256 429 läst · 1 172 svar
256k läst
1,2k svar
Roliga verktygsannonser
Husägare
· Köping
· 391 inlägg
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 392 inlägg
Fasen, jag som köpte ett paket till det gamla priset förra veckan.
Jag brukar gilla rimliga prissättningar så man slipper prutandet. Och denna uppges ju helt klart uppfylla mina kriterier
https://mobil.blocket.se/annons/skaraborg/basta_verktyg_som_finns/85645049
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://mobil.blocket.se/annons/skaraborg/basta_verktyg_som_finns/85645049
Från deras allmänna villkor. https://www.vidaxl.se/t/73/allmanna-villkor (det finns flera artikel 10)H hyggabus skrev:
Artikel 10 – Immaterialrätt och tredjepartsdata
1. Om inget annat anges är alla rättigheter, upphovsrätten, och andra imateriella rättigheter på hemsidan reserverad av vidaXL, då den inte är reserverad av tredje part / licenshavare som gjort informationen tillgänglig.
2. Användaren får konsultera (uppgifter angivna) på hemsidan, och göra kopior för personligt bruk, exempelvis genom att skriva ut eller spara den. All annan användning, exempelvis återgivning (av delar) på en utomstående hemsida, eller skapandet av hyperlänkar, djuplänkar eller anslutningar till (delar av) hemsidan är ej tillåtet utan ett skriftligt tillstånd från vidaXL.
Och sen är frågan - vilken jurisdiktion opererar de under. De hänvisar till att de följer svenska lagar, men vid klagomål på reklamationer hänvisar de till nån tvistekommission som nås via den europeiska odrplattformen, samtidigt förbinder de sig att följa arns utslag och tvister ska avgöras vid stockholms tingsrätt. I villkoren för användandet av hemsidan hänvisar de till nederländsk lag...
Lite rörigt
Jag har köpt möbler där och de enklaste är att använda klarna faktura och vänta med betalning tills man fått det man ska ha och de fungerar. Kundtjänst ären blandning av svenska och holländska (där företaget opererar). Allt jag fick var fraktskadat men jag fick en ny uppsättning (förmodligen pga ingen betalning)S sunqan skrev:Från deras allmänna villkor. [länk] (det finns flera artikel 10)
Artikel 10 – Immaterialrätt och tredjepartsdata
1. Om inget annat anges är alla rättigheter, upphovsrätten, och andra imateriella rättigheter på hemsidan reserverad av vidaXL, då den inte är reserverad av tredje part / licenshavare som gjort informationen tillgänglig.
2. Användaren får konsultera (uppgifter angivna) på hemsidan, och göra kopior för personligt bruk, exempelvis genom att skriva ut eller spara den. All annan användning, exempelvis återgivning (av delar) på en utomstående hemsida, eller skapandet av hyperlänkar, djuplänkar eller anslutningar till (delar av) hemsidan är ej tillåtet utan ett skriftligt tillstånd från vidaXL.
Och sen är frågan - vilken jurisdiktion opererar de under. De hänvisar till att de följer svenska lagar, men vid klagomål på reklamationer hänvisar de till nån tvistekommission som nås via den europeiska odrplattformen, samtidigt förbinder de sig att följa arns utslag och tvister ska avgöras vid stockholms tingsrätt. I villkoren för användandet av hemsidan hänvisar de till nederländsk lag...
Lite rörigt
Hyvelbönk är ett alldeles utmärkt onomatopoetiskt — dvs ljudhärmande — ord.
Det illustrerar på ett perfekt sätt hur det låter om mig när jag försöker handhyvla. Det blir mycket stön, stånk och några kraftuttryck också = hyvelbönk!
//Ronnie
Det illustrerar på ett perfekt sätt hur det låter om mig när jag försöker handhyvla. Det blir mycket stön, stånk och några kraftuttryck också = hyvelbönk!
//Ronnie