F Frändberg skrev:
Finns säkert en bra lösning, försöker bara hitta den :)
Hjulet heter Wheel Sprocket 1/2x3,2 Z9 D16.
Det till vänster är det jag fått, centrumhål 8 mm, jag vill ha ytterligare ett som det till höger. Men gärna i metall så det inte går sönder igen!

• Två kugghjul på papper, det ena med intakt centrumhål och det andra med trasigt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för tipset! Ser nu att -03 inte har ett likadant centrumhål som -01, men det kanske går att borra upp och fixa med stoppskruv.

F Frändberg skrev:
Tack för tipset! Ser nu att -03 inte har ett likadant centrumhål som -01, men det kanske går att borra upp och fixa med stoppskruv.
Vad är det för årsmodell på din hyvel?

Vet inte riktigt, var står det?

På min sitter det en dataskylt på plåten till höger snett under veven för höjdregleringen.

ceson ceson skrev:
På min sitter det en dataskylt på plåten till höger snett under veven för höjdregleringen.
Årsmodell 1989, har du någon idé på gång?

Nej, jag var bara lite nyfiken eftersom maskinerna är lite olika:)

ceson ceson skrev:
Kollar om någon i denna eminenta kunskapsbank har kännedom om något företag som kan tänkas att ha reservdelar till en DeWalt rikt/plan DW 5301. Om jag fattat rätt så är detta en Elu 1901 i nya kläder fanns troligtvis också som Black & Decker P7111.

Jag har letat men inte funnit något, men jag har dålig pejl på tyskan så jag hoppas att det kan finnas någon som har tips på någon i Tyskland som ev. har delar. Det jag i första hand är på jakt efter är en stålhållare (blocking Wedge).

hittade du några reservdelar? Är också på jakt till min.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.