remdrivet skrev:
Ibland undrar jag om folk är dumma eller bara låssas var dumma...
Vi brukar kalla det för ironi...

Hittade denna idag. Lite smålustig beskrivning... Lite mycket plåt för gedigen gjutjärn och det där fabrikatet, CE, dom verkat tillverka väldigt många saker med el i här i europa, stort företag? ^^ Screen Shot 2016-06-20 at 20.07.24.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Enolf
  • Laddar…
Stefan N skrev:
Han ger sig inte med sitt överpris? [länk]
Om man jämför med vad man får nytt för samma pris, dessutom med 5.0ah batterier som han bara har drömt att han har.
[länk]
Om du tittar noga på bilden av skruvdragaren så kan du tydligt se att det är samma företag som gjort den som i min tidigare annons... CE! Dom är överallt, tillverkar allt... :O :O :O

• Gilla
Kromo och 2 till
  • Laddar…
Stefan N skrev:
Om man jämför med vad man får nytt för samma pris, dessutom med 5.0ah batterier som han bara har drömt att han har.
[länk]

Det kanske är dags för en parallell tråd om "Tragiska verktygsannonser" ? :)

Stefan N skrev:
[länk]

Det är så det fungerar med Tradera. Folk vill bli lurade om dom bara får något skickat till sig.
Nu verkar det var direkt ljug i anonsen så det är ju såklart skit.
Finns folk som är likt spelberoende och alkoholister beroende av att sitta en onsdagskväll och shoppa prylar.
Vet en som under en period varje vecka köpte 10 snorbilliga bärbara datorer på valfri hemelektronikkedja och la ut på tradera.
Dom gick för 1000:- mer än han köpte dom för.
Naturligtvis inget kvitto till köparen då dom snabbt skulle syna "bluffen".

Redigerat:
Jag tror att många lever i föreställningen att "begagnat = billigt". Jag har ofta stött på den inställningen hos folk. Det är nästan så att det verkar orimligt för dem att saker på Tradera faktiskt kan bli dyrare än i handeln.

Sensmoral: kolla upp marknadspriset innan beg.köp.

C
pelpet skrev:
Det är nästan så att det verkar orimligt för dem att saker på Tradera faktiskt kan bli dyrare än i handeln.
Det är inte bara på Tradera. För några år sedan gick lokala Radio & TV-handlaren här i trakten i konkurs och hela inventariet auktionerades ut på plats. Tror inte det var en enda pryl som gick under butikspriset. Folk bjöd 500 spänn för ett 10-pack DVD-R-skivor. Helt sjukt. Konkursförvaltaren var nog riktigt nöjd.

Samma erfarenhet från konkursauktion. Gamla, slitna prylar går till högre än nypris. Folk är som galna.

Stefan N skrev:
[länk]
Suck... vilken pajasannons.

"Ny med kvitto"

Verktygsväska med betongfräs och skruvdragare från Makita, ny med kvitto, i gräs.
Skapa konto

• Gilla
vojma och 2 till
  • Laddar…
Ehmm.. Här är en bra deal!

En grön pelarborr i ett verkstadsutrymme med verktygsväggar i bakgrunden, prissatt till 2500 kronor.
Skapa konto

Med tanke på att med största sannolikhet tillverkas i samma fabrik som denna..

Blå pelarborrmaskin av märket på produktbild med pris och artikelnummer, beskrivning i foruminlägg.
Skapa konto

tror jag haft exakt en sån pelarborr som i post #854. Rätt kass maskin. Jag gav bort den...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.