256 603 läst · 1 172 svar
257k läst
1,2k svar
Roliga verktygsannonser
Får för mig att de kommer från en isärplockad skrivare?
Asså det finns ju en knapp som heter "fråga säljaren". Tryck på den o be honom mäta diametern på ett hjul med lägre modul (där är 3st). Räkna baklänges för att få ut modulen. Jämför med diameter på hjul med högre modul i bilden. Räkna baklänges igen.
Mitt tränade kugghjulsöga säger 3st modul 1 och resten 1.5.
Priset e det inget fel på enligt mig.
Mitt tränade kugghjulsöga säger 3st modul 1 och resten 1.5.
Priset e det inget fel på enligt mig.
Lätt som en plätt. Du riktar den röda laserpunkten mot skruvskallen och trycker på avtryckaren. Displayen visar åtdragningsmoment och med knapparna kan man välja hö/vä samt momentbegränsning. Drivs med två vanliga AA som vara länge. Enda nackdelen är det kan bli lite svajigt om skruven sitter mer än ca en meter bort - det hade varit bra med en stativgänga.Griffeltavlan skrev:
https://www.blocket.se/vi/87926103.htm
"Betongblock.nu gjuter till skillnad mot många andra endast betongblock med lägsta kvalitet"
Klart man väljer betongblock av lägsta kvalitet
"Betongblock.nu gjuter till skillnad mot många andra endast betongblock med lägsta kvalitet"
Klart man väljer betongblock av lägsta kvalitet
Det blir ju "roligare" om man klipper bort lite information....nimhed skrev:
Ovanstående citat skulle egentligen se så här ut "Betongblock.nu gjuter till skillnad mot många andra endast betongblock med lägsta kvalitet C25/30 vibrerad betong.". Men då blir det ju inte lika roligt men mer sant.
Det är väl lika roligt. Det står ju att till skillnad mot många andra gjuter Betongblock.nu endast betongblock med lägsta kvalitet C25/30 vibrerad betong. Och det är väl knappast deras avsikt antar jag.R roli skrev:
Andra tillverkare har kanske ännu lägre betongkvalitet. Finns ju ingen större vinst med hög betongkvalitet om inte blocket är armerat. När dessutom delarna sammanfogas med eller utan bruk så lär nog tryckhållfastheten räcka. Ingen större vinst att ha hög tryckhållfasthet om blockkonstruktionen ändå kan "spricka" i blockskarven/murfogen.