Är ganska säker på att det inte går och att det bara är utlöst rökdetektor+sirener som ljuder vid rök.

Någon som vet om det går att köp huvudenheten i sverige och tillbehören utomlands? Någon som hittat larmet till bra pris i något annat land?
Anledningen till att jag undrar är att med visonic powermax larm så går det inte att köpa olika komponenter från olika länder, de är regionskodade.

Det går bra om du köper inom EU, men inte så lätt att få tag i.

Ne jag har märkt det, någon som lyckats får gärna tipsa om vart.
En annan fråga. Går det att koppla ihop larmed med yale doorman lås, så att man kan låsa upp via appen. Eller är det bara verisure som har den funktionen?

Med en i/o mudul går det att styra ex lås. Frågan är om Yale doorman har någon ingång för ext styrning.

Någon som vet om det går att koppla till andra kameror än Riscos egna PIR-kamera?

Echraz skrev:
Någon som vet om det går att koppla till andra kameror än Riscos egna PIR-kamera?
Nej, det går inte

Går det inte att få bilder från PIR-kamerona vid utlöst brandlarm? Om det fungerar, hur programmerar man det? Hittar inget i menyerna.

Jag tror inte det går, men man kan ju hämta bilder när som helst. Dvs. går brandlarmet i vardagsrummet så får man manuellt hämta bilden från IR-detektorn i vardagsrummet.

Är det någon som vet hur man tillfälligt stänger av sabotagelarm när man byter batterier i de trådlösa enheterna?

Har en bekant med ett Agility-larm som jag brukar hjälpa att byta batterier, men vi har inte hittat något sätt att få tyst på larmet under tiden. Att bara stå i installatörsmenyn gör ingen skillnad, och om man står i programmeringsläge aå är den visserligen tyst under tiden man byter batterier, men när man går ur programmeringsläget så får man sabotagelarm ändå, med följden att alla följ mig-nummer får larm skickade. Bättre än att den skickar för varje enhet, men ändå inte optimalt. Vad har vi missat?

Hej
Har installerat en Agility3 men fattar inte hur jag ska knyta de olika trådlösa enheterna till hemma eller borta läge. som det är nu vill jag inte att kamerorna ska larma när vi är hemma. Jag ser att man kan välja områden måste jag programmera macron?

Under sektioner väljer du sektionstyp ex Hemma/Borta Direktlarmad.

Hur får man till utgångsfördröjning samt in. Spelar ingen roll vilken tid jag sätter den på.
Utan larmet aktiveras direkt, nu måste jag larma på/av via appen när jag står utanför huset.

Standard är 45 sekunder utpassering och 30 sekunder inpassering, så något måste vara fel i installationen.

RilleRock
Brock Lander skrev:
Hur får man till utgångsfördröjning samt in. Spelar ingen roll vilken tid jag sätter den på.
Utan larmet aktiveras direkt, nu måste jag larma på/av via appen när jag står utanför huset.
Låter smidigt :D

Magnetkontakten är den programmerad som in/utpasseringsfunktion?
Och har du även en detektor i inpasseringsväg skall den programmeras som följande/inpasseringsväg eller vad det nu heter i agility.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.