15 334 läst · 53 svar
15k läst
53 svar
Reservdelar DeWalt/Elu.
Som gammal göteborgare så var SMS det första företag jag kollade, dem hade inga reservdelar och ingen möjlighet att få fram något till denna hyvel. Jag har kollat med alla företag jag hittat i Europa men tyvärr inte hittat någon som kunnat hjälpa mig.
Jag har hittat delar till den på Ebay men inte det jag behövde, jag letar fortfarande sporadiskt och skulle jag snubbla på någon som har delar så vet jag vad du söker
Jag har hittat delar till den på Ebay men inte det jag behövde, jag letar fortfarande sporadiskt och skulle jag snubbla på någon som har delar så vet jag vad du söker
Det finns ju ett antal ägare till skrivare här på forumet som kanske kan tänka sig att hjälpa till. Annars finns det ju kommersiella tjänster om du bara kan få fram ett digitalt original. Lägg upp en förfrågan i "Fusion 360-tråden" så kanske någon där kan bistå med den biten.F Frändberg skrev:
//Ronnie
Jag får nog göra en halv pudel här Det finns vissa reservdelar att få tag i mest skruv och brickor men även lite annat. Jag utgick ifrån att när du skrev kugghjul i plast att du menade det som jag "pilat" rött på bilden eftersom det är det enda hjul i plast på min maskin, detta finns inte som reservdel längre.
De små kugghjulen som jag "pilat" blått är på min maskin i metall och skall finnas som reservdel.
Pysslarn´s tips om att 3D-skriva är nog rätt väg att gå om du inte vill leta lika länge som mig
Jag kollade på som hastigast på Thingiverse efter plasthjulet men hittade tyvärr inget
De små kugghjulen som jag "pilat" blått är på min maskin i metall och skall finnas som reservdel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Pysslarn´s tips om att 3D-skriva är nog rätt väg att gå om du inte vill leta lika länge som mig
Jag kollade på som hastigast på Thingiverse efter plasthjulet men hittade tyvärr inget
Vilket engagemang, tack för det! På min maskin är alla hjul i plast, och jag har hittat såna hjul med centrumhål D8, men det ska vara D16. Vet du var det kan finnas såna i metall?
Småmaskinservice har plasthjulet i plast, metall har jag inte frågat än. Numret i sprängskissen på plasthjulet är 860282-01, men det har de alltså inte. Har du nåt nr på metallhjulen så jag kan fråga dem om det?
Småmaskinservice har plasthjulet i plast, metall har jag inte frågat än. Numret i sprängskissen på plasthjulet är 860282-01, men det har de alltså inte. Har du nåt nr på metallhjulen så jag kan fråga dem om det?
Om det är kedjehjul du behöver är det nog inte så svårt egentligen. Det finns inte så jättemånga olika kedjedelningar i de här dimensionerna att välja mellan. Kolla på http://www.kedjeteknik.se
Ska du ha ett kugghjul behöver du veta modulen. Kolla på www.mekanex.se
Ska du ha ett kugghjul behöver du veta modulen. Kolla på www.mekanex.se
OkP Pysslarn skrev:
P Pysslarn skrev:
Nej du har rätt, det är ett kedjehjul jag behöver. De som Ceson markerat med blå pilar i bilden över. Var inne på kedjeteknik och tittade, men jag hittade inga med centrumhål D16, men jag kanske letade på fel ställe...mattiasp skrev:
Det är ett av de hjulen som du markerat med blå pilar som gått sönder. Mina är i plast, men det vore ju mycket bättre om jag kunde få tag i ett i metall! De heter Wheel Sprocket 1/2x3,2 Z9 D16 och har sprängskissnr 860282-01 som sagt i mitt reservdelshäfte. Om du har ett annat nr i ditt häfte för dina hjul i metall vore ju det väldigt bra att få så jag kan leta efter det istället!ceson skrev:Jag får nog göra en halv pudel här Det finns vissa reservdelar att få tag i mest skruv och brickor men även lite annat. Jag utgick ifrån att när du skrev kugghjul i plast att du menade det som jag "pilat" rött på bilden eftersom det är det enda hjul i plast på min maskin, detta finns inte som reservdel längre.
[bild]
Tacksam för all hjälp jag redan fått!
Det ska vara D-format... och borrar man upp det jag fått till så stort borrar man bort hela förstärkningen så det stackars plasthjulet kommer nog inte hålla länge då.mattiasp skrev:
Kan du kolla upp vilken delning det är på kedjan och hur många tänder kedjehjulet skall ha? D-formen kan man strunta i och borra ett runt hål och låsa med en stoppskruv. Det kan inte vara ett olösligt problem.
Finns säkert en bra lösning, försöker bara hitta denmattiasp skrev:
Hjulet heter Wheel Sprocket 1/2x3,2 Z9 D16.