Alfredo Alfredo skrev:
Fantasipris!
Även på den har det spårat ur för priset är 11-dubblat nu. Ovärt som ungdomen säger.

Skärmavbild av en annons för en "jobbig unge" till ett ironiskt lågt pris på ett online-annonseringsforum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Immobil och 1 till
  • Laddar…
katos katos skrev:
Inte en rolig verktygsannons men en auktion som spåra ut.
[bild]
Två centrumtappar som blev mer än två ggr nypris? Feldern hamna på ca 7-8ggr mer än vad man kan förvänta sig. Aldrig sett något liknande.
Har samma tanke helt sjuk auktion.
Känns som det är en hel flock hundar begravda i den auktionen !!!!!!!!
 
  • Gilla
katos
  • Laddar…
Nja, auktion kan ibland dra iväg i pris på saker där många är intresserade och sporrar varandra att bjud på samt kanske inte riktigt prismedvetna. Kommer ihåg en auktion som jag följde med min far på för många, många år sedan. Det var en gammal bilverkstad som skulle sluta och allt auktionerades ut. Min far hade tagit med sig Luna-katalogen för att få en bild på vad nya saker kostade. När väl auktionen började så bjöds det friskt från alla håll och det verkade som om gubbarna som bjöd trodde att det var billigt för att det var en auktion men priserna drog iväg. Kommer ihåg en gammal svets med tillhörande gastub, tror den gick för 1,5-2 ggr ny priset. Så på den auktionen gjordes det inte många klipp om man var ute efter "billiga" verktyg...
 
R roli skrev:
Nja, auktion kan ibland dra iväg i pris på saker där många är intresserade och sporrar varandra att bjud på samt kanske inte riktigt prismedvetna. Kommer ihåg en auktion som jag följde med min far på för många, många år sedan. Det var en gammal bilverkstad som skulle sluta och allt auktionerades ut. Min far hade tagit med sig Luna-katalogen för att få en bild på vad nya saker kostade. När väl auktionen började så bjöds det friskt från alla håll och det verkade som om gubbarna som bjöd trodde att det var billigt för att det var en auktion men priserna drog iväg. Kommer ihåg en gammal svets med tillhörande gastub, tror den gick för 1,5-2 ggr ny priset. Så på den auktionen gjordes det inte många klipp om man var ute efter "billiga" verktyg...

Fast nu är det en otroligt nischad produkt där endast företag i branschen bjuder. Inte en gårdsauktion. Jag har inte sett budlistan men jag kan inte tänka mig att två olika personer bjuder över 2ggr nypris.

Det är ju ingen rostig svets för 5000kr. Här pratar vi ändå över en kvarts miljon sammantaget.
 
katos katos skrev:
Fast nu är det en otroligt nischad produkt där endast företag i branschen bjuder. Inte en gårdsauktion. Jag har inte sett budlistan men jag kan inte tänka mig att två olika personer bjuder över 2ggr nypris.

Det är ju ingen rostig svets för 5000kr. Här pratar vi ändå över en kvarts miljon sammantaget.
Ja det är det som är skumt. Köper man den typen av maskiner som det var på auktionen du länkade till har man full koll på nypris o oftast även en väldigt bra uppfattning om vad de brukar gå för begagnade.
 
Kan det vara så att det är en massa tillbehör/verktyg till som gör att priset drar iväg?

Tänker som till en av våra CNC-maskiner på jobbet.. nypris på maskinen några miljoner, nypris på alla verktyg/tillbehör det dubbla..
 
katos katos skrev:
Fast nu är det en otroligt nischad produkt där endast företag i branschen bjuder. Inte en gårdsauktion.
Du har helt klart en poäng där.
 
  • Gilla
katos
  • Laddar…
Jag följde denna auktionen det var en budgivare som bjöd friskt på allt men ofta steg av på slutet.
 
S sweden skrev:
Jag följde denna auktionen det var en budgivare som bjöd friskt på allt men ofta steg av på slutet.
Budtrissare, kanske?
 
  • Gilla
-PC-
  • Laddar…
Nån som är sugen på att köpa ett par vinkeljärn? Tro det eller ej, men priset verkar vara detsamma överallt för dessa (passar bla till en switch av märket HP 2530-8G):
Två gråa vinkeljärn till HP 2530-8G switch, inklusive skruvsats, pris och fraktkostnad visas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
FemTummar FemTummar skrev:
Nån som är sugen på att köpa ett par vinkeljärn? Tro det eller ej, men priset verkar vara detsamma överallt för dessa (passar bla till en switch av märket HP 2530-8G):
[bild]
Jag hittade liknande av annat varumärke för under tusenlappen, och då låg det även en switch i kartongen ;)
 
  • Haha
  • Gilla
-PC- och 2 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Jag hittade liknande av annat varumärke för under tusenlappen, och då låg det även en switch i kartongen ;)
Slarvigt.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Det är faktiskt inte alls ovanligt att till synes löjligt enkla/billiga saker säljs för herrejösses mycket pengar, speciellt inom enterprenadmarknaden.
Finns även gott om exempel på företag som säljer "tillbehör" värda 10kr för hundratals kronor mot konsumenter *host*apple*host*.

Varför? Därför att dom kan, folk köper det ändå...
 
  • Gilla
-PC-
  • Laddar…
FemTummar FemTummar skrev:
Nån som är sugen på att köpa ett par vinkeljärn? Tro det eller ej, men priset verkar vara detsamma överallt för dessa (passar bla till en switch av märket HP 2530-8G):
En klassiker är att kalla en vanlig grendosa för det flashiga 'Power Distribution Unit' och sälja den för några tusenlappar.


Rackmonterad PDU (Power Distribution Unit) med flera uttag och priset 3895 kr.
 
  • Wow
Pin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.