180 284 läst · 473 svar
180k läst
473 svar
Renovering av 125 kvadratmeter 20-tals våning
Lite mer möbler trillar in. Stolarna i matsalen är nu omklädda i blå mockaimitation av min sambos farmor, blev väldigt bra
Vi har även fått upp stommarna till skänken där vi ska ha sprit och dylikt samt att LP-skivorna får ha en sektion. Det är en Bestå kombination i samma kulör som PAX-stommarna (vitlaserad ek). Jag har monterat likadan belysning som i garderoberna då jag tycker dessa funkar väldigt bra med automatiken. Det är alltså IKEA Striberg.
Till denna har vi beställt luckor och täcksidor från Superfront i mönstret Illusion och kulören Infinity Blue. Vi har även beställt en toppskiva i Carrara C från samma leverantör som gjorde bänkskivan i köket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi har även fått upp stommarna till skänken där vi ska ha sprit och dylikt samt att LP-skivorna får ha en sektion. Det är en Bestå kombination i samma kulör som PAX-stommarna (vitlaserad ek). Jag har monterat likadan belysning som i garderoberna då jag tycker dessa funkar väldigt bra med automatiken. Det är alltså IKEA Striberg.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Till denna har vi beställt luckor och täcksidor från Superfront i mönstret Illusion och kulören Infinity Blue. Vi har även beställt en toppskiva i Carrara C från samma leverantör som gjorde bänkskivan i köket.
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Hur högt har du mellan bänkskåp och väggskåp? IKEA verkar hålla hårt om sina 56 cm efter som deras skåp är djupare(ca 38 cm) än normalt? Och hur fungerar detta med höjden på fläkt? Har läst lite på forumet och många verkar föredra 65 cm men det är kanske främst när fläkten sticker ut och inte är inbyggd som din?
Skänk klar
Nu är skänken i matsalen färdig sånär som på knoppar som är beställda.
Marmorskivan på plats.
Och luckor.
Vy från sovrummet.
Nu är skänken i matsalen färdig sånär som på knoppar som är beställda.
Logga in
Skapa konto
Marmorskivan på plats.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Och luckor.
Logga in
Skapa konto
Vy från sovrummet.
Renoverare
· Stockholm
· 18 490 inlägg
Snyggt! Har tagit pickyliving över två månader nu att tillverka våra luckor, dåligt men idag kommer de faktiskt!
Redigerat:
Jo, vi har funderat mycket fram och tillbaka Push-to-open var min tanke från början, men jag känner att rummet saknar lite detaljer. En nackdel med push-to-open är också att det blir massa fingeravtryck på luckorna. Dessa är ganska matta vilket gör att allt syns. Knopparna blir dessa från Superfront:krillek skrev:
Logga in
Skapa konto
Det blir ju typ denna känslan:
Tack!AndersMalmgren skrev:
Mm, Superfront har också lång leveranstid. Denna gången gick det faktiskt snabbare då de kom efter 4-5 veckor, men vid leverans sa de att det troligtvis skulle bli efter semestern p.g.a. att snickeriet stänger då, vilket hade inneburit 11 veckor totalt.
Nästa planerade inköp är String-inredning till Gästrum/kontor så jag kan flytta in datorn där Det blir grå/grå färgkombination.
Logga in
Skapa konto
Bild från Sketchup
Logga in
Skapa konto
Eftersom vi ska ha en större bäddsoffa istället för vår gamla säng som står där nu så hamnar också 40" där om man skulle vara oense om vad man vill titta på
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 18 490 inlägg
Hehe, great minds think a like, jag ska också köra string. Antaglien även i vardagsrummet
Renoverare
· Stockholm
· 18 490 inlägg
Hur tight är tight? Verkar vara svårt att hamna under 40mm totalt ink TV, skulle jag behöva för att gå fri fri från projektorduken