21 442 läst · 93 svar
21k läst
93 svar
Ritar och bygger med experimentlust i Österåker - Grand designs
Ah segt. Man behöver ju inte va bäst vänner men åndå det underlättar ju att ha god relation med sina grannar.U Utsliten och utdömd skrev:många anledningar men mycket pågrund av den samfälliga vägen.
När de skulle bygga sin infart till huset så tog de bort den återvändsplan som fanns. Det kostade föreningen 80’ att bygga en ny och han var inte villig att betala en enda krona av dessa.
Samma sak med vägavgiften, de har hållit på att bygga i 6 år totalt (infarts vägen tog 4 år av dessa) eftersom de inte har fått nått slutbesked på huset så bor de inte där. Därför vägrar han också betala vägavgiften, fast att lastbilarna som kör fram och tillbaka har kört sönder delar av vägen totalt.
Hej Verktygstokig,U Utsliten och utdömd skrev:många anledningar men mycket pågrund av den samfälliga vägen.
När de skulle bygga sin infart till huset så tog de bort den återvändsplan som fanns. Det kostade föreningen 80’ att bygga en ny och han var inte villig att betala en enda krona av dessa.
Samma sak med vägavgiften, de har hållit på att bygga i 6 år totalt (infarts vägen tog 4 år av dessa) eftersom de inte har fått nått slutbesked på huset så bor de inte där. Därför vägrar han också betala vägavgiften, fast att lastbilarna som kör fram och tillbaka har kört sönder delar av vägen totalt.
Jag älskar också verktyg
Fast vad tråkigt att du verkar tycka så illa om oss?
Känner vi varann? Vågar du gå ut med ditt riktiga namn? Skulle vara trevligt när du skriver så mycket om oss och är så negativ.
Din farfar har tyvärr vilselett dig ordentligt (och alla läsare på byggahus).
Inget av det du skriver är sant.
Vi har betalat full vägavgift ända sedan vi köpte tomten. Tom redan innan vi ens tog första spadtaget.
Och samtidigt har vi betalat full vägavgift för fritidshuset på granntomten.
Så vi har betalat mest vägavgift i hela området.
Vi betalar mer än de som bedriver yrkesmässig verksamhet i området.
Du kanske inte vet riktigt hur det ligger till i området. Jag var vägansvarig i fyra år. Det var jag som ombesörjde den största vägrenoveringen i områdets historia. Helt ideellt.
Lyckades med min envishet få in ett bidrag till vägföreningen på 125 000 kr. Ingen som ens har kommit i närheten av ett sådant bidrag tidigare.
Vi har varit väldigt försiktiga med transporter till fastigheten. Visst har vi haft många transporter. Det går liksom inte att undvika när man bygger.
Vart har vi kört sönder vägen totalt?
Vi har inte sett något eller hört ett ljud från den nya styrelsen.
Det är inte så att du blandar ihop skadorna med elbolagets åverkan?
Vändplanen du nämner anlades för att plogbilen inte kunde få undan snön på vintern.
Arbetet påbörjades långt innan vi ens fått veta att vi fick köpa marken där vi bygger nu.
Så när du säger att vi inte har bidragit något svider det lite.
Prata med farfar igen så kanske ni kan reda ut ert "missförstånd".
/Jakob & Petra
www.instagram.com/villa_alsvik/
Ps. Du får gärna skicka ett PM med ditt riktiga namn Ds.
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 1 907 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 1 907 inlägg
Du har fått PM, och för att säga till övriga i tråden ber jag om ursäkt till Sulo.S Sulo skrev:Hej Verktygstokig,
Jag älskar också verktyg
Fast vad tråkigt att du verkar tycka så illa om oss?
Känner vi varann? Vågar du gå ut med ditt riktiga namn? Skulle vara trevligt när du skriver så mycket om oss och är så negativ.
Din farfar har tyvärr vilselett dig ordentligt (och alla läsare på byggahus).
Inget av det du skriver är sant.
Vi har betalat full vägavgift ända sedan vi köpte tomten. Tom redan innan vi ens tog första spadtaget.
Och samtidigt har vi betalat full vägavgift för fritidshuset på granntomten.
Så vi har betalat mest vägavgift i hela området.
Vi betalar mer än de som bedriver yrkesmässig verksamhet i området.
Du kanske inte vet riktigt hur det ligger till i området. Jag var vägansvarig i fyra år. Det var jag som ombesörjde den största vägrenoveringen i områdets historia. Helt ideellt.
Lyckades med min envishet få in ett bidrag till vägföreningen på 125 000 kr. Ingen som ens har kommit i närheten av ett sådant bidrag tidigare.
Vi har varit väldigt försiktiga med transporter till fastigheten. Visst har vi haft många transporter. Det går liksom inte att undvika när man bygger.
Vart har vi kört sönder vägen totalt?
Vi har inte sett något eller hört ett ljud från den nya styrelsen.
Det är inte så att du blandar ihop skadorna med elbolagets åverkan?
Vändplanen du nämner anlades för att plogbilen inte kunde få undan snön på vintern.
Arbetet påbörjades långt innan vi ens fått veta att vi fick köpa marken där vi bygger nu.
Så när du säger att vi inte har bidragit något svider det lite.
Prata med farfar igen så kanske ni kan reda ut ert "missförstånd".
/Jakob & Petra
www.instagram.com/villa_alsvik/
Ps. Du får gärna skicka ett PM med ditt riktiga namn Ds.
Detta är en fråga mellan dem och de övriga i området som jag inte har rätt att lyfta i en forumtråd. En fråga som jag som egentligen inte är iblandad i och inte har rätt att lyfta till övriga. Jag var inte tillräcklig eftertänksam.
Undrar just om det är hela längder på ytterpanelen? Kan man få tag på 7-8 meter långa.
Takets konstruktion förstår jag mig inte riktigt på. Är det springor mellan panelen? Så undertaket tar upp vattnet. Plåt i undertaket?
Takets konstruktion förstår jag mig inte riktigt på. Är det springor mellan panelen? Så undertaket tar upp vattnet. Plåt i undertaket?
Produkter som diskuteras i tråden