Bild på en blå och svart vinkelslipmaskin på grått underlag med textannonser runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tror ni "den där firman" använder byggahus.se som gratis reklamkanal eftersom vi löpande visar deras annonser ?

Redigerat:
Postade denna först i tråden "Tips om verktyg till bra pris", men den passar bättre här. 99,7% rabatt.

Skärmbild av betongskruv på nätbutik med prisreducering från 7 495 kr till 22,48 kr.
Skapa konto

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Fasen, jag som köpte ett paket till det gamla priset förra veckan.

• Haha
  • Gilla
LRSvensson och 4 till
  • Laddar…
Björn Melander Björn Melander skrev:
Fasen, jag som köpte ett paket till det gamla priset förra veckan.
Bara att utnyttja prisgarantin. Var ju en tråd att det går att göra upp till 60 dagar efteråt.

• Haha
Bödvar McOlsson och 1 till
  • Laddar…
Bödvar McOlsson Bödvar McOlsson skrev:
Postade denna först i tråden "Tips om verktyg till bra pris", men den passar bättre här. 99,7% rabatt.

[bild]
Ahlsells prissättningsmodell verkar sprida sig :D

• Gilla
hyggabus och 4 till
  • Laddar…
Man får väl tillbaks mellanskillnaden plus 10%?

hsd
Hehe, då får man ju betalt ;)

• Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 5 till
  • Laddar…
H hyggabus skrev:
[bild]

Tror ni "den där firman" använder byggahus.se som gratis reklamkanal eftersom vi löpande visar deras annonser ?

[bild]
Från deras allmänna villkor. https://www.vidaxl.se/t/73/allmanna-villkor (det finns flera artikel 10)

Artikel 10 – Immaterialrätt och tredjepartsdata
1. Om inget annat anges är alla rättigheter, upphovsrätten, och andra imateriella rättigheter på hemsidan reserverad av vidaXL, då den inte är reserverad av tredje part / licenshavare som gjort informationen tillgänglig.

2. Användaren får konsultera (uppgifter angivna) på hemsidan, och göra kopior för personligt bruk, exempelvis genom att skriva ut eller spara den. All annan användning, exempelvis återgivning (av delar) på en utomstående hemsida, eller skapandet av hyperlänkar, djuplänkar eller anslutningar till (delar av) hemsidan är ej tillåtet utan ett skriftligt tillstånd från vidaXL.

Och sen är frågan - vilken jurisdiktion opererar de under. De hänvisar till att de följer svenska lagar, men vid klagomål på reklamationer hänvisar de till nån tvistekommission som nås via den europeiska odrplattformen, samtidigt förbinder de sig att följa arns utslag och tvister ska avgöras vid stockholms tingsrätt. I villkoren för användandet av hemsidan hänvisar de till nederländsk lag...
Lite rörigt :)

S sunqan skrev:
Från deras allmänna villkor. [länk] (det finns flera artikel 10)

Artikel 10 – Immaterialrätt och tredjepartsdata
1. Om inget annat anges är alla rättigheter, upphovsrätten, och andra imateriella rättigheter på hemsidan reserverad av vidaXL, då den inte är reserverad av tredje part / licenshavare som gjort informationen tillgänglig.

2. Användaren får konsultera (uppgifter angivna) på hemsidan, och göra kopior för personligt bruk, exempelvis genom att skriva ut eller spara den. All annan användning, exempelvis återgivning (av delar) på en utomstående hemsida, eller skapandet av hyperlänkar, djuplänkar eller anslutningar till (delar av) hemsidan är ej tillåtet utan ett skriftligt tillstånd från vidaXL.

Och sen är frågan - vilken jurisdiktion opererar de under. De hänvisar till att de följer svenska lagar, men vid klagomål på reklamationer hänvisar de till nån tvistekommission som nås via den europeiska odrplattformen, samtidigt förbinder de sig att följa arns utslag och tvister ska avgöras vid stockholms tingsrätt. I villkoren för användandet av hemsidan hänvisar de till nederländsk lag...
Lite rörigt :)
Jag har köpt möbler där och de enklaste är att använda klarna faktura och vänta med betalning tills man fått det man ska ha och de fungerar. Kundtjänst ären blandning av svenska och holländska (där företaget opererar). Allt jag fick var fraktskadat men jag fick en ny uppsättning (förmodligen pga ingen betalning)

• Gilla
sunqan och 1 till
  • Laddar…
Perfekt.
En begagnad hyvelbänk i trä med synliga användningsspår och verktygshyllor, pris 550 kr.

• Gilla
hyggabus
  • Laddar…
Bönk.
Alldeles underbart ord.
tror jag ska gå och sätta mig på bönken.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Hyvelbönk är ett alldeles utmärkt onomatopoetiskt — dvs ljudhärmande — ord.

Det illustrerar på ett perfekt sätt hur det låter om mig när jag försöker handhyvla. Det blir mycket stön, stånk och några kraftuttryck också = hyvelbönk! :)

//Ronnie

• Gilla
Staffans2000 och 2 till
  • Laddar…
Fick ett utskick från Rutlands som jag blir lite konfunderad av...

Träspår och notfräsar i olika storlekar bredvid exempel på träbearbetning.
Skapa konto

Hur sjutton har de fräst de där exemplen med de stålen?

• Gilla
  • Haha
LRSvensson och 3 till
  • Laddar…
Med brädan på högkant. Det finns ju inget som talar om hur stora eller långa stålen är.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.