror du får en neutral bild målad för dig? Herregud...mikethebik skrev:Jag tittar främst på utländska media, CNN, Fox, BBC och ett antal andra, följer inte SVT då de inte är objektiva alls utan framstår mer som en påverkansmedia.
Vilket i och för sig gäller alla media beroende på vem som styr vad som släpps igenom.
Svensk press är delvis bättre än SR och SVT, men de låtsas heller inte att de är objektiva.
Kollar någon gång ibland även på alternativmedia, men mycket brus där.
Vet ej om det finns någon media idag som är strikt objektiv, och de som påstår att de är "fria och oberoende och neutrala" friserar väl sanningen om sig själva.
Speciellt sådana som hittar sina sanningar på obskyra sajter, jag känner en sådan person.
Månlandningen var fejk, Estonia sänktes, WTC sprängdes inifrån, Bill Gates vill mörda världens befolkning, all vaccin är farligt, aliens snurrar runt och har koll på oss, och fan vet om inte jorden är platt också.
Och en hel del annat... kanske även Titanic sänktes av Nicola Tesla för att, ja inte vet jag, det kommer mera...
Det finns i princip inga större propagandamegafoner åt globalisterna än dessa. Sök dig till självständiga aktörer istället, ett bra exempel är Joe Rogan som nyligen hade ett 3 timmar långt samtal med Trump (Harris vågade inte och backade ur) och gör din egen bedömning.
CNN är för övrigt den skräpkanal som manipulerade färgen på Joe Rogans ansikte under Covid i syfte att få honom att se sjukare ut än han var. Han tillfrisknade utan vaccin på två dagar och de gillade de inte eftersom CNN är sponsrade av Moderna.
Du har ett väldigt passande nick...D Dwerg skrev:Vilket skitsnack du drar till med. Vad har månlandningen med detta att göra. Är det ditt löjliga försök att smutskasta dina meningsmotståndare? Du glor på CNN och BBC och tror du får en neutral bild målad för dig? Herregud...
Det finns i princip inga större propagandamegafoner åt globalisterna än dessa. Sök dig till självständiga aktörer istället, ett bra exempel är Joe Rogan som nyligen hade ett 3 timmar långt samtal med Trump (Harris vågade inte och backade ur) och gör din egen bedömning.
Hmm, om män i USA får rätt att bli kvinnor eller om det kvoteras in kvinnor i styrelser kommer ju knappast att påverka utfallet i Ukraina, Palestina eller utsläppen i världen negativt?Farstatjej90 skrev:Det finns ju inget rimligt alternativ. Den ena sidan verkar vilja lämna över Ukraina till Ryssland och förbjuda abort och den andra sidan är helt fixerad vid mäns rätt att bli "kvinnor" och vill kvotera in den ena minoriteten efter den andra till skolor, styrelser och gud vet vad....
Jag tror det är rätt få som röstar på Trump för att de gillar honom utan de röstar republikanskt trots Trump. Svensk media intervjuar alltid MAGA-folk för de säger roligare saker så man får lätt fel bild.... Så är i alla fall min uppfattning jag fått av mina kontakter i USA....
Allvetare
· Västra götaland
· 9 095 inlägg
Nu önskar jag nästan att du är en bot, kan det verkligen finnas så inskränkta människor i Sverige?D Dwerg skrev:Vilka oönskade barn? Det står vem som helst fritt att åka till en delstat som tillåter abort. Demokraterna vill ju till och med tillåta abort av fullt utvecklade barn, vissa argumenterar så gamla som 9 månader.
Och de som mest dödas i aborter är svarta barn. Många svarta i USA motsätter sig detta och anser det vara ett folkmord på stor skala. De skulle t om kalla dig rasist.
Du förstår väl att varje delstat röstar fritt och demokratiskt i frågan? Varför hatar du demokrati?
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 067 inlägg
Mina popcorn är slut, vems tur är det att poppa nya? 🍿