å den modellen känns inte särskilt rolig... 650 varv only , för 1500 pix...

Har aldrig sett det batteriet förut. Man kan tydligen koppla telefon till batterier och maskin, sen får man hjälp att hitta den om den försvinner, och man kan ”låsa” den.

Låsfunktionen var ju smart. Kanske maskinerna blir mindre stöldbegärliga....

Det verkar bara vara barnlås. Vill man låsa upp den så är det bara att para ihop den med en ny telefon.
30Nm på en 18V maskin är väl inte så imponerande?

F
Larsa Larsa skrev:
Har aldrig sett det batteriet förut. Man kan tydligen koppla telefon till batterier och maskin, sen får man hjälp att hitta den om den försvinner, och man kan ”låsa” den.

Låsfunktionen var ju smart. Kanske maskinerna blir mindre stöldbegärliga....
Behövs inte den blev naturligt icke stöldbegärlig när dom skrev Slapp&Läcker på den.

• Gilla
iMikael Lundgren och 1 till
  • Laddar…
F
useless useless skrev:
Det verkar bara vara barnlås. Vill man låsa upp den så är det bara att para ihop den med en ny telefon.
30Nm på en 18V maskin är väl inte så imponerande?
Det kan man tycka är skapligt normalt på en oväxlad maskin dom brukar ligga runt det på högsta växeln (eller min 9år gamla Makita gör det). Men då varvar den runt 2000rpm på den växeln. På lågväxel (600rpm) så är det 54Nm. Så ja ganska kasst. Men det är annat som suger, tex ingen växel, bara 10mm chuck, ingen reversering (är det öht möjligt?).

Reversering har den, men det måste ändå vara en av marknadens minst prisvärda maskiner.

F
useless useless skrev:
Reversering har den, men det måste ändå vara en av marknadens minst prisvärda maskiner.
Det borde den ha, allt annat är ju uteslutet men det står i specen "Reversering: Nej" på B&Ds hemsida.

Man kanske ska maila och fråga... "Hej, jag skruvade in en skruv. Hur skruvar jag ur den igen?"

• Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Man kanske ska maila och fråga... "Hej, jag skruvade in en skruv. Hur skruvar jag ur den igen?"
Vill du ha tillgång till så exklusiva funktioner får du givetvis köpa deras specialskruvdragare som skruvar åt motsatt håll.

• Gilla
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Man öppnar självfallet batteriet och vänder på polerna.

• Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Batteriet går ju att styra med mobilen, så man kanske kan polvända det med appen.

• Gilla
tobbbias
  • Laddar…
F
useless useless skrev:
Batteriet går ju att styra med mobilen, så man kanske kan polvända det med appen.
Polvändning via en app hade varit mumma i den branchen jag jobbar i. Där är det vanliga i princip "koppla om batteriet".

jac jac skrev:
[bild]

Visserligen brukar man ju säga att en olycka sällan kommer ensam men jag känner mig ändå lite tveksam...
"Olycka funktioner"... Ja, trycker man ämnet mot den högra delen av sliprondellen så har man genast en "olycka-funktion".

• Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Det här försäljningstricket har jag inte sett förr o man blir lite nyfiken på hur köpet ska gå till...

"tjena, jag hämtar spånsugen i juni o betalar nästa jul"

-Åh så långsamt o bra, du får den för 500 spänn!

https://m.blocket.se/gavleborg/Spansugar_77201191.htm?ca=23&w=3

Skärmdump av webbannons med texten "Billigare vid långsam affär" markerad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Pysslarn och 2 till
  • Laddar…
Säljaren har väl svårt att skiljas från sina dyrgripar. Kan han hitta någon som accepterar att affären drar ut på tiden kanske det är värt lite mindre pengar i slutänden? :)

//Ronnie

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.