Tänkte väcka liv i gamla Agility-tråden..
Version 3 av Agility har kommit, har ett hemma. Kamera detektorerna fungerar bra, hyfsad bild trots endast VGA kamera, (vidvinkelobjektiv). Men tjuven måste stå ganska nära för att urskilja ansiktet.
Den medföljande cloud-tjänsten för fjärrmanövrering fungerar klockrent. Både appen och via webläsare. Att programmera larmet via dator och Risco Cloud fungerar väldigt smidigt

Väldigt trevligt hemmalarm....

agility 3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
agilityv3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag har också sett den in action. Verkar trevlig.

Vilka säljer v.3 i Sverige, eller är det utlandsbeställning som gäller?

Vikinglarm säljer det.

Jag köpte mitt (gamla modellen) för 3år sedan, räcker det med att köpa till en IP-modul/kort för att få samma funktionalitet som i v3?
Vill kunna larma på och av via appen eller webben.
Är cloud-tjänsten gratis? Även om man inte har nått väktar-abbonemang?

Tjänsten är gratis.

PIR med kamera tror jag inte fungerar med äldre versioner?

Det har även kommit knappsats utan display och ny design på den fula magnetkontakten. Hoppas det kommer en ny design på utesirénen också för den är gräslig.

Hur blir bilderna från kameran i mörker? Finns nightvision funktion?

Ja det finns ir ljus för natt foto. Kvallen är sådär, tjuven måste stå nära.
Men antar att en brand skulle man lätt kunna se även på avstånd.

Frågan är vart köper men den billigast online?

Sitter och letar efter inställningarna för hur kameran ska agera vid larm. Som det är i nuläget så tar den bara en bild precis när larmet går. Ofta så är det ju när personen som utlöst larmet är som längst iväg från kameran. Vid larm skulle jag helst vilja att den fotar ett stort antal bilder så länge som resp. deckare är aktiv.

Någon som vet var jag hittar detta?

Sven-Anton skrev:
Sitter och letar efter inställningarna för hur kameran ska agera vid larm. Som det är i nuläget så tar den bara en bild precis när larmet går. Ofta så är det ju när personen som utlöst larmet är som längst iväg från kameran. Vid larm skulle jag helst vilja att den fotar ett stort antal bilder så länge som resp. deckare är aktiv.

Någon som vet var jag hittar detta?
Ingen som vet? Funderar själv på detta larm och vore bra att veta innan man köper.

Jag var lite fel på det och hade bara gjort ett snabbt test. Har dragit igång det ett par fler gånger och den tar ett antal bilder. Tror den fotar så länge där är rörelse och finns plats i minnet. Dock oklart hur många bilder den klarar av att hantera.

Hur är kvalitén på bilderna?

probeb skrev:
Hur är kvalitén på bilderna?
Default är det QVGA, men går att ställa om till VGA. 1-7 bilder/larm

Någon som vet om det funkar att använda brandvarnarna som sirener vid inbrottslarm på Agility 3? Och triggar den alla brandvarnarna om en av dem larmar?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.