Fönstret har nog suttit i ett rum där ingen vistats då ofta så det är inte så många som tittat ut genom det. Alternativt har rullgardinen varit nerdragen mycket. Då har ingen kunnat se in heller :)

Känns ju verkligen prisvärt, man kan ju iof annars köpa 2 st likadana fast nya versionen för 2400kr �� image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den här är kanske inte så roligt, men dock verktygsannons.
Annonsen dök upp på Blocket, och då var priset 4.500 kronor, annars såg annonsen ut precis som i bifogad skärmdump.
Jag la ett bud dom han inte accepterade, se skärmdumpen på svarsmailet. Eftersom det var långt bort bad jag en kompis som bor i närheten av annonsören åka dit och hämta grejerna för det överenskomna priset 4.500 kronor. När min kamrat skulle hämta hade priset gått upp till 6.500 kronor.
Affärsmoral?

Visst, det är simpla grejer så egentligen gör det inte så mycket att det sket sig, men jag blir sur när folk inte står för sitt ord ens när det finns på pränt.

image.png
Skapa konto

image.jpeg
Skapa konto

image.png
Skapa konto

Billigt?:)

• Gilla
jonmo
  • Laddar…
Här måste ju stavningskontrollen syltat till det...

KulAnnons.jpg
Skapa konto

Nja, emellanåt så tycker jag faktiskt att i alla fall Festool-förespårkarna överfaller :D

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
mattiasp skrev:
här är annonsen i bildformat:
[bild]
badtastex skrev:
Var det inte en tråd om en sådan här dammsugare här på forumet för ett tag sedan? Den kanske är ett fynd! ;)
Det var nog jag som var skyldig..
Lyckligtvis gick aset sönder så jag fick pengarna tillbaka och köpte en mindre ful fulsugare, och den fungerar fortfarande trots att den fått käka en massa slipdamm och annat mojs. Den låter inte alls lika illa som de små fulsugarna heller.

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
pelpet skrev:
Det var nog jag som var skyldig..
...
Måste var skönt att äntligen ha fått bikta sig här på Bygga Hus!

Gå, och synda icke härefter (Johannes 8:11) :)

Fick du sålt den då?

Det var inte jag som sålde dammsugaren, utan som skrev om de här fulsugarna tidigare. Men jag hade nog kunnat skriva som i annonsen om mitt gamla as om jag inte hade haft sån tur att den dött av slipdammet jag matade den med.

Du skall inte köpa billiga Meec-verktyg och ha förväntningar på dem, ty då kan du bara bli besviken (Pelpet 2:03).

Meec-verktyg köper man inte, de lånar man tills de går sönder (Byggahus, okänd evangelist).

Redigerat:
  • Gilla
Enolf och 4 till
  • Laddar…
Var det inte nån här som köpte en billig-som-tusan cirkelsåg för att slippa låna ut finsågen till grannen?

Gri11en skrev:
Överpris? Ny på prisjakt 7195:- Undrar om han får begärt pris ;-)

[länk]
Mja, du får ju inte med bordet för 7195:- utan du får nog pytsa ut ytterligare 2000:- för att få det.

Gri11en skrev:
Överpris? Ny på prisjakt 7195:- Undrar om han får begärt pris ;-)

[länk]
det här fenomenet har jag sett några gånger,
jag gissar att någon köpt en maskin av en proffshandlare då maskinen kanske var nylanserad för ganska stora pengar. Proffshandlarna tar ofta ett högre pris än tex k-rauta och liknande byggvaruhus, sen då det är dags att sälja maskínen så tittar säljaren på vad han själv betalt och sätter priset efter det. Inte efter vad den kostar ny idag.

Jag köpte som jämförelse en Makita DF330 DWE för, som jag minns det 1700 spänn , nu säljs samma maskin för 799 spänn på K-Rauta... ( om man kan tänka sig en rosa, annars 999 för en blå)

Nu har jag inga planer på att sälja, men min utgångspunkt hade annars varit, "vad är hälften av vad jag betalade?"
( i detta fall 850)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.