163 327 läst · 726 svar
163k läst
726 svar
Renovering: Bönehus till bostad
Idag har jag fått arslet ur. Har INTE byggt. Men har fotat det som är klart och insåg att ni har nog inte fått se hur det ser ut klart ens. I vår ska fasaden målas och snart kommer det en luftvärmepump så jag överlever sommaren. Sen är takisoleringen nästa trivs ypperligt
Snyggt jobbat
Tjusigt! Inte minst inredningsdetaljer som den gamla tramporgeln
Husägare
· Småländska höglandet
· 3 993 inlägg
En väldigt platt komplimang, men vad snyggt! Jag är imponerad!
Bönehuset har inte fått en helt ny personlighet, men väl genomgått en rejäl personlig utveckling.
Bönehuset har inte fått en helt ny personlighet, men väl genomgått en rejäl personlig utveckling.
Oj vad läckert!
Vilken fantastisk, trivsam och personlig stil, så välgörande långt bort från alla fula, kala och otrivsamma arkitektvillor med sina döda opersonliga interiörer!
Me like!
Vilken fantastisk, trivsam och personlig stil, så välgörande långt bort från alla fula, kala och otrivsamma arkitektvillor med sina döda opersonliga interiörer!
Me like!
Jo, förmodligen. Beror väl på om huset var försett med skorsten från början.
Mexitegel kom till (eller slog igenom?) på 70-t. Därför jag antog att skorstenen byggts eller renoverats då.
Mexitegel = 70-tals-villa. Föga passande på en fin gammal byggnad. Lyckligtvis går det väl att putsa eländet. (Det är väl ingen som inte noterar att jag inte uppskattar att skända gamla fina hus med fula moderna byggmtrl och/eller stilar? )
Mexitegel kom till (eller slog igenom?) på 70-t. Därför jag antog att skorstenen byggts eller renoverats då.
Mexitegel = 70-tals-villa. Föga passande på en fin gammal byggnad. Lyckligtvis går det väl att putsa eländet. (Det är väl ingen som inte noterar att jag inte uppskattar att skända gamla fina hus med fula moderna byggmtrl och/eller stilar? )