Ola C Ola C skrev:
Det där va väl inte orimligt?
Det beror väl på. Finns det någonting i annonsen som avslöjar hur stora eller små de där kugghjulen är?

Får för mig att de kommer från en isärplockad skrivare?

Griffeltavlan
Ola C Ola C skrev:
Det där va väl inte orimligt?
Vem köper kugghjul i plast utan mått?
Kan vara bra att ha eller?

Griffeltavlan Griffeltavlan skrev:
Vem köper kugghjul i plast utan mått?
Kan vara bra att ha eller?
Exakt, jag har sagt till @Ola C minst 10 ggr att det inte är lönt, ingen kommer att vilja köpa hans gamla kugghjul som han inte ens orkar mäta när han ska lägga upp annonsen.

• Gilla
  • Arg
  • Haha
LRSvensson och 3 till
  • Laddar…
Asså det finns ju en knapp som heter "fråga säljaren". Tryck på den o be honom mäta diametern på ett hjul med lägre modul (där är 3st). Räkna baklänges för att få ut modulen. Jämför med diameter på hjul med högre modul i bilden. Räkna baklänges igen.

Mitt tränade kugghjulsöga säger 3st modul 1 och resten 1.5.

Priset e det inget fel på enligt mig.

• Gilla
  • Haha
LRSvensson och 2 till
  • Laddar…
Griffeltavlan
Hur funkar denna bitsskruvmejsel?

• Mini bitsskruvmejsel från Mitsutomo, priset 59,90 kr visas på skärmdump från webbutik.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
bulleribock och 2 till
  • Laddar…
Den bits om man stoppar fingret i loppet och trycker av.

Griffeltavlan Griffeltavlan skrev:
Hur funkar denna bitsskruvmejsel?
Lätt som en plätt. Du riktar den röda laserpunkten mot skruvskallen och trycker på avtryckaren. Displayen visar åtdragningsmoment och med knapparna kan man välja hö/vä samt momentbegränsning. Drivs med två vanliga AA som vara länge. Enda nackdelen är det kan bli lite svajigt om skruven sitter mer än ca en meter bort - det hade varit bra med en stativgänga.

• Gilla
CCPusher
  • Laddar…
Det var ju en konstig bitsmejsel. Så här ska se väl se ut. Bitskrivmejsel av märket Mitsutomo med prisangivelse och köpknapp, inkluderar laddare och kabel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
Björn Melander och 2 till
  • Laddar…
bygga_bo bygga_bo skrev:
Lätt som en plätt. Du riktar den röda laserpunkten mot skruvskallen och trycker på avtryckaren.
Jaa, det är en sån där roterande laser?

• Haha
bygga_bo
  • Laddar…
Specialversion av Dewalt?

En Dewalt kap- och gersåg DWS774 på ett arbetsbord, använd endast en gång, med tillbehör synliga i bakgrunden.

nimhed nimhed skrev:
[länk]

"Betongblock.nu gjuter till skillnad mot många andra endast betongblock med lägsta kvalitet"

Klart man väljer betongblock av lägsta kvalitet :thinking::crysmile:
Det blir ju "roligare" om man klipper bort lite information....

Ovanstående citat skulle egentligen se så här ut "Betongblock.nu gjuter till skillnad mot många andra endast betongblock med lägsta kvalitet C25/30 vibrerad betong.". Men då blir det ju inte lika roligt men mer sant.

• Gilla
-PC- och 1 till
  • Laddar…
R roli skrev:
Ovanstående citat skulle egentligen se så här ut "Betongblock.nu gjuter till skillnad mot många andra endast betongblock med lägsta kvalitet C25/30 vibrerad betong.". Men då blir det ju inte lika roligt men mer sant.
Det är väl lika roligt. Det står ju att till skillnad mot många andra gjuter Betongblock.nu endast betongblock med lägsta kvalitet C25/30 vibrerad betong. Och det är väl knappast deras avsikt antar jag.

Andra tillverkare har kanske ännu lägre betongkvalitet. Finns ju ingen större vinst med hög betongkvalitet om inte blocket är armerat. När dessutom delarna sammanfogas med eller utan bruk så lär nog tryckhållfastheten räcka. Ingen större vinst att ha hög tryckhållfasthet om blockkonstruktionen ändå kan "spricka" i blockskarven/murfogen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.