256 057 läst · 1 172 svar
256k läst
1,2k svar
Roliga verktygsannonser
Är det bara jag som blir lite nostalgiskt road av att den första som gillar ett inlägg som dissar Apple är nicket ”PC”?L Lucif3r skrev:Det är faktiskt inte alls ovanligt att till synes löjligt enkla/billiga saker säljs för herrejösses mycket pengar, speciellt inom enterprenadmarknaden.
Finns även gott om exempel på företag som säljer "tillbehör" värda 10kr för hundratals kronor mot konsumenter *host*apple*host*.
Varför? Därför att dom kan, folk köper det ändå...
Jag har sett ett vanligt CR2032-batteri för runt 1700:-. Men då var det original nånting, Toshiba eller nåt liknande.L Lucif3r skrev:Det är faktiskt inte alls ovanligt att till synes löjligt enkla/billiga saker säljs för herrejösses mycket pengar, speciellt inom enterprenadmarknaden.
Finns även gott om exempel på företag som säljer "tillbehör" värda 10kr för hundratals kronor mot konsumenter *host*apple*host*.
Varför? Därför att dom kan, folk köper det ändå...
Nu har jag läst på.
Hitachi är ju ett gammalt inarbetat varumärke med kvalitetsrykte. Metabo likaså.
Hitachi köpte Metabo 2016. Hikoki "klipptes loss" från Hitachi 2017 och ingår inte längre i koncernen.
Hikoki namnet poppar upp från ingenstans, Det kan vara svårt för den icke insatta att se skillnaden på en Hikoki och nåt snabbimporterat.
Det finns viss logik i att välja det kända namn man har kvar i bolaget då man lämnat Hitachi.
Hitachi är ju ett gammalt inarbetat varumärke med kvalitetsrykte. Metabo likaså.
Hitachi köpte Metabo 2016. Hikoki "klipptes loss" från Hitachi 2017 och ingår inte längre i koncernen.
Hikoki namnet poppar upp från ingenstans, Det kan vara svårt för den icke insatta att se skillnaden på en Hikoki och nåt snabbimporterat.
Det finns viss logik i att välja det kända namn man har kvar i bolaget då man lämnat Hitachi.
Nej, stämmer inte. Hikoki och Metabo HTP är samma maskiner, endast namnet skiljer.H hyggabus skrev:Nu har jag läst på.
När Hitachi Koki sålde handverktygsdivisionen kom de överens om ett nytt namn som ändå syftade tillbaka på traditionen och det blev HiKoki.
Kan man då använda Hikokis batterier på Metabomaskiner och tvärtom?nanowire skrev:
Edit: Missade det där med HPT, så min fråga är nog inte relevant.