255 626 läst · 1 172 svar
256k läst
1,2k svar
Roliga verktygsannonser
Den här är kanske inte så roligt, men dock verktygsannons.
Annonsen dök upp på Blocket, och då var priset 4.500 kronor, annars såg annonsen ut precis som i bifogad skärmdump.
Jag la ett bud dom han inte accepterade, se skärmdumpen på svarsmailet. Eftersom det var långt bort bad jag en kompis som bor i närheten av annonsören åka dit och hämta grejerna för det överenskomna priset 4.500 kronor. När min kamrat skulle hämta hade priset gått upp till 6.500 kronor.
Affärsmoral?
Visst, det är simpla grejer så egentligen gör det inte så mycket att det sket sig, men jag blir sur när folk inte står för sitt ord ens när det finns på pränt.
Annonsen dök upp på Blocket, och då var priset 4.500 kronor, annars såg annonsen ut precis som i bifogad skärmdump.
Jag la ett bud dom han inte accepterade, se skärmdumpen på svarsmailet. Eftersom det var långt bort bad jag en kompis som bor i närheten av annonsören åka dit och hämta grejerna för det överenskomna priset 4.500 kronor. När min kamrat skulle hämta hade priset gått upp till 6.500 kronor.
Affärsmoral?
Visst, det är simpla grejer så egentligen gör det inte så mycket att det sket sig, men jag blir sur när folk inte står för sitt ord ens när det finns på pränt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
mattiasp skrev:
Det var nog jag som var skyldig..badtastex skrev:
Lyckligtvis gick aset sönder så jag fick pengarna tillbaka och köpte en mindre ful fulsugare, och den fungerar fortfarande trots att den fått käka en massa slipdamm och annat mojs. Den låter inte alls lika illa som de små fulsugarna heller.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Det var inte jag som sålde dammsugaren, utan som skrev om de här fulsugarna tidigare. Men jag hade nog kunnat skriva som i annonsen om mitt gamla as om jag inte hade haft sån tur att den dött av slipdammet jag matade den med.
Du skall inte köpa billiga Meec-verktyg och ha förväntningar på dem, ty då kan du bara bli besviken (Pelpet 2:03).
Meec-verktyg köper man inte, de lånar man tills de går sönder (Byggahus, okänd evangelist).
Du skall inte köpa billiga Meec-verktyg och ha förväntningar på dem, ty då kan du bara bli besviken (Pelpet 2:03).
Meec-verktyg köper man inte, de lånar man tills de går sönder (Byggahus, okänd evangelist).
Redigerat:
"Du skall inte tro att du är ensam om att tro på gratis luncher" (Hyggabus 1.0)
Även jag min idiot trodde att "vadå, en dammsugare för 350 spänn, det är klart att den funkar bra !"
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Elverktyg/Ovrigt/Vat--och-torrdammsugare-WD-100010-2000034026/
Men nej, det gör den inte.
Den "suger kasst", man får lura in det man vill suga upp i röret. Slangen är så kort att om man rör munstycket så rullar maskinen...
Även jag min idiot trodde att "vadå, en dammsugare för 350 spänn, det är klart att den funkar bra !"
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Elverktyg/Ovrigt/Vat--och-torrdammsugare-WD-100010-2000034026/
Men nej, det gör den inte.
Den "suger kasst", man får lura in det man vill suga upp i röret. Slangen är så kort att om man rör munstycket så rullar maskinen...
det här fenomenet har jag sett några gånger,Gri11en skrev:
jag gissar att någon köpt en maskin av en proffshandlare då maskinen kanske var nylanserad för ganska stora pengar. Proffshandlarna tar ofta ett högre pris än tex k-rauta och liknande byggvaruhus, sen då det är dags att sälja maskínen så tittar säljaren på vad han själv betalt och sätter priset efter det. Inte efter vad den kostar ny idag.
Jag köpte som jämförelse en Makita DF330 DWE för, som jag minns det 1700 spänn , nu säljs samma maskin för 799 spänn på K-Rauta... ( om man kan tänka sig en rosa, annars 999 för en blå)
Nu har jag inga planer på att sälja, men min utgångspunkt hade annars varit, "vad är hälften av vad jag betalade?"
( i detta fall 850)