Idag isolerade jag klart andra sidan och satte ångbroms.

Nu funderar jag om jag bara kan kasta resten av isoleringen ovanpå lösullen på garaget eller boningshuset. Då slipper jag ta den till återbruket. Vad tror ni om det?

Förrut har jag gjort lösull av det men tror inte jag vill göra det för så här lite.
 
Gjort ett ryck invändigt så nu är det träskivor på sista väggen. Alla väggar har dessutom gått gips och första lagret med spackel och remsa.
Renoveringsrum med oslipade träskivor på vägg och en isoleringsduk upphängd i taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoveringsrum med gipsskivor på väggarna, träskivor och byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Invändigt rum under renovering med gipsskivor, spackel och synliga träramar kring fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoverat rum med gipsade väggar och synliga spacklade skarvar och skruvhål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mawe85 och 3 till
  • Laddar…
Nu är väggarna målade. Vi tog hem 2 provburkar först och detta blev färgen vi använde. Den andra färgen såg smutsig ut.
Ny målad vägg i pastellblå nyans med byggmaterial i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jiji
  • Laddar…
Nästa steg är att ta hem lister och takpanel.
upload_2021-8-18_14-31-21.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

När det är monterat blir det vinylgolv. Antagligen något liknande bilden nedan men inte exakt bestämt än.
Vinylgolv med träutseende jämförs med färgprov 'Jotun 7613 Trender Green', mot en bakgrund av en soffa och bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

När innertak, golv och lister är klart så hoppas jag att jag kan ta in elektriker för att dra elen invändigt och sen saknas lite småfix runt fönster bara. Då kan man börja använda stugan och fundera på möblering t.ex.
 
Monterat panelen i taket i helge. Blev riktigt bra. Bara en list kvar där snedtaken möts. Blir att beställa vinylgolv denna vecka och hoppas att det inte tar lång tid för det att komma.
Tak med ny monterad panel och vägg i ljusblått, ofärdigt golv med byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
saiter och 1 till
  • Laddar…
Nej! Trägolv blir lite bättre ;) Timmerhuset kommer skrika annars!
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Nej! Trägolv blir lite bättre ;) Timmerhuset kommer skrika annars!
För mycket jobb just nu eftersom golvet är väldigt ojämnt. Dock så kommer mönstret på vinylgolvet bli gammalt trägolv :)
 
Ok, typiskt! Blir bra ändå.
 
  • Gilla
Marsman80
  • Laddar…
Nu har kag lagt klart golvet och fått dit lister överallt utom runt fönstrena.
Nylagt mörkt trägolv i ett rum med ljusblå väggar och träpanel i taket, lister saknas runt fönstret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Peter #11
  • Laddar…
Nästa steg är elektriker som ska komma och kolla denna eller nästa vecka hur vi kan dra elen.

Några tips att tänka på när det gäller eldragning?
 
Nu har elektrikern varit här och även fått in en dagbädd så att man kan sov över. Ska nog prova det med äldsta sonen så får vi se hur det går.
Renoverat rum med blåa väggar, vit dörr och tak, samt golvstående lampa och radiator.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoverat rum med träpanel i taket, en vit dagbädd och ett runt bord, trägolv och ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Nu har jag placerat en stor sten utanför dörren. Tycker det blev snyggt. Dessutom skyddet den el och vatten som går ytligt brevid.

Stenen kommer från en liknande placering utanför ett gammalt hus på min morfars gård som behövde rivas så kul att få användning av den
Stor grå sten placerad utanför dörren till ett rött litet hus med vit dörr i en lantlig miljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ulfs01 och 2 till
  • Laddar…
Fint, och kul att återanvända på det sättet!
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.