Csms skrev:
Om du inte har löst det redan så är tricket att logga in som grand master och välja serviceläge. Ligger under aktiviteter eller avancerat har jag för mig. Då stängs tamper i 20 min.
Det tog lite tid innan jag fick möjligheten att testa, men detta är ett Agility 2, och där loggar man in med installatörskod, och sen finns ett alternativ för förbikoppling systemsabotage under aktivitetsmenyn där. Anledningen att jag inte hittade det förut var att namnet kapas på knappsatsen och det står bara "förbikoppling" vilket inte var så tydligt med vad som kommer att förbikopplas. När man valde det alternativet kom ett nytt alternativ upp där det stod något i stil med "förbik. boxsab" vilket inte heller var helt tydligt, men det verkar ha fungerat!

Nu blir det betydligt roligare att byta batterier, så tack!
 
  • Gilla
Csms
  • Laddar…
M
Jag får inte CS att fungera. någon som kör det med Windows 19.
slutar med en ruta som säger dåligt minne typ.

kör ni trådanslutet med cs
 
Här kommer ett agility hack-tips. Koppla ihop i/o modulen med nexas WBT-912 och sätt fjärrströmbrytare på vu-point kamerorna om du som jag är lite paranoid och inte vill ha fysisk verifiering på att de är avstängda när du är hemma.

Funkar pommes-frites!
 
Jag kör via cloud på windows 10 funkar utmärkt. Version 2.2.0.20
 
M
Så du kan hantera alla funktioner???
Fördröjningar osv.
 
Japp. Det enda strulet jag har haft är om man trycker skicka utan att avmarkera rutor man ändrat text eller värde i, då tar den inte det nya värdet.
 
M
Så här ser det ut. ser inte vare sig magneter eller kameror.
Hur loggar du in??



Laptop som visar konfigurationsprogramvara för säkerhetssystem utan synliga magneter eller kameror.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Öppen bärbar dator som visar säkerhetssystemets konfigurationsprogram med en meny för sektioner och larm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
M
om jag loggar in via Risco hemsida. Risco cloud ser det ut så här. Går inte ändra eller göra nått.
Laptop med öppen Risco Cloud säkerhetsöversikt och kamerafeeds som visas på skärmen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag hade börjat med att koderna stämmer med de som är inställda i centralenheten(via keypad), sen kan du ju på vinst och förlust ringa till teletec och fråga om de inte kan vara lite skyssta och låta dig tala med en tekniker trots att du inte är en ÅF :)
 
Men vänta lite nu har du fixat till grand master och installatörskoder osv?
 
Men med tanke på att du fått vupoint:sen att fungera ser det ut som om du även lyckats ställa in de via elas installer portalen - right?
 
M
Jag är grandmaster när jag kollar inne i cloudet på risco cloud. com
 
M
Jävla meck i alla fall. ser ju på filmer/bilder att det ska finns en väldigt bra inloggning via risco cloud där det ska gå att ändra och. men jag kan inte göra nått.
 
M
Har inga VU. Än i alla fall. känner att jag måste kunna administrera systemet liksom.
När jag ska logga in via webben administration. Säger den jä### sidan att eposten.se inte finns när jag vill ha renovera. när jag ska regga användare säger sidan att epost och panel id redan finns.

så jävla trött på detta mycket dyra larm. bör man inte kunna ändra en fördröjning liksom utan att vara hacker eller nått sånt..

huuu vad sur jag låter nu
 
mendelsohn skrev:
Så här ser det ut. ser inte vare sig magneter eller kameror.
Hur loggar du in??



[bild]

[bild]
Har du hämtat hem informationen från larmet?
En av knapparna med pil på, en för att skicka information till larmet och den andra för att hämta information.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.