Det är iallafall mer logiskt än 'billigare vid snabb affär '. Om man inte får prylen såld så höjer man väl inte priset?

useless useless skrev:
Det är iallafall mer logiskt än 'billigare vid snabb affär '. Om man inte får prylen såld så höjer man väl inte priset?
Precis så tänker jag också när de skriver på det viset. Det lär ju inte vara svårare att pruta med säljaren om ett par veckor ifall varan fortfarande är osåld.

useless useless skrev:
Man kanske ska maila och fråga... "Hej, jag skruvade in en skruv. Hur skruvar jag ur den igen?"
Det är som på morfars gamla dammsugare du stoppar in den i andra änden.
Dvs vill du skruva ur skruven så sätter du bitset bakom motorn. Då kan du skruva ur! men bakre uttaget har ingen växellåda.
Se bild på Svart&Petter
Black & Decker skruvdragare med ett bitset inmatat i baksidan, illustrerar en ovanlig användning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Eller så kan du uppgradera som iphone så går den långsammare och långsammare och till slut kanske den går baklänges.

Redigerat:
useless useless skrev:
Det där är väl för att skapa lite reakänsla och incitament för klyddrövar av typen "jag ska fundera på det" att istället köpa på studs. Om man lägger ut nåt för 10k och en är beredd att betala o hämta på studs och tre andra vill komma o kolla senare i veckan o sen fundera på det är det nog många som släpper det för 9k.

Göran.W
useless useless skrev:
Jag har flera gånger höjt priset när jag inte fått sålt något och varje gång sålt prylen till det nya högre priset.

Tänker att det väl är det normala. Får man inte sålt den inom rimlig tid så sänker man priset. Alla vet att det är det normala. Inte så vanligt att skriva ut det i klartext dock! :crysmile:

Göran.W
Det verkar som att om man höjer priset så köper dom som vill ha det men avvaktar för att pruta.
Vad vet jag.
Har hänt mer än en gång att jag fått höra att dom sett annonsen till lägre pris.
När man sen säger att man kommit på att det var för billigt och att det nya priset är det som gäller är det precis som dom blir helt ställda och glömmer pruta.

• Gilla
p.lundgren och 1 till
  • Laddar…
Jag hade för en tid sedan en maskin ute på annons. Det var en större maskin som kanske inte så många är intresserade av. Hade den ute för 2500 kr först. En ringde och bjöd 700 kr, men jag sa att "betalar du så lite har jag hellre kvar maskinen". Tre månader senare gick annonsen ut. Satte ut en ny annons för samma pris i tre måndar. En ringde, men ingen kom och tittade. När den annonsen gick ut satte jag återigen ut en ny annons. Höjde priset till 3000 kr. Efter en vecka var det en som kom och köpte den utan att pruta.

Det är väl så med saker som inte är så vanliga. Det gäller att vänta tills någon verkligen behöver grejen man säljer.

En bild säger mer än 1000 ord...? Har sett många hyvlar men den här går jag bet på.

Ny hyvelmaskin i kartong, inslagen i plast, med etikett, oidentifierad modell.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
Jag ser ingen likhet alls där?

Den är upp och ner i bilden på blocket... ;)

S
Finns flera såna med rullar på ovansidan och fyra skruvhål och ett hål til vev på ovansidan.

Blocket kanske skulle tillhandahålla en lathund för att skriva lite mer säljande annonser. ;)

Osthyvel ?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.