22 412 läst · 72 svar
22k läst
72 svar
Renovering av tvättstuga i källaren
Jadu, det undrar jag också... köpte huset i somras och elen är lite speciell... Jag drar inte om tråden, kopplar likadant som det var när jag öppnade dosan. Borde jag kontrollmäta så att det verkligen är jord och inte en nolla som tidigare ägare har kopplat fel?X xLnT skrev:
Kan jag ens kontrollmäta detta nu när jag tänker efter? De går väl samman någonstans i el-centralen? Jag kan öppna och fota där senare.
Redigerat:
T tunellm skrev:Svarar mig själv för att lägga till bilder, här är två olika sätt att skruva fast metall-biten, misstänker att du ha den där de skruvas på varsin sida om den utstickande
EDIT: Jag menar nog tvärtom! Den bör hamna längre ner om den utstickande metallbiten är högre upp! Börjar bli trött .. hursomhelst så vill jag påstå att det är den metallbiten som ska justeras. Kanske är så enkelt att du bara tar loss den och kolla hur metallbiten är skruvad nu och sätt tillbaka tvärtom
[länk]
Du har helt rätt! TackT tunellm skrev:Svarar mig själv för att lägga till bilder, här är två olika sätt att skruva fast metall-biten, misstänker att du ha den där de skruvas på varsin sida om den utstickande
EDIT: Jag menar nog tvärtom! Den bör hamna längre ner om den utstickande metallbiten är högre upp! Börjar bli trött .. hursomhelst så vill jag påstå att det är den metallbiten som ska justeras. Kanske är så enkelt att du bara tar loss den och kolla hur metallbiten är skruvad nu och sätt tillbaka tvärtom
[länk]
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade gjort enligt detta, men borde bläddrat till sidan 12.
Logga in
Skapa konto
Där visar den precis det du säger. Så nu är den rätt.
Tänker eftersom du ändå själv pillar med elen kanske du ska förbättra där det är undermåligt?P Pappaleif skrev:Jadu, det undrar jag också... köpte huset i somras och elen är lite speciell... Jag drar inte om tråden, kopplar likadant som det var när jag öppnade dosan. Borde jag kontrollmäta så att det verkligen är jord och inte en nolla som tidigare ägare har kopplat fel?
Kan jag ens kontrollmäta detta nu när jag tänker efter? De går väl samman någonstans i el-centralen? Jag kan öppna och fota där senare.
Du kan ta reda på det på flera sätt, men jag vet inte dina förutsättningar.
Då är jag nog i princip färdig Har lite silikon kvar att lägga runt bänkskivan, en avlopps-slang som ska kopplas och lite kanaler för sladdar som ska upp. Men jag lägger upp lite bilder på slutresultatet så ni inte behöver vänta på det sista (som kommer bli gjort 2025?! haha).
Tack för alla tips, råd och hejjarop!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Renoverare
· Uppsala
· 1 812 inlägg
Om man råkar ha trävägg i tvättstugan (vår är "inre" och inte mot yttervägg) eller vill borra, kan jag rekommendera länkade för att slippa ha torkställ på golvet.
https://ericsindustrier.se/produkt/torkstallning-alma/
https://ericsindustrier.se/produkt/torkstallning-alma/
riktigt snyggt skönt att inte behöva böja sig ner till tvättmaskinenP Pappaleif skrev:Då är jag nog i princip färdig Har lite silikon kvar att lägga runt bänkskivan, en avlopps-slang som ska kopplas och lite kanaler för sladdar som ska upp. Men jag lägger upp lite bilder på slutresultatet så ni inte behöver vänta på det sista (som kommer bli gjort 2025?! haha).
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Väldigt fint, ser riktigt mysigt ut! Spenderar du all tid i tvättstugan nu då?P Pappaleif skrev:Då är jag nog i princip färdig Har lite silikon kvar att lägga runt bänkskivan, en avlopps-slang som ska kopplas och lite kanaler för sladdar som ska upp. Men jag lägger upp lite bilder på slutresultatet så ni inte behöver vänta på det sista (som kommer bli gjort 2025?! haha).
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]